دانلود و خرید کتاب ۲۳ راهکار غلبه بر تنبلی اس. جی. اسکات ترجمه زهرا ناظری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ۲۳ راهکار غلبه بر تنبلی اثر اس. جی. اسکات

کتاب ۲۳ راهکار غلبه بر تنبلی

معرفی کتاب ۲۳ راهکار غلبه بر تنبلی

کتاب ۲۳ راهکار غلبه بر تنبلی؛ چرا کارهایمان را به تعویق می‌اندازیم؟ نوشتهٔ اس. جی. اسکات و ترجمهٔ زهرا ناظری است و نشر مسیر سبز رشد آن را منتشر کرده است. 

درباره کتاب ۲۳ راهکار غلبه بر تنبلی

همه‌ ما گاهی وقت‌ها انبوهی از کارهای عقب‌افتاده‌ داریم؛ گاهی چنان روی هم تلنبار می‌شوند که هیچ چاره‌ای نداریم جز اینکه از انجام‌ دادنشان بگذریم یا اینکه باید اضطراب و پریشانی ناشی از انجام‌نشدن‌شان را به‌جان بخریم. این کتاب به ما یاد می‌دهد که بنابر یک برنامه‌ریزی تدوین شده و واقعی و نه احساسی و آرمانی، به انجام امورمان بپردازیم تا حس خشنودی و اعتماد به نفس را در خود افزایش دهیم.

کتاب ۲۳ راه برای غلبه بر تنبلی به شما کمک می‌کند تا مهارت‌هایی مثل تجسم و تصور، مهارت‌های مدیریت پروژه، انگیزش حس فوریت، مهارتِ نه‌ گفتن به کارهای کم‌ارزش، مرور برنامه‌ی هفتگی و ماهانه و… را در خود پرورش دهید.

بنا به آموزه‌های این کتاب، شما باید در مواقعی که از خود احساس رضایت دارید، به خودتان جایزه بدهید. شاید تا به حال فقط به اطرافیانتان اهمیت داده و این کار را برای آنان انجام داده باشید؛ اما فراموش نکنید که خود شما از همه مهم‌ترید؛ پس به توصیه‌های کتاب عمل کنید.

کتاب ۲۳ راه برای غلبه بر تنبلی در اختیار شماست تا این غول رخوت را شکست دهید و زندگی شادتری را تجربه کنید. نویسنده در این کتاب، علل پشت‌گوش‌انداختن‌ کارها را بررسی می‌کند و در کنار آن، راهکارهایی ساده و منطقی ارائه می‌دهد تا از شر این عادت ناپسند خلاص شویم. البته این به آن معنا نیست که برای ترک این عادت‌ها ناگزیریم از سرگرمی‌ها و لذت‌های روزمره‌ دل بکنیم یا باید کارها را سرهم‌بندی کرده و تنها به انجام آنها، ولو به شلخته‌ترین شکل ممکن رضایت دهیم. ما با راهکارهایی آشنا می‌شویم که طی آنها یاد می‌گیریم چطور برنامه‌ریزی کنیم و چطور کارهای عقب‌مانده را به بهترین شکل ممکن به‌انجام برسانیم.

خواندن کتاب ۲۳ راهکار غلبه بر تنبلی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به کسانی که احساس تنبلی مفرط دارند پیشنهاد می‌کنیم.

درباره استیو اسکات

استیو اسکات، نمونه‌‌‌ برجسته فردی موفق است که برای رسیدن به آرزوهایش شغل‌های زیادی را آزموده است؛ از کار در نیروی هوایی و کارمندی در یک شرکت گرفته تا نویسندگی و وبلاگ‌نویسی. اسکات برای رهایی از روزمرگی، به این کارها پرداخته است. استیو در نوشته‌های خود تلاش کرده تا روش‌هایی را که به‌کمک آنها، شرایط زندگی خود را بهبود بخشیده است، به خوانندگان پیشنهاد دهد. آثار او همگی با همین درون‌مایه، به ۱۲ زبان دنیا منتشر شده‌اند. امروز، استیو با ارائه‌ٔ همین راهکارها به فردی مشهور و معتبر تبدیل شده است.

بخشی از کتاب ۲۳ راهکار غلبه بر تنبلی

«بهانه‌ای که با این عادت از بین می‌رود: «فعلاً وقت انجام آن کار را ندارم.»

