دانلود و خرید کتاب هنر ظریف بیخیالی مارک منسون ترجمه گروه مترجمان نشر مسیر سبز رشد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب هنر ظریف بیخیالی اثر مارک منسون

کتاب هنر ظریف بیخیالی

معرفی کتاب هنر ظریف بیخیالی

کتاب هنر ظریف بیخیالی نوشته مارک منسون است. بی‌خیالی هنر است؛ آن هم هنری ظریف. بی‌خیال شدن در زمان مناسب و اهمیت دادن به موضوع اصلی و مهم، این کتاب به شما یاد می‌دهد توجه کردن به آنچه واقعاً مفید است، نه آنچه مفید به‌نظر می‌رسد، از ظرایف هنر بی‌خیالی است.

درباره کتاب هنر ظریف بیخیالی

این کتاب درس‌های زیادی به ما می‌آموزد و می‌تواند به زندگی هر انسان کمک زیادی کند. این کتاب نکات مهم زیر را به شما یاد می‌دهد. 

۱. شادی از حل مشکلات سرچشمه می‌گیرد: هنر ظریف بی خیالی به ما می‌گوید خوشحالی حالتی است که بعد از حل یک مشکل به دست می‌آید. نکته اصلی حل کردن مشکل است ، نه اینکه اصلاً مشکلی نداشته باشیم.

۲. پیکارتان را انتخاب کنید: باید دقیقاً مشخص کنید که از زندگی چه می‌خواهید و هدفتان چیست وعلاوه بر هدف، سختی‌ها و کشمکش‌های بین راه هم دوست داشته باشید و انتخاب کنید. باید دانست که نابرده رنج گنج میسر نمی‌شود.

۳. شما استثنایی نیستید: در یکی از قسمت های کتاب منسون این چنین می‌گوید که افراد باید بدانند نمی‌توانند در همه‌ رشته‌ها استثنائی باشند. ما باید خود را معمولی بدانیم تا بتوانیم با تلاش فراوان بسیار بهتر و خاص شویم.

۴. ارزش های خوب: لذت بردن برای زندگی ما لازم است اما همه چیز نیست و اگر لذت ارزش ما باشد زندگی خطرناک می‌شود مثل لذت بردن یک معتاد از مواد مخدر.این تلاش و سختی‌های ماست که ما را به لذت‌های بلندمدت می‌رساند.

۵. انتخاب: ما همیشه مسئول اتفاقات زندگی خود هستیم.ما نمی‌توانیم چیزهایی که برایمان رخ می‌دهد را اداره کنیم ولی می‌توانیم به آن‌ها به درستی پاسخ دهیم. با پذیرفتن مسئولیت اشتباهمان خواهان بهبود در زندگی‌مان هستیم و با سرزنش کردن دیگران فقط به خودمان صدمه می‌زنیم.

۶. ما همواره در همه چیز اشتباه می‌کنیم: انسان دائماً در حال پیشرفت است و به اشتباهات گذشته خود پی می‌برد. همین‌طور آینده نیز به اشتباهات حال حاضر پی می‌برند. یقین دشمن پیشرفت است. ما به جای اینکه به دنبال یقین باشیم باید اشتباهمان را پیدا کنیم و آن‌ها را بهبود ببخشیم.

۷. شکست راه به سمت پیروزی است: سختی‌هایمان معمولاً ما را قوی‌تر، عاقل‌تر و انعطاف‌پذیرترمی کند.هر شکست در زندگی یک درس بزرگ است و ترس و دوری کردن از شکست، همان دوری از موفقیت به شمار می‌آید.

۸. قانون کاری انجام بده: شما باید همواره کاری بکنید حتی ساده ترین کارممکن. با رعایت این قانون شکست بی‌اهمیت می‌شود زیرا وقتی نشانه‌ موفقیت عمل شما باشد، حرکت کردن یک نوع پاداش تلقی می‌شود و خودمان را به جلو حرکت داده‌ایم.

