دانلود و خرید کتاب غرور و تعصب جین آستین ترجمه اکرم شکرزاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب غرور و تعصب اثر جین آستین

کتاب غرور و تعصب

نویسنده:جین آستین
امتیاز:
۳.۲از ۹ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب غرور و تعصب

کتاب غرور و تعصب نوشتهٔ جین آستین و ترجمهٔ اکرم شکرزاده است و انتشارات همخونه آن را منتشر کرده است. این کتاب داستان عشق و غرور و تعصب است؛ عاشقانی که غرور و تعصب مانع ابراز حسشان می‌شود، اما در نهایت عشق بر سایر احساساتشان غلبه می‌کند.

درباره کتاب غرور و تعصب

کتاب غرور و تعصب شاید معروف‌ترین و پرطرفدارترین رمان کلاسیک دنیای ادبیات است. هر عاشق ادبیات داستانی را که پیدا کنید، متوجه می‌شوید یک روز روند کتاب‌خواندش را با رمان غرور و تعصب آغاز کرده است. این کتاب داستان ساده و سرراستی دارد، اما آن‌قدر ممکن است این طرف و آن طرف خلاصه‌ای از آن را خوانده باشید یا فیلمش را دیده باشید که اکنون دقیقا ندانید موضوع این کتاب چه بوده است.

داستان غرور و تعصب ماجرای یک خانوادهٔ سنتی اهل انگلستان در قرن هجدهم و ابتدای نوزدهم میلادی است؛ زمانی که هنوز فضای اشرافی در این کشور پابرجا بوده است. خانوادهٔ بنت پنج دختر زیبا با خصوصیات متفاوت دارند. دغدغهٔ آقا و خانم بنت تنها ازدواج این دخترهاست و شاید بتوان گفت به‌ خانهٔ بخت‌رفتن دخترها موضوع اصلی داستان غرور و تعصب است. جین، الیزابت، مری، لیدیا و کاترین دختران آقای بنت هستند. از سوی دیگر، پسرانی جذاب و با خلق‌وخوی گوناگون در این داستان حضور دارند که هرکدام در جای خود وارد زندگی دخترها می‌شوند. قصه حول شخصیت الیزابت بنت و آقای دارسی می‌چرخد؛ یک مرد نجیب‌زاده و ثروتمند و به‌ظاهر مغرور که گویی به جای قلب، سنگی در سینه دارد. حوادث کتاب غرور و تعصب به گونه‌ای پیش می‌رود که الیزابت و آقای دارسی با هم آشنا می‌شوند، اما به دلیل یک سوءتفاهم، بینشان فاصله می‌افتد. ولی درنهایت این سوءتفاهم برطرف می‌شود و الیزابت متوجه شخصیت اصلی آقای دارسی می‌شود. شاید بتوان آقای دارسی و الیزابت را از محبوب‌ترین عشاق دنیای ادبیات دانست که تا زمان به‌هم‌رسیدنشان، احساسات و اعصاب خیلی از خوانندگان را درگیر کرده‌اند؛ خوانندگانی که گاهی از دست الیزابت حرص خورده‌اند و گاهی دلشان برای آقای دارسی سوخته، اما باز هم امیدوارند که او دست به عمل بزند.

خواندن کتاب غرور و تعصب را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران شاهکارهای بزرگ ادبی پیشنهاد می‌کنیم. همچنین کسانی که درگیر یک ماجرای عشقی پیچیده هستند، می‌توانند از خواندن این کتاب لذت ببرند.

فیلم غرور و تعصب

سال ۲۰۰۵ فیلم غرور و تعصب با بازی کیرا نایتلی و متیو مک فادین در نقش الیزابت بنت و آقای دارسی، به کارگردانی جو رایت ساخته شد که تحسین منتقدان را برانگیخت. کیرا نایتلی در این فیلم آن‌چنان به شخصین الیزابت بنت نزدیک بود که تمام طرفداران این کتاب لقب بهترین الیزابت را به او دادند و اذعان کردند که هیچ کس مثل او نمی‌توانست این نقش را بازی کند.

درباره جین آستین

جِین آستِن (۱۶ دسامبر ۱۷۷۵ – ۱۸ ژوئیهٔ ۱۸۱۷) نویسندهٔ مشهور قرن هجدهم و نوزدهم انگلیسی است که آثارش تأثیر خارق‌العاده‌ای بر ادبیات غرب گذاشت. شاید بتوان گفت تمام نویسندگان زن و تمام کسانی که به سبک رئالیسم نوشته و می‌نویسند، از زیر شنل او بیرون آمده‌اند. شناخت او از زندگی زنان و مهارتش در نشان‌دادن ظرایف زندگی و حتی سبک زندگی اشرافی و انتقاداتی که به این طبقه داشت، او را به یکی از مشهورترین رمان‌نویسان عصر خودش تبدیل کرده‌ است.

جین آستن با نگارش چهار رمان عقل و احساس، غرور و تعصب، منسفیلد پارک و اما به ترتیب در سال‌های ۱۸۱۱، ۱۸۱۳، ۱۸۱۴ و ۱۸۱۶ در زمان حیاتش، نام خود را به‌عنوان نویسنده‌ای صاحب‌سبک و دارای شخصیت در نوشتن به ثبت رساند.

بخشی از کتاب غرور و تعصب

اليزابت وارد سالن پذيرايی نزرفيلدپارک شد و با چشمانی مشتاق در بين گروه افسران قرمزپوش که در گوشه‌ای تجمع کرده بودند به دنبال آقای ويكهام گشت، اما اين تجسس بی‌فايده بود. تصور نمی‌کرد که ويكهام به جشن دعوت نشده باشد. به اندازه‌ای حضور او را در جشن مسلم می‌دانست که حتی تصور احتمال غيبت او به ذهنش خطور نكرده بود. آن شب با وسواس بيشتری لباس‌هايش را انتخاب کرد و می‌خواست از همه‌ی ظرفيت خود برای تصاحب هر گوشه‌ی ديگری از قلب ويكهام که هنوز موفق به تسخير آن نشده بود استفاده کند و آن‌قدر به قابليت و توانايی‌هايش ايمان داشت که همان شب جشن را برای تكميل کار خود کافی می‌دانست. در اولين لحظات ورود به سالن شكی وحشتناک به ذهنش خطور کرد. شايد آقای بينگلی برای عرض ارادت بيشتر به آقای دارسی به طور کاملا عمدی ويكهام را از ليست افسران حذف کرده باشد.

نظرات کاربران

سمین
۱۴۰۱/۰۲/۲۳

عالی

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۵۹۳ صفحه

حجم

۳٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۵۹۳ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
۲۰,۰۰۰
۵۰%
تومان