ما معمولاً کارهایمان را عقب می‌اندازیم زیرا حس می‌کنیم کارهای بیش‌ازاندازه ای برای انجام دادن داریم. ولی به نظر من این بهانهٔ غیرمنطقی نشان می‌دهد که ما توانایی تشخیص اینکه چه چیزی واقعا برای کار و زندگی‌مان مهم است را نداریم. خوشبختانه ما می‌توانیم این بهانه را با استفاده از قانون ۸۰/۲۰ از بین ببریم. این قانون که اولین بار توسط ویلفردو پارتو به جهانیان معرفی شد، می‌گوید که شما ۸۰% از نتایجتان را از ۲۰% از تلاش‌هایتان می‌گیرید. بنابراین موفقیت‌هایی که ما در زندگی به دست می‌آوریم فقط بخش کمی از تلاش‌های ماست.

شما می‌توانید از این قانون علیه تنبلی استفاده کنید؛ به این شکل که فقط بر فعالیت‌هایی که نتایج چشم‌گیری برای شما دارند تمرکز کنید و دیگر فعالیت‌هایتان را رها کنید. استفاده از قانون ۸۰/۲۰ برای مبارزه با تنبلی شامل فرآیندی با پنج گام است.

گام اول: فعالیت‌های ۸۰/۲۰ را بشناسید

شناختن آن فعالیت‌هایی که بیشترین اثر را بر روی کار شما دارند بسیار مهم است و باید برای انجام آن‌ها وقت بیشتری بگذارید. به عبارت‌دیگر شما باید آن دسته از فعالیت‌هایی که ۸۰% از نتایج و شادمانی زندگی‌تان را فراهم می‌کنند پیدا کنید؛ ولی اگر نتوانستید آن‌ها را پیدا کنید، روی یک ورق کاغذ کارهایی که معمولاً در طول یک روز انجام می‌دهید را بنویسید، بعد دور آن‌هایی که بهترین نتایج را در شغل شما دارند خط بکشید. می‌توانید از رئیس یا کارفرمای خود دربارهٔ مهم‌ترین فعالیت‌های کاری‌تان نظر بخواهید. می‌توانید از این قانون برای زندگی شخصی‌تان نیز استفاده کنید. تعیین کنید که کدام کارهایتان واقعاً مهم است و کدام کارها را فقط از روی عادت انجام می‌دهید. وقت گذراندن با خانواده، ورزش و راتباط با دوستانتان جزو کارهای ۸۰% به‌حساب می‌آید زیرا این‌ها فعالیت‌هایی هستند که به زندگی شما معنا می‌بخشند ولی وقت گذاشتن برای فیس‌بوک و تلویزیون و یا گشتن بیهوده در اینترنت این‌گونه نیست چون وقت زیادی از شما می‌گیرند و نتیجهٔ کمی برایتان دارند.

شناختن فعالیت‌های ۸۰% که برای شما کسب درآمد می‌کنند و به زندگی شما معنا می‌بخشند بسیار مهم است. اطلاعات حاصل از این شناسایی به شما در تصمیم‌گیری‌های سختی که در مراحل بعدی با آن‌ها مواجه خواهید شد کمک می‌کند.»

نظرات کاربران

دو روح در یک بدن (شیلا)
۱۴۰۲/۰۸/۱۴

1~خوندنش شاید 3 ساعت از وقتتون رو بگیره و منه تنبل توی یک ماه تونستم تمومش کنم🤦‍♀️ . 2~کتاب متوسطی بود نصف بیشتر راهه حل هایی که ارائه داده بود رو میدونستم. . 3~نکته‌هایی که برام جالب بود و یا نمیدونستم رو بریده‌شون رو

- بیشتر
💍
۱۴۰۲/۰۵/۱۹

خیلی کتاب عالی ای بود. تمام بهانه ها و عللی که یه نفر میتونه برای تنبلی داشته باشه رو توضیح و براش راهکار داده