۹. اهمیت نه گفتن: اگر برای خود الویتی نداشته باشید و خود را محدود به چیزی نکنید، زندگی شما ارزشی ندارد. ما وقتی چیزی را ارزش خود بدانیم، باید هر چیزی که مخالف با آن است را رد کنیم.

خواندن کتاب هنر ظریف بیخیالی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام کسانی که در زندگی به‌دنبال‌ شادی‌اند پیشنهاد می‌کنیم. 

درباره مارک منسون

در نه مارس ۱۹۸۴ مارک منسون متولد شد. او در ایالت تگزاس بزرگ شد و برای ادامه تحصیل در دانشگاه بوستون به این ایالت نقل مکان کرد و در رشتهی تجارت جهانی فارغ‌التحصیل شد. منسون نویسنده، مشاور، کارآفرین و وبلاگنویس آمریکایی است.کتاب هنر ظریف بیخیالی دومین کتاب منسون است که باعث شد اسم او در تمام جهان شنیده شود. به دلیل مهارتش در نویسندگی او را نخبه‌ نویسندگی می‌دانند. منسون قادر است درباره‌ هر موضوعی کتابی جذاب بنویسد.

بخشی از کتاب هنر ظریف بیخیالی

خیلی دوست داشتم که ابرقهرمانی به نام پاندای سرخوردگی خلق کنم که تی‌شرتی بر تن دارد و روی آن یک حرف T نوشته شده است. این پاندا به تمام خانه‌ها سر می‌زند و به همهٔ آدم‌ها چیزهایی می‌گوید مثل ((درسته که پول زیادی درمیاری اما این باعث نمیشه که بچه‌ها دوستت داشته باشند)) یا ((اگر دودلی که به همسرت اعتماد داری یا نه، خوب احتمالاً نداری)) یا ((اون چیزی که تو به اسم دوستی می‌شناسی فقط یک تلاش مداوم برای جلب‌توجه آدم‌هاست)). پاندای سرخوردگی همان قهرمانی است که هیچ کدام از ما نمی‌خواهیم ببینیمش اما همهٔ ما در عین حال به او نیاز داریم. باوجودآنکه حس بدی به ما می‌دهد اما زندگی‌مان را بهتر می‌کند و با شکستن باورهای ما، ما را قوی‌تر می‌کند و آیندهٔ روشن‌تری را برای ما رقم می‌زند. رنج کشیدن از لحاظ بیولوژیکی بسیار مفید است و باعث می‌شود که در وجود ما میل به تغییر ایجاد شود. وجود انسان به گونه‌ای طراحی شده است که همواره مقداری نارضایتی و عدم اطمینان همراهش است، چون آدم‌های ناراضی و متزلزل هستند که در مسیر نوآوری و بقا بیشترین خدمت را انجام می‌دهند. در حقیقت وجود ما به گونه‌ای است که با چیزهایی که داریم راضی نمی‌شویم و تنها با چیزهایی که نداریم راضی می‌شویم؛ بنابراین درد و بدبختی از ویژگی‌های ماست. از طرف دیگر درد تأثیرگذارترین ابزار بدن ما برای دعوت به عمل کردن ماست. به طور مثال برخورد انگشت کوچک‌پایتان با پایه میز را در نظر بگیرید. بعد از این اتفاق به زمین و زمان ناسزا می‌گویید. در عوض به عقیدهٔ من این درد جسمانی محصول سیستم عصبی شماست و یک مکانیزم بازخورد است که نشان می‌دهد تناسب جسمانی شما به‌هم‌خورده است. با درک این عدم تعادل جسمانی می‌توانید دریابید که کجا می‌توانید بروید و کجا نمی‌توانید بروید، چه چیزی را می‌توانید لمس کنید و چه چیزی را نمی‌توانید لمس کنید. این درد است که به ما یاد می‌دهد که به چه چیزی توجه کنیم، چه چیزی برایمان خوب است و چه چیزی برایمان بد است. به ما کمک می‌کند تا محدودیت‌ها و کاستی‌های خودمان را بشناسیم و آن‌ها را رعایت کنیم. از طرفی درد همواره جسمانی نیست. در حقیقت تحقیقات نشان می‌دهد که مغز ما تفاوت زیادی بین درد جسمانی و درد روانی قائل نیست. در نتیجه وقتی به شما می‌گویند که همسرتان به شما خیانت کرده است، مثل این است که یک میله فلزی به میان قلبتان فرو کرده باشند، چون این واقعه آن‌قدر دردناک است که انگار یک میله فلزی را در وسط قلبتان فرو کنند. مشابه درد جسمانی، درد روانی هم نشان‌دهندهٔ خروج از حالت تعادل و به هم خوردگی حدومرز است. از طرفی درد روانی هم مثل درد جسمانی لزوماً بد یا ناخوش آیند نیست. این دردهای عاطفی به ما نشان می‌دهند که چطور در آینده آن اشتباهات را تکرار نکنیم. شاید این فکر که دنیای بدون درد و مشکل داشته باشیم بسیار وسوسه کننده است، اما این حقیقت را باید قبول کنید که روی کره زمین مشکلات هیچ‌وقت متوقف نمی‌شوند. زندگی یک سریال بی‌پایان از مشکلات است. راهکار یک مشکل صرفاً به خلق یک مشکل دیگر منجر می‌شود؛ بنابراین هیچ‌وقت به یک زندگی بدون مشکلات امیدوار نباشید، در عوض به یک زندگی پر از مشکلات خوب فکر کنید.

