دانلود و خرید کتاب مدیریت زمان ترجمه نرگس شفیعی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب مدیریت زمان

کتاب مدیریت زمان از نویسندگان انتشارات هاروارد با ترجمهٔ نرگس شفیعی و ویراستهٔ نوشا صفاهانی و مهرداد فروزنده است و انتشارات آموخته آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب مدیریت زمان

چرا به نظر می‌رسد هیچ‌گاه زمان کافی برای انجام کارهایم ندارم؟

آیا این سؤال را زیاد از خود می‌پرسید؟

اگر پاسخ مثبت است، به احتمال زیاد مشغلهٔ بسیاری دارید: کارهای روزمره و پروژه‌های بزرگی که رئیستان بر عهدهٔ شما گذاشته است؛ همچنین مهارت‌های جدیدی که می‌خواهید بیاموزید و اهداف بزرگ‌تری که می‌خواهید به آن‌ها دست یابید. در واقع مجموعهٔ گسترده‌ای از وظایف، مسئولیت‌ها، پروژه‌ها و مهلت‌های زمانی را به صورت هم‌زمان مدیریت می‌کنید. در حجم بالای کار غرق شده‌اید و نمی‌دانید که می‌توان تمامی آن‌ها را با موفقیت به انجام رساند یا خیر. کارها بسیار زیاد و زمان بسیار کم است. اما در نهایت در یک هفتهٔ کاری به همین میزان، زمان وجود دارد.

زمانِ محدود و پیشرفتِ آهسته در کار، می‌تواند طاقت‌فرسا باشد. گاهی نمی‌توانید همهٔ کارها را انجام دهید و از مهلت زمانی تعیین شده برای کارتان فراتر می‌روید یا پروژه‌ای را در نیمهٔ راه رها می‌کنید. چارهٔ دیگری ندارید؛ این‌طور نیست؟

خیر؛ چه تازه، وارد دنیای کار شده و چه فردی باتجربه باشید که با مسئله‌ای قدیمی در زمینهٔ مدیریت زمان روبه‌رو است، می‌توانید اولویت‌بندی کنید، برنامه‌ریزی داشته باشید، کارآمدتر شوید، و زمان‌بندی‌های خود را با اهدافتان تطبیق دهید. 

رویکردی کلی برای مدیریت زمان وجود ندارد؛ چرا که همهٔ ما زمان‌بندی‌ها، مسئولیت‌ها، و شخصیت‌های متفاوتی داریم. اما در این زمینه، برخی اقدامات بهترین‌ها هستند. 

کتاب مدیریت زمان شما را با روش‌هایی اساسی و آزموده‌شده برای بازگشتن به زمان‌بندی‌تان، پیش خواهد برد (و این کار به سرعت انجام خواهد شد، در نتیجه هیچ زمانی را هدر نخواهید داد).

در این کتاب می‌آموزید:

- ارزیابی کنید که در حال حاضر زمان خود را چگونه می‌گذرانید، و اتلاف وقت‌های پنهان در روزتان را کشف کنید.

- اهداف خود را تبیین کنید تا بتوانید مطمئن شوید در مسیر دستیابی به آن‌ها کار می‌کنید.

- زمان خود را از نو تقسیم‌بندی کرده تا بتوانید کار و اهدافی را که برای شما و سازمانتان اهمیت دارند اولویت‌بندی کنید.

- بر موانع رایجی که شما را از کاری که باید انجام دهید بازمی‌دارند غلبه کنید.

وقتی مدیریت زمان را به خوبی بیاموزید، درمی‌یابید ارزش یادگیری را داشته است. به این ترتیب زمان و انرژی لازم برای متمرکز شدن بر مهارت‌ها، وظایف، و پروژه‌هایی که بیشترین اهمیت را برای شما، رئیس، و یا سازمانتان دارند خواهید داشت.

خواندن کتاب مدیریت زمان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به کسانی که در مدیریت زمانشان مشکل دارند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب مدیریت زمان

«اولین گام به سوی مدیریت مؤثر زمان، خودآگاهی است.

احتمالاً شما برداشتی کلی از اینکه در روز چه نوع کارهایی انجام می‌دهید و چه مدت زمانی صرف هر یک می‌کنید دارید. اما برداشت شما همواره مطابق با واقعیت نیست و ممکن است بیشتر از حدِ واقعی و یا کمتر از آن باشد، و هر نقطهٔ کوری که در برداشت‌ها داشته باشید باعث ایجاد مشکل می‌شود. این محاسبات اشتباه می‌توانند در کنار یکدیگر تصویر ناقصی از اینکه زمان‌تان چگونه صرف می‌شود به شما بدهند.

به همین علت، ضروری است که زمان خود را پیگیری کنید. به مدت ۱ یا ۲ هفته، کارهایی که انجام می‌دهید و مدت زمانی را که صرف هر یک می‌کنید یادداشت کنید. این فصل به شما نشان می‌دهد، چگونه می‌توانید برنامهٔ پیگیری و دفترچهٔ ثبت رویدادی تهیه کنید که برای شما نتیجه‌بخش باشد.

اگرچه ممکن است پیگیری زمان، کار پرزحمتی به نظر برسد، اما می‌توان حداقل دقایق را صرف آن نمود، و این بهترین راه برای داشتن گزارشی واضح و مفصل از اینکه زمان خود را چگونه صرف (و تلف) کرده‌اید است. هرچه بیشتر متوجه عادات‌تان باشید داده‌های بهتری خواهید داشت که به شما کمک می‌کند برنامه‌های بهتری برای مدیریت زمان تهیه کرده و تصمیم‌گیری‌های بهتری برای پیشرفت انجام دهید.

اهداف کوتاه‌مدت خود را بیان کنید

پیش از پیگیری فعالیت‌هایتان، دلیل انجام این تمرین را مشخص کنید. با مدیریت بهترِ زمان می‌خواهید به چه اهدافی دست یابید؟ ممکن است این پرسش ساده‌تر از آن باشد که بخواهید زمانی صرف آن کنید (هر چه باشد شما وقت ندارید!)، اما پرسش مهمی است، زیرا پاسخ شما تلاش‌هایتان را آگاهانه کرده و به عنوان معیار شما برای موفقیت عمل خواهد کرد. اگر بدانید می‌خواهید به کجا برسید، تعیین اینکه چگونه باید به آنجا برسید بسیار ساده‌تر خواهد بود.

هدف شما می‌تواند شخصی و یا شغلی باشد. ممکن است پروژهٔ جدیدی داشته باشید و بخواهید زمانی را برای آن کنار بگذارید، مهارتی وجود داشته باشد که بخواهید به دست آورید، و یا معیار عملکردی باشد که رئیس‌تان بخواهد به آن دست یابید. یا شاید بخواهید به از دست دادن مهلت‌های زمانی که همکاران (یا مدیرتان) تعیین کرده‌اند پایان دهید، یا فشار شب‌بیداری و کار را در زمانی که باید در منزل و در کنار خانوادهٔ خود باشید حس نکنید. هدف می‌تواند ترکیبی از این‌ها باشد. تنها باید اطمینان حاصل کنید، هدف شما به صورتی که آن را تعریف می‌کنید با اهدافی که مدیر برای شما تعیین کرده است مطابقت داشته باشد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۰۲٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۸۰ صفحه

حجم

۱۰۲٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۸۰ صفحه

قیمت:
۱۷,۵۰۰
تومان