دانلود و خرید کتاب معمای توسعه؛ تجریه ماهاتیر و مالزی علی اشرف افخمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب معمای توسعه؛ تجریه ماهاتیر و مالزی اثر علی اشرف افخمی

کتاب معمای توسعه؛ تجریه ماهاتیر و مالزی

معرفی کتاب معمای توسعه؛ تجریه ماهاتیر و مالزی

کتاب معمای توسعه؛ تجریه ماهاتیر و مالزی نوشتۀ علی اشرف افخمی است. این کتاب را انتشارات کتاب نیستان منتشر کرده است.

درباره کتاب معمای توسعه؛ تجریه ماهاتیر و مالزی

علی اشرف افخمی کارآفرین، سیاست‌مدار، بانکدار و مدیر ارشد اجرایی است که به مدت بیش از ۵ سال به‌عنوان مدیرعامل و رئیس هیئت‌مدیره بانک صنعت و معدن فعالیت داشته است. افخمی دانش‌آموخته مهندسی مکانیک از دانشگاه صنعتی امیرکبیر است. وی در فاصله سال‌های ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۲ ریاست هیئت‌مدیره بانک کارآفرین را برعهده داشت. از دیگر سوابق مدیریتی افخمی می‌توان به: مدیرعاملی سازمان صنایع ملی ایران، معاونت وزیر کار و امور اجتماعی، قائم‌مقام رئیس سازمان تأمین اجتماعی، مدیرعامل و رئیس هیئت‌مدیره شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد.

افخمی در بخشی از مقدمه خود بر کتاب تازه‌اش که با عنوان «معمای توسعه» و با موضوع نگاهی به زندگی و ایده‌های اقتصادی و حاکمیتی ماهاتیر محمد از بنیان‌گذاران دوران نو اقتصادی مالزی، نوشته شده است با اشاره به سفر سال ۲۰۱۶ خود به این کشور به‌منظور شرکت در کنفرانسی با موضوع بانکداری اسلامی و دیدار با ماهاتیر محمد، درباره ریشه‌های نگارش این کتاب به موضوعات جالبی اشاره کرده است.

او بیان می‌کند که ماهاتیر محمد مهم‌ترین کار خود را در حرکت‌دادن مالزی به سمت توسعه، ایجاد فهم و فرهنگ «اعتمادسازی» در این کشور بوده است، به‌طوری‌که مردم این کشور بتوانند باتکیه‌بر آن، سیستمی تازه از ارزش‌ها، اخلاقیات و دیدگاه‌ها را برای رسیدن به توسعه و مدل شدن به کشور توسعه‌یافته طی کنند که این موضوع به اذعان افخمی و البته ماهاتیر محمد محقق شده است.

کتاب «معمای توسعه» روایتی است از مسیر پرفراز و نشیبی که مالزی، رهبر و مردمان آن طی کردند تا بتوانند به توسعه مدنظر خود طی سال‌های اخیر دست پیدا کرده است.

خواندن کتاب معمای توسعه؛ تجریه ماهاتیر و مالزی را به چه کسی پیشنهاد می کنیم؟

علاقه‌مندان به کتاب‌های علوم سیاسی و روابط بین‌الملل و اقتصاد می‌توانند از مخاطبان این کتاب باشند.

درباره علی اشرف افخمی

علی اشرف افخمی در سال ۱۳۲۹ در تهران متولد شده است.او کارآفرین، سیاست‌مدار، بانکدار و مدیر ارشد اجرایی ایرانی است. وی از آبان ماه ۱۳۹۲ تا مرداد ماه ۱۳۹۷ به‌عنوان مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره بانک صنعت و معدن فعالیت می‌نمودند.

افخمی دانش‌آموخته مهندسی مکانیک از دانشگاه صنعتی امیرکبیر است. وی در فاصله سال‌های ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۲ ریاست هیئت مدیره بانک کارآفرین را برعهده داشت. از دیگر سوابق مدیریتی افخمی می‌توان به: مدیرعاملی سازمان صنایع ملی ایران، معاونت وزیر کار و امور اجتماعی، قائم‌مقام رئیس سازمان تأمین اجتماعی، مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد.

بخش‌هایی از کتاب معمای توسعه؛ تجریه ماهاتیر و مالزی

در سال ۱۹۵۹ ماهاتیر عضو فعال سازمان وحدت ملی مالایی اُمنو شد که بزرگ‌ترین حزب سیاسی مالزی بود و پس از چندی توانست وارد گروه تصمیم‌گیران سیاسی حزب یا همان شورای‌عالی شود. در ۱۹۶۴ بود که با حمایت از طرف اُمنو توانست کرسی نمایندگی را در مجلس نمایندگان کسب کند. او همچنین کتاب «دوراهی مالایی» را نوشت و در آن خواستار تلاش در جهت حمایت از مالایی‌های بومی و تساوی حقوق آنها با مالایی - چینی‌ها و منتقد جدی عقب‌ماندگی اقتصادی مالایی‌ها شد. سخنان او که در آن زمان عقایدی انقلابی محسوب می‌شدند، خشم نخست‌وزیر وقت «تُنکو عبدالرحمان» را برانگیخت و سران حزبِ اُمنو (UMNO)، را وادار کرد که ماهاتی را از حزب اخراج و کتاب او را ممنوع کنند.