معرفی نویسنده
عکس مارک منسون
مارک منسون
آمریکایی | تولد ۱۹۸۴

مارک منسون (مارک منسن) وبلاگ‌نویس آمریکایی است که کتاب‌های خودیاری او در سراسر دنیا پرفروش و محبوب هستند. در ایران هم از هر کتاب او چندین ترجمه وارد بازار شده و به خاطر صمیمت و خودمانی بودن آثارش، کتاب‌هایش خیلی زود مخاطب‌های زیادی پیدا کرده‌اند. او پیش از اینکه تبدیل به نویسنده‌ی کتاب‌های خودیاری شود، یک بلاگر شناخته‌شده و تاثیرگذار بود که محتواهایی درمورد فرهنگ، پیدا کردن شریک عاطفی دلخواه، روابط انسانی، بهبود مهارت‌های ارتباطی، تصمیم‌گیری و... تولید و منتشر می‌کرد.

نظرات کاربران

abolfazl99
۱۴۰۱/۰۲/۲۶

این کتاب اینقدر سانسور و کات شده که دیگه نمی شه به عنوان کتاب مارک منسون ازش نام برد اینجور دست بردن تو یه اثر هنری منزجر کنندس. متاسفم برای طرز فکرتون.

Mahsa Salehi
۱۴۰۰/۱۲/۱۷

این کتاب کمک میکنه نسبت به مشکلات زندگی مقاوم باشیم و با دید مثبت به آنها نگاه کنیم. عالی بود

ࡅ߭ܥ‌‌ߊ
۱۴۰۱/۰۱/۲۰

می‌تونه شمارو آروم کنه ... لطفا مطالعه ش کنید فقط مراقب باشید شما رو یک پاندا تحویل جامعه نده

Mina Ofogh
۱۴۰۰/۱۲/۱۶

کتاب بسیار جالبی است. مطمئنا درک خوب و جدیدی نسبت به مشکلات زندگی به شما میده. من قبلا سالها قبل اونو مطالعه کردم و امروز تصمیم گرفتم مجددا اونو مرور کنم.🌱

Zohre Ebrahimi
۱۴۰۰/۱۲/۱۶

واقعا لذت بردم.چقدر آدمو سبک میکنه و مهمترین درسای زندگی رو به زبان ساده میگه

Avicenna Mohamadhashem
۱۴۰۰/۱۲/۲۶

کتاب جمع و جور و مفید با ترجمه عاااالی در این کتاب با یک سری جملات تاثیرگذار و تامل برانگیز مواجه میشین که تلنگرهای اساسی به احساسات و افکارتون وارد میکنه

Mina Rezayi
۱۴۰۰/۱۲/۱۷

اگر میخواید با دید سالم تری به زندگی نگاه کنید و از دغدغه های فکری خلاص بشید این کتاب براتون مفیده. عالی بود

asal Ameri
۱۴۰۱/۰۱/۱۵

یکی از بهترین کتاب هاست. به آدم یاد میده چطور زندگی رو ساده بگیریم و با آرامش زندگی کنیم

چوب شور
۱۴۰۱/۰۲/۱۸

اولش از خوندنش مطمئن نبودم چون صرفا برای اسم کتاب قصد خوندنشو داشتن هرچه بیشتر کتاب رو میخوندم بیشتر جذبش میشد و برعکس اسم کتاب اصلا کتاب بیخیالی رو ترویج نمیکنه بلکه کمک می‌کنه تا راحت تر با وقایع کنار

- بیشتر
کاربر 3359084
۱۴۰۰/۱۲/۲۶

کتاب بی نظیر و عالی ،.. با دیدگاه جدید و واقعی

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۸۳)
کلید یک زندگی خوشبخت این نیست که بیشتر تلاش کنید، بلکه این است که کمتر تلاش کنید، اما در عوض، تلاشتان در جهت به دست آوردن خواسته‌های درونی و مهمتان باشد.
infinito
یادتان باشد فرار از رنج نوعی رنج است. درد جزئی از زندگی است و اگر سعی کنید آن را از زندگی‌تان حذف کنید یعنی اینکه برای درد بیشتری خودتان را آماده کرده‌اید؛ اما اگر بتوانید درد را بی‌خیال شوید دیگر هیچ‌کسی نمی‌تواند جلوی شما را بگیرد.
سینا تنها تنها
هیچ‌وقت به یک زندگی بدون مشکلات امیدوار نباشید، در عوض به یک زندگی پر از مشکلات خوب فکر کنید.
infinito
به جای پول در آوردن از هر راهی، مشغول بودن به کاری که به آن ایمان دارید مهم تر است مسیر زندگی‌تان تغییر می‌کند.
infinito
در این کتاب یاد خواهید گرفت که همیشه مقداری رنج و درد هست و این قضیه اجتناب‌ناپذیر است و هر کاری که بکنید بازهم زندگی‌تان دچار شکست، از دست دادن، حسرت و حتی مرگ خواهد شد.
infinito
بهتر شدن در هر زمینه‌ای نیازمند شکست‌های ریزودرشت بسیار است. اگر کسی در یک زمینه از شما بهتر است یقین کنید که بیشتر از شما در آن قضیه شکست‌خورده است و اگر کسی از شما بدتر است، یقین کنید که به‌احتمال‌زیاد تجربه‌های سخت و طاقت فرسای یادگیری را پشت سر نگذاشته است.
hamid
رنج کشیدن از لحاظ بیولوژیکی بسیار مفید است و باعث می‌شود که در وجود ما میل به تغییر ایجاد شود.
مریم قاسم پور
هر چیز باارزشی در زندگی زمانی به دست می‌آید که تجربهٔ منفی مربوط به آن را پشت سر بگذارید.
Milad Shabani
محکم نسبت به باورها و اعتقاداتش داشته باشد. نژادپرستان به این خاطر رفتار نژاد پرستانه می‌کنند چون یقین دارند ژنتیکشان برتر است. متعصبان مذهبی خودشان را منفجر می‌کنند و جان صدها نفر را می‌گیرند، چون دربارهٔ جایگاه خودشان در بهشت اطمینان کامل دارند؛
چوب شور
عمل، فقط معلول انگیزه نیست؛ علت آن نیز هست.
hamid

حجم

۵۳٫۹ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۵۶ صفحه

حجم

۵۳٫۹ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۵۶ صفحه

قیمت:
۱۹,۰۰۰
۱۳,۳۰۰
۳۰%
تومان