دانلود و خرید کتاب گردنبند ملکه ایتالو کالوینو ترجمه مرضیه خسروی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب گردنبند ملکه

«گردنبند ملکه» دربردارنده چهار داستان کوتاه از ایتالو کالوینو(۱۹۸۵-۱۹۲۳)، نویسنده صاحب‌سبک و نوآور پست مدرن ایتالیایی و جین ریس(۱۹۷۹-۱۸۹۰)، نویسنده انگلیسی است. در بریده‌ای از داستان «کارگاه مرغ» از این کتاب می‌خوانیم: «آلبرتو مامور امنیتی، یک مرغ داشت. او جزوِ تیم امنیت یک کارخانه‌ی بزرگ بود. مرغ‌اش را در یک حیاط خلوت کوچک در همان کارخانه نگه می‌داشت. سرپرست گروه امنیت این اجازه را به او داده بود. خودش بدش نمی‌آمد که برای خودش یک مرغدانی داشته باشد. این مرغ را خریده بود تا ببیند به او اجازه نگهداری‌اش را می‌دهند یا نه، و حالا که خیال‌اش راحت شده بود، احساس خوش‌حالی می‌کرد؛ از طرفی این مخلوق کوچک، بی‌آزارتر از این حرف‌ها بود که بخواهد فضای کارخانه را آلوده یا سروصدا ایجاد کند. مرغ محبوب آلبرتو دست‌کم روزی یک تخم می‌گذاشت و بعد از مدتی قدقد‌کردن، خودش ساکت می‌شد. حقیقت این است که سرپرست گروه امنیت به آلبرتو اجازه داده بود که مرغ را فقط در مرغدانی نگه دارد، اما اخیرا حیاط‌خلوت کارخانه به خاطر فعالیت صنعتی تقریبا خالی شده بود و مرغ آلبرتو به این خاطر می‌توانست در میان پیچ‌های زنگ‌خورده بچرخد و به کرم‌هایی که اطراف در و دیوارها چسبیده بود، نوک بزند. گاهی هم اجازه داشت که در اطراف کارخانه برای خود بچرخد و بگردد و خودش را در دل کارگرهای کارخانه جا کند. آن‌ها گاهی از دیدن آن موجود بی‌مسوولیت و آزاد احساس حسادت می‌کردند. روزی مسن‌ترین تراشکار کارخانه" پیترو"، متوجه شد که همکارش در خط کنترل کیفیت- توماسوی پیر- با جیب پر از ذرت به سمت‌اش می‌آید. او هیچ‌وقت عادت روستایی‌اش را فراموش نمی‌کرد. توماسو ‌ها را برای تشکر و سپاس از مرغ مردِ مامور امنیتی که گاهی برایش تخم می‌گذاشت، آورده بود و جعبه‌ی مخصوص‌اش را روی میزش می‌گذاشت و مرغ را ترغیب می‌کرد که آن‌جا بنشیند.»

نظرات کاربران

وحید
۱۴۰۲/۰۲/۳۱

احتمالا این کتاب را کالوینو برای امتحان انشای ششم ابتدایی نوشته و مترجم هم آن را برای تمرین زبان ایتالیایی ترجمه کرده. من که هیچ هنری در متن ندیدم.

حلما
۱۳۹۵/۰۷/۱۵

خیلب جذاب و زیباست

یا محمد مصطفی
۱۴۰۰/۰۷/۲۴

حیفه وقت بزاری برای خوندنش

کتاب 1984
۱۳۹۹/۰۵/۳۱

کتاب گردابی چنین هایل از همین نویسنده هم در طاقچه قرار بدید.

Shiva
۱۳۹۷/۰۵/۰۸

اصلا جالب نبود

يوسف كيقبادي
۱۳۹۶/۰۷/۱۰

نمیدونم کالوینو این آثار و کی چاپ کرده اما فکر میکنم داستان کوتاه نویس خوبی نباشه، کالوینو نیاز به فرصت داره تا خاننده رو در نقطه سکون قرار بده و روایت بکنه، داستان کوتاه رو چخوف و بورشرت می تونند

- بیشتر
afshar
۱۳۹۵/۰۸/۱۰

خیلی خوب و خواندنی.

حلما
۱۳۹۵/۰۷/۱۵

خیلی

کاوه
۱۳۹۵/۰۷/۱۲

4 داستان زیبای ایتالیایی

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵۱٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۹۶ صفحه

حجم

۵۱٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۹۶ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان