دانلود و خرید کتاب جنایات و مکافات فئودور داستایفسکی ترجمه مینا کریمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب جنایات و مکافات اثر فئودور داستایفسکی

کتاب جنایات و مکافات

دسته‌بندی:
امتیاز:
۲.۹از ۴۹ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب جنایات و مکافات

کتاب جنایات و مکافات نوشتهٔ فئودور داستایفسکی و ترجمهٔ مینا کریمی است و انتشارات ملینا آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب جنایات و مکافات

کتاب جنایات و مکافات قصهٔ دانشجویی به نام راسکولنیکُف را روایت می‌کند که به‌خاطر بدهی‌هایی که دارد مرتکب قتل می‌شود. او افکار و پیچیده و درهم‌برهمی دارد. راسکولنیکُف زن رباخواری را که صاحبخانهٔ اوست، همراه با خواهرش که غیرمنتظره به هنگام وقوع قتل در صحنه حاضر شده بود، می‌کُشد. او پس از قتل پول و جواهرات پیرزن را برمی‌دارد اما نمی‌تواند آن‌ها را خرج کند درنتیجه آنها را پنهان می‌کند. از این به بعد افکار جوان پریشان‌تر می‌شود. به همه کس و همه چیز شک کرده و خودش را در خانه پنهان می‌کند. بعد از چند روز بیماری و بستری شدن در خانه راسکولنیکف هرکس را که می‌بیند می‌پندارد به او مظنون است و با این افکار کارش به جنون می‌رسد. در این بین او عاشق سونیا، دختری که به‌خاطر مشکلات مالی خانواده‌اش دست به تن‌فروشی زده بود، می‌شود. داستایفسکی این رابطه را به نشانهٔ مِهر خداوندی به انسان خطاکار استفاده کرده‌است و همان عشق، نیروی رستگاری‌بخش است. البته راسکولنیکف بعد از اقرار به گناه و زندانی شدن در سیبری به این حقیقت می‌رسد. درحقیقت این عشق پاک و معصومانه او را نجات می‌دهد و باعث می‌شود جوان از بند تمام افکار پریشانش رها شود.

خواندن کتاب جنایات و مکافات را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران آثار فئودور داستایفسکی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب جنایات و مکافات

در غروب گرم یکی از نخستین روزهای ماه ژانویه بود که جوانی از اتاق کوچکش کـه از ساکنان کوچه س. اجاره کرده بود، در کوچه قدم گذاشت و بـه آرامـی بـا حـالتی سرشار از تردید به سمت پل ک. راهی شد. در حین عبور از پله‌هـا ازروبـه‌روشـدن بـا صـاحبخانـه‌اش در امـان مانـد. اتـاق کوچکش درست زیر سقف یک خانه پنج طبقه بنا شده بـود و بـیشتـر بـه یـک کمـد شباهت داشت تا اتاق و محـل زنـدگی. اتـاق را بـا غـذا و خـدمتکار اجـاره کـرده بـود و صاحبخانه‌اش زیرپله او، در یک آپارتمان جدا زندگی می‌کرد و جوان برای رفـتن بـه خیابان هربار مجبور بود از کنار آشپزخانه صاحبخانه که درب آن همیشه رو به پله‌ها باز بود عبور کند. هرموقع از آنجا رد می‌شد به شدت احساس تـرس مـی‌کـرد و باعـث شرمندگی می‌شد و چهره‌اش در هم مـی‌رفـت. بـه خـاطر بـدهی‌ای‌ کـه داشـت، از روبه‌روشدن با صاحبخانه‌اش می‌ترسید و دلهره داشت. 



معرفی نویسنده
عکس فئودور داستایفسکی
فئودور داستایفسکی
روس | تولد ۱۸۲۱ - درگذشت ۱۸۸۱

داستایفسکی، نویسنده‌ی رمان‌های مشهوری مانند قمارباز و برادران کارامازوف، در ۱۱ نوامبر ۱۸۲۱ در شهر مسکو و در خانواده‌ای بسیار مذهبی چشم به جهان گشود. این موضوع باعث شد خود او نیز در طی حیات خود انسانی مذهبی باقی بماند. او در مدرسه آموزش‌های نظامی می‌دید، اما خودش به ادبیات علاقه‌ی بسیاری داشت؛ بنابراین پس از اتمام مدرسه خود را وقف نوشتن کرد. نوشته‌های اولیه‌ی داستایوفسکی از او مردی جوان و بسیار پانرژی و در عین حال با روانی بی‌ثبات ترسیم می‌کنند.

نظرات کاربران

Fatemeh Balaver
۱۴۰۱/۱۰/۱۸

سلام این کتاب رایگان وصوتی اش را دارید

فرزند ماه
۱۴۰۲/۰۲/۰۸

با سلام به نظر من کتاب خوبی است و ارزش خواندن دارد و آموزنده است.وبه واقعیت مهم عذاب وجدان اشاره دارد و اهمیت آن در زندگی هرشخص و اینکه هر آدمی با اشتباهات خود دچار عذاب وجدانی خواهد شد که

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۶۸۰ صفحه

حجم

۴٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۶۸۰ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان