دانلود و خرید کتاب راز راندا برن (با تخفیف)
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب راز اثر راندا برن

کتاب راز

نویسنده:راندا برن
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۶از ۴۹ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب راز

کتاب راز کتابی از حوزه‌ی خودیاری و موفقیت نوشته‌ی راندا برن نویسنده‌ی استرالیایی است. برن در این کتاب سرچشمه‌ی موفقیت را ذهن انسان و قانون جذب می‌داند که دستیابی به آن نیازمند آگاهی است. برن بر آن است به آگاهی‌بخشی در این زمینه کمک کند، استقبال وسیع از کتاب او و برگردانش به چندین زبان، نشانه‌ی گرایش گسترده‌ی مخاطبان در سراسر جهان به روش برن است.

درباره‌ی کتاب راز

کتاب راز کتابی از راندا برن، نویسنده و تهیه‌کننده‌ی استرالیایی است. این کتاب که در سال ۲۰۰۶ منتشر شد تاکنون به بیش از چهل زبان ترجمه شده و میلیون‌ها نسخه از آن به فروش رسیده است. تکیه‌ی برن در راز بر قانون جذب بوده و حرف اصلی او در یک کلام این است: «هر آن‌چه به آن فکر می‌کنید برای‌تان اتفاق می‌افتد». او بنیان هر کامیابی و نیز شکستی را در ذهن و فکر انسان می‌بیند. بر این اساس مثبت‌نگری تنها مسیری است که انسان را به موفقیت می‌رساند. تنها پلی که که بر فراز اقیانوس پرتلاطم زندگی گام نخست آدمی را به سرانجامی روشن می‌رساند؛ پلی که به‌عقیده‌ی برن جز در درون آدمی نباید جای دیگی پی آن باشیم. قدرت ذهن انسان، زمانی که از آن آگاه باشد، می‌تواند بر سخت‌ترین مشکلات فائق آید. هدف برن در کتاب راز ایجاد زمینه‌ای مساعد برای رسیدن به این آگاهی است.

راندا برن نگرش مثبت خود به زندگی و تاثیر آن بر عبور از مشکلات سهمگین را نه از مطالعه و کار نظری صرف، که به کمک تجربه آموخته و به آن ایمان آورده است. جملات آغازین کتاب راز موید این ادعاست که برن نور امید را در شبی مطلقا تاریک دیده و مسیرش را پیدا کرده است: «یک سال زندگیم از هم پاشید؛ از خودم بیش از حد کار کشیده بودم. پدرم به مرگی ناگهانی مرد، روابطم با همکاران و نزدیکانم به‌هم خورده بود. در آن زمان، نمی‌دانستم صبح روشن امید زندگیم از دل همین شب تاریک سرخوردگی‌ست که در حال دمیدن است».

برن سرنخ راز سعادت را در کتابی یک‌صدساله که دخترش به او رساند پیدا کرد و به دنبال آن در زندگی افرادی که به این راز رسیده بودند، کندوکاو نمود. او کوشید تکه‌های پازل کامیابی را از دل زیست سعادت‌مندانه‌ی انسان‌های برجسته و زنده‌ی دنیا بیابد و با اتصال آن‌ها به‌هم، پرده از این راز بردارد. راندا برن تجربه‌های افراد موفق یا نجات‌یافتگان از دردی مهلک یا فاجعه‌ای مرگ‌بار را حلقه‌های متصل‌به‌هم یافت و آن‌ها را در مجموعه‌ی «راز» جای داد. او در کتاب راز آموزه‌های ۲۴ استاد بزرگ و رازشناس را گرد آورده و روایت‌های مختلفی را که از سراسر جهان به‌دست آورده بدان افزوده است. او هدف خود را از انتشار کتاب راز، آگاهی دادن به مخاطبانش خوانده تا به‌گفته‌ی او هیچ مانعی نتواند آن‌ها را از موفقیت و رسیدن به آرزوهایشان محروم کند.