hanie
۱۴۰۲/۰۵/۱۹

کتاب خوبی بود و واقعا به من کمک کرد

mahdi nabavi
۱۴۰۲/۰۶/۱۰

عالی بود چند بار گوش دادم و سعی میکنم در زندگی اجرا کنم.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۹)
زمان برای شما منبع بی‌پایانی نیست. برای هر دقیقه‌ای که به انجام کاری مشغول هستید شما یک دقیقه از زمان زندگی‌تان را از دست می‌دهید. پس چرا باید این دقایق باارزش را برای کارهای بی‌اهمیتی صرف کنید؟
دو روح در یک بدن (شیلا)
شما می‌توانید ریشهٔ هر موفقیت یا شکست را در یک عادت به‌خصوص جستجو کنید. آنچه شما در طول روز انجام می‌دهید نتایج آیندهٔ زندگی‌تان را تعیین می‌کند.
فرید
تعیین کنید که کدام کارهایتان واقعاً مهم است و کدام کارها را فقط از روی عادت انجام می‌دهید. وقت گذراندن با خانواده، ورزش و راتباط با دوستانتان جزو کارهای ۸۰% به‌حساب می‌آید زیرا این‌ها فعالیت‌هایی هستند که به زندگی شما معنا می‌بخشند ولی وقت گذاشتن برای فیس‌بوک و تلویزیون و یا گشتن بیهوده در اینترنت این‌گونه نیست چون وقت زیادی از شما می‌گیرند و نتیجهٔ کمی برایتان دارند.
دو روح در یک بدن (شیلا)
سخنرانان الهام‌بخش برای حرکت کردن به شما انرژی می‌دهند و در شما انگیزه ایجاد می‌کنند. شما برای گوش دادن به حرف‌های آن‌ها به‌وقت آزاد احتیاج ندارید فقط لازم است موقع رانندگی، ورزش کردن یا انجام کارهای خانه با استفاده از تلفن همراه سخنرانی‌های انگیزشی گوش دهید تا به‌صورت غیرمستقیم برای فعالیت‌های خود انگیزه پیدا کنید.
دو روح در یک بدن (شیلا)
همهٔ ما در زندگی لحظاتی را تجربه کرده‌ایم که حوصلهٔ انجام کاری را نداشته‌ایم ولی آن چیزی که انسان‌های موفق را از انسان‌های عادی متفاوت می‌کند این است که آن‌ها حتی اگر حوصلهٔ انجام کاری را نداشته باشند، بازهم آن کار را انجام می‌دهند.
دو روح در یک بدن (شیلا)
از منظر تئوری شما می‌توانید فعالیت‌های خوبتان را با روشی برای پاداش دادن به خود تقویت کنید و بر بی‌انگیزگی‌تان برای انجام کارها غلبه کنید. اول‌ازهمه شما باید برای خودتان در طول روز جایزه‌هایی در نظر بگیرید. به این شکل کارهایی که از انجام آن‌ها لذت می‌برید مانند کتاب خواندن، سر زدن به صفحات اجتماعی و یا صحبت با دوستانتان را هر وقت خواستید انجام ندهید، بلکه آن‌ها را پاداش اتمام کارهایی که به آن‌ها علاقه‌ای ندارید قرار دهید.
دو روح در یک بدن (شیلا)
بسیار پیش می‌آید که مردم در یک زمان چند کار را هم‌زمان با هم انجام می‌دهند ولی روش عاقلانه‌تر آن است که اول یک پروژه را تمام کنند و سپس پروژهٔ دیگری را شروع کنند.
دو روح در یک بدن (شیلا)
این قانون که اولین بار توسط ویلفردو پارتو به جهانیان معرفی شد، می‌گوید که شما ۸۰% از نتایجتان را از ۲۰% از تلاش‌هایتان می‌گیرید. بنابراین موفقیت‌هایی که ما در زندگی به دست می‌آوریم فقط بخش کمی از تلاش‌های ماست. شما می‌توانید از این قانون علیه تنبلی استفاده کنید؛ به این شکل که فقط بر فعالیت‌هایی که نتایج چشم‌گیری برای شما دارند تمرکز کنید و دیگر فعالیت‌هایتان را رها کنید.
دو روح در یک بدن (شیلا)
احتمالاً این اتفاق را زیاد تجربه کرده‌اید که پروژهٔ بسیار مهمی را پیش رو داشته باشیدکه باید برای تمام کردن آن تمرکز کنید اما همین‌که به سراغ شروع آن می‌روید تمام بهانه‌های دنیا به‌طرف شما حمله می‌کنند تا انجام آن کار را عقب بیندازید. مثلاً قبل از شروع باید به فلان نفر تلفن کنید یا هنوز انگیزه لازم برای انجام آن را ندارید و یا هنوز نمی‌دانید که باید از کجا شروع کنید.
فرید

حجم

۶۲٫۶ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۰۹ صفحه

حجم

۶۲٫۶ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۰۹ صفحه

قیمت:
۱۹,۰۰۰
۱۳,۳۰۰
۳۰%
تومان