دانلود و خرید کتاب پیدا و پنهان نوآوری اجتماعی اباذر اشتری مهرجردی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پیدا و پنهان نوآوری اجتماعی اثر اباذر اشتری مهرجردی

کتاب پیدا و پنهان نوآوری اجتماعی

معرفی کتاب پیدا و پنهان نوآوری اجتماعی

کتاب پیدا و پنهان نوآوری اجتماعی از اباذر اشتری مهرجردی را انتشارات موسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم منتشر کرده است. این کتاب  به واکاوی و بررسی مفهوم نوآوری اجتماعی و آسیب‌شناسی راه‌های پیاده‌سازی آن در جامعهٔ ایران می‌پردازد.

درباره کتاب پیدا و پنهان نوآوری اجتماعی

زندگی در قرن ۲۱ با شتاب مهارناپذیر و سرعت بالای تولید علم و دست‌یافتن به روش‌هایی جدید برای انجام کارهای قدیمی و همیشگی همراه بوده است. امروزه دیگر کسی ساعت‌ها در صف بانک یا پشت خط تاکسی تلفنی یا صف فروشگاه‌ها معطل نمی‌شود و به‌راحتی و صرفاْ با چند کلیک به امور روزمره‌ٔ خود سامان می‌دهد و این همان نقطهٔ اشتراکی است که باید بین فناوری و نیازهای جامعه وجود داشته باشد. نقطه‌ای که روند تولید علم و پیشرفت‌های فناورانه را هوشمندتر و هدفمندانه‌تر پیش ببرد و سبب شود تا زندگی با سرعت و سهولت بیشتری امکان‌پذیر گردد. در مطالعات علوم اجتماعی به نتیجهٔ کنکاش برای یافتن این نقاط مشترک و به ثمررساندن آن‌ها نوآوری اجتماعی می‌گویند؛ فرایندی که در انتها منجر به تغییر سبک زندگی، نحوهٔ تفکر و عادات خرید و مصرف شهروندان می‌شود و می‌تواند از آسیب‌های اجتماعی بکاهد. اباذر اشتری مهرجردی در کتاب پیدا و پنهان نوآوری اجتماعی کوشیده است تا دیدگاه‌های پیرامون مفهوم نوآوری اجتماعی را از سه منظر گفتمان‌های دولتی، کارآفرینی و دانشگاهی کاویده و ابعاد و انواع مختلف و متعدد را مورد بحث و بررسی قرار دهد و با رویکردی آسیب‌شناسانه نقاط ضعف و قوت آن را مورد بررسی قرار دهد.

خواندن کتاب پیدا و پنهان نوآوری اجتماعی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

دانشجویان و پژوهشگران رشته‌های علوم اجتماعی و مدیریت و کسب‌وکار و نیز کنش‌گران و دغدغه‌مندان حوزه‌های فناوری و استارتاپ و مدیران و تصمیم‌گیران این عرصه از مطالعهٔ این کتاب سود خواهند برد.

بخشی از کتاب پیدا و پنهان نوآوری اجتماعی

«مفهوم نوآوری در ذات خود با اقتصاد پیوند خورده است. شومپیتر نوآوری را کاربرد تجاری یا صنعتی چیزی جدید، محصول، فرایند یا روش تولید، یک بازار یا منبع تأمین جدید، یک شکل از سازمان‌دهی تجاری و کسب‌وکار یا تأمین مالی جدید تعریف می‌کند. این تعریف رابطهٔ بین نوآوری و توانایی بنگاه‌ها را برای توسعهٔ فرایندهای مناسب در بستر سرمایه‌داری نشان می‌دهد. یکی دیگر از واژه‌های نزدیک به نوآوری، واژهٔ فناوری است. فناوری دربردارندهٔ کلیهٔ روش‌ها، فرایندها، سیستم‌ها و مهارت‌هایی است که برای تبدیل منافع به محصولات به کار گرفته می‌شود. درحالی‌که نوآوری به هرگونه تغییر و تحول در فناوری (ترک روش‌های قدیمی و سنتی انجام امور اطلاق می‌شود. یکی از راه‌های برآوردن نیازها نوعی نوآوری پویا در تمامی عرصه‌ها با نام نوآوری اجتماعی است. در راهبرد  اروپای ۲۰۲۰ نوآوری اجتماعی در عمل و به‌صورت‌خاص، مؤلفه‌های اساسی برای تقویت رشد پایدار، امنیت کار و افزایش قابلیت‌های رقابتی بود. در ادامه و تا سال ۲۰۳۰ با هدف تغییر مثبت با کمک آموزش نوآوران اجتماعی، آیندهٔ بهتر را امکان‌پذیر کنیم.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۹۰ صفحه

حجم

۲٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۹۰ صفحه

قیمت:
۳۷,۰۰۰
تومان