خلاصه موضوع کتاب راز

راندا برن در فصل آغازین کتاب راز با بهره از سخنان و یافته‌های استادانی که ذکرشان رفت، بر اهمیت مثبت‌اندیشی تاکید کرده است. درست فکر کردن و زدودن ذهن از عناصر منفی و اضطراب‌آور قدم اول مثبت‌اندیشی است. مردم بیشتر اوقات به چیزهایی فکر می‌کنند که نمی‌خواهند، برای مثال فقر و نداری و اضطراب از بی‌پولی یکی از پررنگ‌ترین مسائلی است که ذهن بسیاری از مردم جهان را به خود مشغول کرده است؛ این امر باید به عکس خود تبدیل شود و ذهن افراد به آن‌چه باید و می‌خواهد به آن برسند، مشغول باشد تا رسیدن به آن میسر شود. واژه‌هایی که درون ذهن انسان تکرار می‌شوند، جهت حرکت او را مشخص می‌کنند. برن از یک بیماری مسریِ بدتر از طاعون به‌نام «نمی‌خواهم» پرده برداشته و به همگان درباره‌ی مضرات آن هشداری جدی داده است.

بن‌مایه‌ی کتاب راز قانون جذب است. قاعده‌ای که برن آن را بزرگ‌ترین راز زندگی و از قول «مایکل برنارد بک‌ویث»، «قانون طبیعت» خوانده است. بر اساس قانون جذب عاقبت انسان حاصل همان فکرهایی است که در سر می‌پروراند. «آن‌چه مدام فکر تو را مشغول می‌کند و تو را وامی‌دارد مدام به آن فکر کنی، روزی تبدیل به واقعیت زندگی تو می‌شود». این‌که ما بپنداریم در آن‌چه برایمان اتفاق می‌افتد و آن‌چه هر روز بر سر راه‌مان قرار می‌گیرد، هیچ نقشی نداریم، اشتباهی مهلک است. ما می‌توانیم هر آن‌چه احساس می‌کنیم و فکر ما بدان مشغول می‌شود را به‌دست خود مدیریت کنیم. نقش اصلی زندگی، به عهده‌ی خودمان است و باید از این نقش آگاه باشیم. راندا برن به نقش احساسات در آگاهی ما از افکارمان تاکید کرده است. به‌گفته‌ی پژوهشگران روزانه شصت‌هزار فکر از ذهن ما می‌گذرد و برای درک کیفیت این افکار، احساسات بهترین نشانه‌اند؛ چراکه احساسات محصول افکار ما و تجلی آن‌ها هستند.

بر اساس قانون جذب فکر بد، احساسات و حال بد را به‌دنبال خود می‌آورد و حال بد پیام‌ها و احوال بدتر بعدی را به‌خود می‌کشاند. وقتی احساس بدی داریم، اگر فکر خود را که منشأ آن حس بد است، اصلاح نکنیم، احساس و احوال بد در ما رشد می‌کند، چراکه این احوالات در یک نقطه متوقف نمی‌شوند و همجنس خود را جذب می‌کنند. احساسات خوب نیز همین‌گونه‌اند. آرامش و خرسندی اگر در ذهن ما تقویت شوند، احساساتی مانند خود را جذب و تقویت می‌کنند. نکته‌ی کلیدی این است که انسان باور کند هیچ وضعیتی در زندگی همیشگی نیست، با بهره‌بردن از این راز زندگی می‌توان از وخیم‌ترین شرایط عبور کرد و تیره‌ترین روزها را پشت‌سر گذاشت. این راز را نباید در بیرون از خود جست. موانع بیرونی را نمی‌توان کتمان کرد اما با تکیه بر قدرت فائقه‌ی ذهن انسان می‌توان آن‌ها را مدیریت نمود.

برن در بخش دیگری از کتاب راز شیوه‌ی به‌کار بستن راز را شرح داده است. روند خلاقیت و در پی آن بهروزی، سه مرحله دارد، خواستن، باور کردن و دریافت کردن. برن با تکیه بر آموخته‌هایش از منابع فکری خود، این سه مرحله را به‌روشنی توضیح داده است. شناخت این سه مرحله اصلی‌ترین پیش‌نیاز برای بهره بردن افراد از ظرفیت وجودی خود، و سعادت‌مندی بر پایه‌ی قانون جذب است. سعادتی بر مبنای این باور که هر آن‌چه درمان‌ناپذیر جلوه می‌کند، درمانی در درون دارد. برن به‌نقل از «نیل دانلد والش»، وجود سرنوشتی ازپیش‌تعیین‌شده را رد می‌کند و زندگی را حاصل همان چیزی می‌داند که در انسان در لحظه‌ی حال طلب می‌کند. انسان خود آفریننده‌ی نقش خود در هستی است که با ایفای آن سرنوشت خود را رقم می‌زند. پس بودن در لحظه‌ی اکنون و داشتن احساسی خوب و خوشایند و زدودن افکار منفی در این لحظه، انسان را در مدار کامیابی و سعادت قرار می‌دهد. برن به برخی از دغدغه‌ها‌ی اصلی و مشترک انسان‌ها را در بخش‌هایی جداگانه با عناوین، «راز مال و ثروت»، «راز ربطه با دیگران»، «راز سلامتی»، «راز جهان»، «راز وجود تو» و «راز زندگی» پرداخته است.

راندا برن در ساخت مستندی به‌نام «راز» که در سال ۲۰۰۶ پخش شد، به‌عنوان نویسنده و مدیر تولید نقش ایفا کرده است. سازندگان مستند راز در تولید این اثر از استادان و افراد برجسته در این زمینه بهره برده‌اند. موضوع این مستند همان چیزی است که کتاب راز بر اساس آن تالیف شده است. مستند راز توانست میلیون‌ها بیننده را در ساسر جهان را به خود جذب کند و عنوان یکی از پربیننده‌ترین برنامه‌ها را به خود اختصاص دهد.

کتاب راز با ترجمه‌ی مسیحا برزگر توسط انتشارات ذهن‌آویز در سال ۱۳۸۸ منتشر شد.

خواندن کتاب راز را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

خواندن کتاب راز را به علاقه‌مندان به کتاب‌های توسعه‌ی فردی و خودیاری و همچنین کسانی که می‌خواهند با قانون جذب و راهکارهای رسیدن به موفقیت بیشتر آشنا شوند، پیشنهاد می‌کنیم.

درباره‌ی راندا برن

راندا برن، نویسنده و تهیه‌کننده‌ی استرالیایی است. او متولد دوازدهم مارس سال ۱۹۵۱ در ملبورن استرالیا است. راندا برن تهیه‌کنندگی برنامه‌های تلویزیونی مختلفی را بر عهده داشته است. او پس از مرگ پدرش رونالد برن در سال ۲۰۰۴، دچار افسردگی شدید شد. زمانی‌که از افسردگی به‌شدت رنج می‌برد توسط دخترش با کتاب «علم ثروتمند شدن» منتشرشده در سال ۱۹۱۰ آشنا شد. او با خواندن این کتاب با آن‌چه راز می‌خواند آشنا شد. به ادعای او تمام انسان‌های موفق در طول تاریخ با راز موفقیت و سعادت که قانون جذب است، آشنا بوده و آن را به‌کار ‌گرفته‌اند. او بر همین اساس آثار تلویزیونی و مکتوب منتشر کرده است. کتاب راز که بر همین پایه به انتشار درآمد و مستند «راز» او در این زمینه در سال ۲۰۰۶ در آمریکا ساخته شد.

