دانلود کتاب صوتی معماری توسعه با صدای حسین تسلیمی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی معماری توسعه اثر علی اشرف افخمی

دانلود و خرید کتاب صوتی معماری توسعه

معرفی کتاب صوتی معماری توسعه

کتاب صوتی معماری توسعه؛ تجربه لی کوان یو و سنگاپور نوشتهٔ علی اشرف افخمی و با صدای حسین تسلیمی است و انتشارات نیستان هنر آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب صوتی معماری توسعه

کتاب معماری توسعه دربارهٔ بزرگ‌مردی بنام «لی کوان یو» است که طی مدت ۳۱ سال نخست‌وزیری، یک جزیرهٔ کوچک جنگلی پُر از تمساح در جنوب‌شرقی آسیا به‌نام سنگاپور با مساحتی کمتر از نصف جزیرهٔ قشم و در حالت جزر (بالا آمدن آب دریا) به اندازهٔ ثلث آن و بدون هیچ‌گونه منابع طبیعی را از فقر و فساد و فحشا، به کشوری با اقتصاد قدرتمند، ثروتمند، نوآور، پویا و مردمی دانا، مرفه، سالم، پر نشاط مبدل ساخت.

نام لی کوان یو در میان شش رهبری دیده شده که هنری کیسینجر سال‌ها پیش در کتاب خود دربارهٔ استراتژی هر یک از آن‌ها توضیح داده بود. کیسینجر از استراتژی این شخص تحت عنوان «تعالی Excellence» نام برده بود. مطلب کیسینجر دربارهٔ کوان یو را نیز در این کتاب خواهید خواند.

شنیدن این بخش یعنی «فصل ۹» را با توجه به اینکه از نگاه یک سیاست‌مدار جهان تراز به مباحث توسعه، استراتژی و مدیریت نوشته شده، مؤکداً به دوست‌داران این‌گونه موضوعات توصیه می‌کنیم.

شنیدن کتاب صوتی معماری توسعه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب صوتی را به کسانی که می‌خواهند با چگونگی پیشرفت کشور سنگاپور آشنا شوند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب صوتی معماری توسعه

«وقتی لی کوان یو در سنگاپور به قدرت رسید درآمد سرانه سنگاپور چیزی در حدود ۵۱۷ دلار بود. اما اندکی بعد از اینکه وی از دنیا رفت، درآمد سرانه این کشور بیش از ۷۲۰۰۰ دلار گزارش شده است.

رهبری، آرا و افکار وی سنگاپور را از یک جزیره ناشناخته و بندری فقیر به یکی از قطب‌های مهم اقتصادی جهان در جنوب‌شرقی آسیا تبدیل نمود. آمارها نشان می‌دهد که تولید ناخالص داخلی این دولت - شهر ۵.۷ میلیون نفری در سال ۲۰۲۱ در حدود ۳۹۶ میلیارد دلار بوده است.

با نگاهی به بیانات وی به‌راحتی می‌توان پی برد که لی کوان یو فردی دموکرات و هوادار دموکراسی نبوده و اعتقاد چندانی به آزادی‌های فردی و خصوصا سیاسی نداشته است. وی و حزبش، دولت و حکومت فرهمندی را در سنگاپور پایه‌گذاری کرده‌اند که از بدو استقلال تا کنون بدون هرگونه رقیب مطرحی بی‌وقفه کشور را اداره کرده و هم‌چنان نشانه‌ای از نارضایتی جدّی شهروندان و یا فساد رایج در حکومت‌های مشابه در آن به چشم نمی‌خورد.

لی کوان یو که بود؟

و چگونه کشورش را از جهان سوم به اول ارتقا داد؟

در ۲۳ مارچ ۲۰۱۵ لی کوان یو رهبر و بنیان‌گذار سنگاپور در سن ۹۲ سالگی درگذشت. وی از سال ۱۹۵۹ تا ۱۹۹۰ نخست‌وزیر سنگاپور بود. وی تا آخر عمر هم‌چنان در سمت رهبری حزب حاکم و سمت‌هایی مانند وزیر ارشد در کابینه، رهبری معنوی و نفوذ خویش را در اداره سنگاپور حفظ کرد.

به یقین می‌توان گفت که افکار و نقش راهبردی او در توسعه و پیشرفت سنگاپور اساسی و تردیدناپذیر داشته است.

لی کوان یو در سال ۱۹۲۳ در یک خانواده ثروتمند چینی تبار در سنگاپور متولد شد. خانواده وی در قرن نوزدهم از چین به سنگاپور مهاجرت کرده بودند. در آن هنگام سنگاپور یکی از مستعمره های انگلیس بود.

«لی» پس از پایان جنگ جهانی دوم برای ادامه تحصیل راهی انگلیس شده و در سال ۱۹۵۰ در رشته حقوق در کالج فیتز ویلیام در کمبریج فارغ‌التحصیل شده و با این که در جامعه وکلای انگلیس پذیرفته می‌شود، ترجیح می‌دهد برای کار در رشته حقوق به کشورش سنگاپور بازگردد. در سنگاپور تحت استعمار بریتانیا، چینی تبارها نقش اصلی در اقتصاد و تجارت را ایفا می‌کردند. سنگاپور در این زمان توسط فرماندار انگلیسی و یک شورای قانون‌گذاری اکثرا انتصابی اداره می‌شد، که اغلب اعضای آن شورا را ثروتمندان چینی تشکیل می‌دادند.

در دهه ۵۰ مباحث مربوط به استقلال و اداره آن توسط مردم بومی ساکن بالا گرفت و به بحث جدی روز تبدیل شد. آقای لی کوان یو نیز به جریان هوادار استقلال پیوست و نحوه اداره جزیره را به چالش کشید. مواضع وی نسبت به دیدگاه‌های رهبران سنتی بومی شدیداً انتقادی تلقی می‌شد. در نتیجه در سال ۱۹۵۴ از آنان جدا شده و پایه‌گذار حزبی به نام «حزب اقدام مردم»

(People Action Party - PAP) گردیده و شخصا دبیرکل آن شد.»

نظرات کاربران

Mohsen gharaie
۱۴۰۲/۱۱/۱۹

کتاب جالبی نبود ، من اوسط کتاب رهاش کردم . صرفا یه سری از مشکلات و بیان میکنه که همه میدونیم و تقریبا میشه گفت یه سفر نامه است

زمان

۱۳ ساعت و ۲۷ دقیقه

حجم

۷۳۹٫۱ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۱۳ ساعت و ۲۷ دقیقه

حجم

۷۳۹٫۱ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۲۱۵,۰۰۰
تومان