دانلود کتاب صوتی ذهن زیرک با صدای محمد ولیان + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی ذهن زیرک اثر سانجی گوپتا

دانلود و خرید کتاب صوتی ذهن زیرک

نویسنده:سانجی گوپتا
گوینده:محمد ولیان
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب صوتی ذهن زیرک

کتاب صوتی ذهن زیرک نوشتهٔ سانجی گوپتا و ترجمهٔ بنفشه شریفی خو است. محمد ولیان گویندگی این کتاب صوتی را انجام داده و انتشارات بذر خرد آن را منتشر کرده است؛ کتابی حاوی راهکارهایی برای پرورش مغز و مبارزه با زوال عقل.

درباره کتاب صوتی ذهن زیرک

سانجی گوپتا در کتاب صوتی ذهن زیرک به تشریح ساز و کار پیچیده و شگفت‌انگیز مغز پرداخته و برنامه‌ای کاربردی به مخاطب ارائه می‌دهد تا مغز خود را از آسیب‌ها محافظت کند و همیشه زیرک بماند. سانجی گوپتا در این کتاب صوتی راهنمایی عملی و کاربردی برای محافظت از مغز در برابر آسیب‌ها و زوال عقل ارائه کرده استو با شنیدن این اثر صوتی می‌توانید مغز خود را جوان، سالم و هوشمند نگه دارید. این اثر یکی از کتاب‌های پرفروش نیویورک تایمز بوده است. آشنایی نویسنده از ساختار بدن انسان به‌ویژه مغز و سیستم‌های عصبی، او را تبدیل به فردی مناسب برای نگارش این کتاب کرده است.

شنیدن کتاب صوتی ذهن زیرک را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب صوتی را به دوستداران حوزهٔ روان‌شناسی و کسانی که می‌خواهند با کارکرهای مغز انسان آشنا شوند، پیشنهاد می‌کنیم.

درباره سانجی گوپتا

سانجی گوپتا (Sanjay Gupta) روزنامه‌نگار و ستون‌نویس مجله‌ٔ «تایم»، نویسنده، بازیگر و خبرنگار ارشد بهداشتی شبکه‌ٔ تلویزیونی «سی‌ان‌ان» است.او به ارائه‌ٔ برنامه‌های متعددی در حوزه‌ٔ سلامتی و تندرسی شهرت دارد. او استاد دانشگاه، پزشک و جراح مغز و اعصاب است.

بخشی از کتاب صوتی ذهن زیرک

«سال ۱۹۹۲ بود که برای اولین‌بار مغز یک انسان زنده را دیدم: تجربه‌ی تأثیرگذاری که زندگی‌ام را تغییر داد. باور اینکه بخش بزرگی از کسی که هستیم یا در آینده خواهیم شد و شیوه‌ای که برای درک و تفسیر کردن جهان داریم در این توده‌ی درهم‌پیچیده و ظریف بافت‌ها ریشه دارد، همیشه برایم دشوار بوده و هست. زمانی که روند جراحی مغز را برای دیگران تشریح می‌کنم افراد غالباً سعی می‌کنند تصور کنند مغز انسان چه شکی است و معمولاً تصور اولیه‌ای که دارند کمی از واقعیت، فاصله دارد. اول از همه اینکه، لایه‌ی خارجی مغز اگرچه گاهی با نام ماده‌ی خاکستری شناخته می‌شود، به‌هیچ‌وجه بی‌حرکت، مات و کسل‌کننده نیست. رنگش بیشتر به صورتی می‌زند با تکه‌هایی از سفید مایل به زرد و رگ‌های خونی بزرگ که روی سطح و داخلش جریان دارند. مغز دارای شیارهای عمیق (سولکوس) و شکنج‌ها یا برآمدگی‌های تپه‌مانند (ژیروس) است. این شیارهای عمیق، مغز را به شکلی شگفت‌آور و ثابت به لوب‌های مختلف تقسیم می‌کنند. در طول عمل جراحی، مغز با حرکات منظم ضربان‌مانند از مرزهای جمجمه خارج می‌شود و کاملاً زنده به نظر می‌رسد. از نظر جنس و استحکام، بیش از آنکه کشسان و لاستیک‌مانند باشد، مثل ژلاتین نرم و پرپیچ‌وتاب است. این نکته که مغز علی‌رغم کارکرد و انطباق‌پذیری خارق‌العاده‌اش تا این حد شکننده است، همیشه شگفت‌زده‌ام می‌کند. شما هم اگر یک مغز زنده را ببینید، مطمئنم اولین کاری که می‌خواهید بکنید، مراقبت و محافظت از آن است.