راندا برن در کتاب راز با ارجاع به نظرات گروه برجسته‌ای از معتقدان به قانون جذب و مربیان، به شرح این قانون و تاثیر آن بر کامیابی در زندگی پرداخته است. او بر پایه‌ی قانون جذب، عقیده دارد هر چه انسان بدان فکر می‌کند، برای او رخ می‌دهد و از این جهت در آثارش بر مثبت‌اندیشی تاکید بسیار دارد. طرفداران قانون جذب از سوی برخی به ترویج شبه‌علم متهم و با انتقاداتی از سوی بعضی پژوهشگران علم‌گرا مواجه شده‌اند. راندا برن با وجود انتقادها کتاب‌های دیگری نیز در ادامه‌ی کتاب راز نوشت. کتاب «چگونه قانون جذب باعث تحول در زندگی شما می‌شود»، «قدرت عشق»، «راز قدرت»، «جادو»، «راز شکرگزاری»، «قهرمان»، «تقویم معجزه»، «راز هستی»، «قدرت»، «معجزه» و «معجزه‌ی سپاسگزاری» عناوین دیگر کتاب‌هایی است که از راندا برن منتشر شده است. راندا برن در سال ۲۰۰۷ از سوی نشریه‌ی تایم به عنوان یکی از صد فرد تاثیرگذار در جهان معرفی شد. او هم‌اکنون یکی از مشهورترین نویسندگان کتاب‌های خودیاری در سطح جهان است که کتاب‌هایش به ده‌ها زبان ترجمه شده است.

کتاب راز چند صفحه است؟

انتشارات ذهن آویز کتاب راز را با ترجمه مسیحا برزگر در ۱۸۳ صفحه منتشر کرده است.

درباره مسیحا برزگر، مترجم کتاب راز

مسیحا برزگر در سال ۱۳۴۰ در تهران در خیابان حافظ متولد شده است. او که ایران و زبان فارسی را یکی از بزرگ‌ترین موهبت‌های زندگی‌اش می‌داند، سال‌هاست که به انتشار مقالات و کتاب‌هایی که همگی به انسان‌ها برای داشتن زندگی بهتر کمک می‌کند، مشغول است.

مسیحا برزگر خود را ستایشگر عشق و خنده و زندگی می‌داند. او همچنین وبسایتی را راه‌اندازی کرده است و در آن به ارائه‌ی خدماتی مثل قراردادن مقالات و سخنرانی‌هایش مشغول است.

از میان آثار مسیحا برزگر می‌توان به کتاب‌های تفسیر قرآن با نام آفتاب در آیینه و تفسیر صحیفه سجادیه، ما به عشق محتاجیم، رقص زندگی، جهان از قصه‌ها سرشته شده است و دل آگاهی اشاره کرد. او همچنین ترجمه کتاب‌هایی از راندا برن، اکهارت تول و نیک آویچیچ و همچنین گویندگی چندین کتاب صوتی را در کارنامه خود دارد.

آنچه کتاب‌های صوتی را جذاب و دلپذیر می‌کند صدای گوینده است. در صورتی که گوینده صدای خوبی داشته باشد و به خوبی کتاب را بخواند، می‌تواند یک تجربه لذت‌بخش را به مخاطبان هدیه کند. در ادامه با زندگی و فعالیت‌های شاهین شرافتی، گوینده توانای کشور آشنا می‌شویم.

معرفی نویسنده
عکس راندا برن
راندا برن

راندا برن در ۱۲ مارس ۱۹۴۵ در ملبورن استرالیا متولد شد. او یک مجری رادیویی بود و پس از اینکه چندین شکست متوالی در زندگی شخصی‌اش تجربه کرد، دچار افسردگی شدیدی شد. این افسردگی او را به سمت خواندن کتاب‌هایی مثل «علم ثروتمند شدن» اثری از «والاس واتلز» سوق داد. پس از آن به نوشتن کتابی با موضوع خلق ثروت، سلامتی و عشق در زندگی روی آورد. با توجه به محتوایی که جمع‌آوری کرده بود، در سال ۲۰۰۶ کار کردن روی کتاب راز را به پایان رساند و آن را منتشر کرد. چاپ شدن کتاب راز همانا و به پا کردن سر و صدا هم همانا! فروش کتاب راندا برن آنقدر زیاد بود که راندا را به فکر ساختن یک فیلم مستند پر و پیمان بر اساس محتوای کتاب انداخت. بعد از اینکه مستند راز ساخته و پخش شد، شهرت راندا از مرزهای استرالیا عبور کرد و به سرعت عجیبی به کشورهای دیگر رسید.