تُنکو عبدالرحمان در ۱۹۷۰ استعفا کرد و در ۱۹۷۲ ماهاتیر دوباره به عضویت حزب درآمد و دوران سیاسی او وارد مرحله جدید و پرباری شد. او در ۱۹۷۳ مجدداً رأی پارلمان را کسب کرد و در سال ۱۹۷۴ به‌عنوان وزیر آموزش‌وپرورش دولت انتخاب شد. در پی تغییراتی در کابینه، در سال ۱۹۷۸ به سمت وزیر بازرگانی منصوب گردید. در طول تصدی در این پُست، او برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی و تشویق آنان به سرمایه‌گذاری در مالزی مأموریت‌های متعددی به خارج از کشور نمود و در این راه موفقیت‌های چشمگیری داشت.

وی در ۱۹۷۵ به‌عنوان یکی از سه معاون سازمان وحدت ملی مالایی (اُمنو (UMNO)) انتخاب گردید. سپس در ۱۹۷۶ به سمت معاون اولی نخست‌وزیر رسید. در سال ۱۹۷۸ به سمت قائم‌مقام این سازمان و در ۱۹۸۱ ریاست سازمان مذکور را عهده‌دار گردید. از سال ۱۹۷۵ که او یکی از معاونین حزب وحدت ملی شد، پنج سال بیشتر طول نکشید که ماهاتیر با بازنشستگی نخست‌وزیر وقت، حسین اُن، به مقام نخست‌وزیری مالزی رسید و از سال ۱۹۸۱ مسئولیت رهبری حزب حاکم و نخست‌وزیری کشور مالزی را برعهده گرفت.

ماهاتیر در دوران نخست‌وزیری، تأثیر قابل‌توجهی بر اقتصاد، فرهنگ و دولت مالزی گذاشت. او در پنج دوره انتخابات پی‌درپی رأی اکثریت را به دست آورد و به مدت بیست و دو سال، طولانی‌تر از هر شخص دیگری در مالزی نخست‌وزیر بود و در این مدت تغییرات بسیار چشمگیری در وضعیت اقتصادی مالزی و ارتقاء استانداردهای زندگی و رفاه مردم ایجاد نمود که در دیگر بخش‌ها به آن پرداخته شده است.

نظرات کاربران

Mriq Sezar
۱۴۰۱/۰۲/۱۸

اوایل کتاب نسبتا خوب پیش می رفت ولی مطالب هر چی جلو تر میره احساس میکنی ارتباط موضوعات با انچه که از عنوان کتاب توقع می رفت هیچگونه سنخیتی نداره . نهایتا اینکه کتاب رو نیمه رهاش کردم 😔

کاربر 2874839
۱۴۰۲/۰۷/۰۲

کتاب ومصاحبه خیلی جالب و معنایی بود برای اقتصاددانان ومسئولین کشور .جا دارد از این مردان اندیشه به قدر کافی درفرصت های مناسب استفاده شود زیرا اینان شاهدان عینی از بین رقتن هزاران کارخانه فعال که در اول انقلاب باهزاران

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲)
ابتدا در زمینه تولید نیز هیچ فکر و طرحی نداشتیم. نه تجربه‌ای از گذشته، نه سرمایه‌ای در دست، نه توان تکنولوژیک و نه لااقل دانش، مهارت و تجربه‌ای در زمینه ایجاد بازار بین‌المللی. به همین دلیل بود که در همان اوایل (پس از رسیدن به استقلال) از سرمایه‌گذاران خارجی دعوت به عمل آوردیم و آنها را تشویق کردیم تا در تجارت‌های اشتغال‌زا و مولّد سرمایه‌گذاری کنند و مردم ما هم به نیروی انسانی فعال و تولیدکننده تبدیل شوند.
کاربر ۳۰۰۸۵۲۰
اولاً باید چشمان ما در جستجوی مشکلات جامعه و نیازهای توسعه‌ای باشد و ثانیاً امکان آگاهی به موقع از هر گزارشی را در این زمینه ایجاد نماییم. تا زمانی که مشکلات، به طور صحیح و به‌درستی به شما منتقل نشود شما قادر به انجام یک مدیریت شایسته و قابل قبول برای رفع آنها نخواهید بود.
Mriq Sezar

حجم

۱۸۳٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۰۷ صفحه

حجم

۱۸۳٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۰۷ صفحه

قیمت:
۳۶,۶۰۰
تومان