مغز همیشه برای من کمی رمزآلود بوده؛ با اینکه وزنش اندکی بیش از یک کیلوگرم است، تمام مداربندی لازم برای هر کاری که بخواهیم انجام دهیم را در خود دارد. فکرش را بکنید: وزن مغز از بیشترِ کامپیوترهای قابل‌حمل، کم‌تر است و با‌این‌حال، هیچ کامپیوتری نمی‌تواند و نخواهد توانست با آن رقابت کند. ممکن است برای صحبت کردن درباره‌ی مغز از اصطلاحاتی مانندِ پردازش، ظرفیت حافظه، مداربندی، کدگذاری و رمزگردانی استفاده کنیم. اما مغز ظرفیت حافظه‌ی ثابتی ندارد که منتظر پر شدن باشد و شیوه‌ی محاسباتش هم با کامپیوتر تفاوت دارد. حتی اینکه هر کدام از ما دنیا را چگونه می‌بینیم و درک می‌کنیم نیز در واقع، گونه‌ای تفسیر فعالانه و نتیجه‌ی چیزهایی که به آن‌ها توجه می‌کنیم و پیش‌بینی‌ها و انتظاراتی است که داریم، نه دریافت منفعلانه‌ی داده‌های ورودی. اینکه گفته می‌شود چشمان ما دنیا را وارونه می‌بیند، حقیقت دارد.»

غذا و تغذیه در آبزی پروری
دی. آلن دیویس
علوم اعصاب خواب و رویاها
پاتریک مک نامارا
نه چندان زیبا، با هوشی متوسط
محمدجواد صابری
مدیریت استراتژیک و پویایی های سازمانی
رالف. دی. استیسی
نبرد شرکا
جان گریشام
مهندسی فاضلاب متکف ۲۰۱۴؛ تصفیه و بازیابی منابع (جلد چهارم)
جورج تیچبانوگلوس
چشم های سنگی (جلد دوم)
گروه نویسندگان
ماهی یکبار بانو (جلد چهارم)
گروه مترجمين
اربعین حدیث
نورالدین عبدالرحمن بن احمد جامی
فراشناخت، خلاقیت، هوش هیجانی و ارتباط آن با پیشرفت تحصیلی
رضا محمدی منش
۶ طرح جدید برای سلامت و شادابی کودکان
جان رزموند
مقدمه ای بر فتوگرامتری و کابربردهای آن در عمران و باستان شناسی
غلامرضا ادیب فر
نقش بزه دیده در وقوع جرایم جنسی
ابوذر اسکندرپور
آناتول در برابر آرسن لاپن
سوفی لاروش
تجلی باورهای اصول دین در معماری اسلامی
حسن ذوالفقارزاده
نوجوان سالم و موفق
مجتبی حسینی نیا
ناگفته هایی از کارلوس کاستاندا
کارلوس کاستاندا
آموزش و مشاوره قبل از ازدواج
الهه حاجی زاده باغستان
هند در آیینه فرهنگ
رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در هند
نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۱۴ ساعت و ۴۹ دقیقه

حجم

۴۱۶٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱۴ ساعت و ۴۹ دقیقه

حجم

۴۱۶٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۹۷,۵۰۰
۵۸,۵۰۰
۴۰%
تومان