نظرات کاربران

Zahra h.Alami
۱۳۹۸/۰۹/۰۱

من نسخه ی چاپی این کتاب رو خوندم که مترجمش خانم نفیسه معتکف هستند. به پیشنهاد یک دوست ، در دورانی که اعتماد به نفس پایینی داشتم و نسبت به همه چیز ناامید و بی توجه بودم؛ این کتاب رو تهیه

- بیشتر
مریم
۱۳۹۸/۰۵/۱۸

بهترین ترجمه این کتاب از بین نسخه هایی که توطاقچه وجود داره کدومه؟

دو روح در یک بدن (شیلا)
۱۴۰۰/۰۳/۲۴

کتاب خیلی خوبیه اگه بهش اعتقاد داشته باشی و به تمرین هاش عمل کنی حتما برات اتفاق میفته 👌😊 به آنچه دوست ندارید توجه نکنید، چون این کار به شما امکان می دهد که بگویید این چیز را نمی خواهم. واقعیت اینجا ست

- بیشتر
morteza_ja97
۱۳۹۶/۱۰/۱۳

کتاب قوی و خوبیه اما به شدت توش اغراق شده.که باعث میشه ادم اعتقادش رو به قسمتی دیگه کتاب از دست بده.اونجایی که نویسنده میگه چیزی ک میخوای بهش مثبت فکر کن خود بخود اماده میشه نباید به نحوه ی

- بیشتر
نسی
۱۳۹۷/۰۴/۱۲

برای بهتر فهمیدن راز باید کتاب محدودیت صفر رو خوند.هم نقد رازه هم رفع ابهام

.
۱۳۹۶/۱۰/۱۹

درسته که کمی اغراق و غلو هست در این کتاب، ولی اصل این فکر، درسته و غیر قابل انکاره... هر چیز که در جستن آنی آنی!

kazemi.z
۱۳۹۶/۱۱/۲۰

من نسخه چاپی این کتابو دارم ومیتونم بگم چیزی که این کتاب ونپیسنده اس سعی درگفتنش دارن دراصل تغییر نحوه ی فکرکزدن ادماس!الان دیگه فک کنم همه به انرژی مثبت وتفاوتش باانرژی منفی وتاثیرش تو زندگی اشراف واگاهی دارن...منظورم اینه

- بیشتر
esrafil aslani
۱۴۰۱/۰۳/۱۸

«هر فکری واقعیت است، نیروست.»

قاصدک!
۱۴۰۰/۰۵/۳۰

عالیه ولی درباره کاربردی بودنش نمیتونم چیزی بگم، فقط بهتون روحیه میده

Havisht
۱۳۹۸/۰۲/۱۲

نسخه چاپیش خوندم، اصلا پایه و اساس دانش ندارد، همه کارهای که میگفت کردم، اخرش دیدم یک شخص توهمی خوش خیال هستم. اصلا و ابدا سمت اینجور کتاب ها نرید.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲۶)
هر آنچه در زندگی تو می‌گذرد، این تو هستی که آن‌ها را به زندگی خود دعوت کرده‌ای.
وحید رستم زاده
هیچ‌چیز وارد زندگی تو نمی‌شود، مگر آن‌که تو خود آن را به زندگی خویش فرا خوانده باشی.
جهانی
«امواج ذهنی، ظریف‌ترین و در نتیجه قدرتمندترین نیروی هستی است. »
fatemeh
بخواه و در انتظار رسیدن خواسته‌هایت بمان. خواست تو، خواسته‌ی تو را به سوی تو جذب می‌کند. هرگز منتظر چیزی نباش که آن را نمی‌خواهی. به تعبیر ساده‌تر، هرگز نفوس بد نزن. احساس شُکر و سپاس و امتنان موجب تمرکز انرژی حیاتی تو می‌شود و راه رسیدن تو به آرزوهایت را هموار می‌کند. شکرگزار چیزهایی باش که داری، آنگاه به چیزهایی که نداری خواهی رسید.
bhzdi
مشکل این‌جاست. بسیاری از مردم به چیزهایی فکر می‌کنند که آن‌ها را نمی‌خواهند و نمی‌دانند چرا مدام با چیزهایی روبرو می‌شوند که خوشایندشان نیست.
جهانی
خود را غرق در نعمت و ثروت ببینید و نعمت و ثروت را به سوی خود جذب کنید. این قانون همیشه کار می‌کند، برای همه.
جهانی
راز، همان قانون جذب است! این تویی که همه‌چیز و همه وضعیتها را به سوی خود جذب می‌کنی. محتوای ذهن تو، همچون آهن‌ربا، چیزها و وضعیت‌ها را به سوی تو می‌کشاند. وقتی می‌اندیشی، اندیشه‌یِ تو در بیرون تجسم می‌یابد. هرآنچه در ذهن تو می‌گذرد، در بیرون از ذهن تو واقعیت می‌یابد. «هر فکری واقعیت است، نیروست. » پرنتیس مالفورد
fatemeh
به این بیندیش که در حال حاضر چه چیزی می‌تواند زندگی تو را دگرگون کند. نخست فهرستی تهیه کن از چیزهایی که داری و از داشتن آن‌ها خشنود هستی. بابت داشتن این چیزها سرشار شو از احساس شکر و سپاس و امتنان. این احساس، به تو نیرویی عظیم می‌بخشد. بدون این احساس، بر نداشته‌ها و محرومیت‌های خود متمرکز می‌شوی و به تدریج تحلیل می‌روی. یاد بگیر بابت هر رویداد خوب زندگی شکر کنی و با احساسی از سپاس و امتنان زندگی کنی.
bhzdi
تو می‌توانی، به سهولت، به همه‌ی آرزوهای خود برسی. تردید تو نشانه‌ی آن است که تو حقیقتا چنان آرزویی نداری، زیرا باور نداری که می‌توانی به آن برسی.
مهدی پویا
خلاصه‌یِ راز اگر رابطه‌ای خوب و ماندگار می‌خواهی، گفتار و کردار خود را با فکر و خواست خود هماهنگ کن. در حرف و عمل نشان بده که چنین رابطه‌ای را می‌خواهی. به خود احترام بگذار و خود را دوست بدار. در غیر این صورت، دیگران نیز به تو احترام نخواهند گذاشت و دوستت نخواهند داشت. اگر نسبت به خود احساس خوبی نداشته باشی، احساس بد تو نسبت به خود، مانع رسیدن موهبت‌های بی‌شمار هستی به تو می‌شود. این مانع را از سر راه خویش بردار. ویژگی‌های مثبت خود را ببین و توانایی‌هایت را ستایش کن. بدین‌سان، توانایی و شایستگی بیشتری را به سوی خود جذب می‌کنی. برای داشتن یک رابطه‌ی خوب و ماندگار، بر ویژگی‌های مثبتِ طرفِ رابطه‌ی خود تمرکز کن، نه بر ویژگی‌های منفی او. وقتی بر ویژگی‌های مثبت دیگری تمرکز می‌کنی، خود تو نیز واجد آن ویژگی‌ها خواهی شد.
bhzdi

حجم

۹۰٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۱۸۳ صفحه

حجم

۹۰٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۱۸۳ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان