دانلود و خرید کتاب فقط گوش کن سارا دسن ترجمه مینا فخری‌لو
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب فقط گوش کن اثر سارا دسن

کتاب فقط گوش کن

معرفی کتاب فقط گوش کن

کتاب «فقط گوش کن» نوشتهٔ سارا دسن با ترجمهٔ مینا فخری‌لو در نشر نون چاپ شده است. این کتاب داستانی دیگر از نویسندۀ رمان «به من بگو ابدیت یعنی چه» است. «فقط گوش کن» دربارۀ پذیرفتن حقیقت و نیز شهامت گفتن آن است و ماجراهایش به موج‌هایی می‌ماند که در پی هم فرود می‌آیند و اوج می‌گیرند و احساسی که خواننده هنگام خواندنش دارد احساس غریقی است که اندک‌اندک خود را از ژرفای آب به سطح می‌رساند و نفسی عمیق می‌کشد.

«رمانی گاه مطایبه‌آمیز و گاه احساسی و البته فوق‌العاده ‌رضایت‌بخش.»

درباره کتاب فقط گوش کن

رمان «فقط گوش کن» داستان آنابل گرین است، مدل نوجوانی که سعی دارد از پیامدهای تجربه‌ای ناخوشایند بهبود یابد، اتفاقی که منجر به دور شدن او از خانواده و دوستانش شده است. به گذشته می‌رویم و با او آن رویداد را تجربه می‌کنیم و در لحظۀ حال همراه با دوست جدیدش، اوئن آرمسترانگ، پسری پرشور و عاشق موسیقی که هرگز نمی‌تواند دروغ بگوید، آرامش و عشق را احساس می‌کنیم.

سارا دسن، متولد سال ۱۹۷۰، از پرفروش‌ترین نویسنده‌های آمریکاست. کتاب‌های او در بیش از سی کشور منتشر شده و جوایز متعددی، ازجمله جایزۀ مارگارت ای. ادواردز، را به دست آورده است. دسن راوی زندگی سرشار از دگرگونی جوانان است و زبان کسانی که ناتوان از ابراز احساس و گفتن حقیقت‌اند.

کتاب فقط گوش کن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب هم برای نوجوانان و هم بزرگسالان جذاب و انگیزه‌بخش خواهد بود.

بخشی از کتاب فقط گوش کن

دوربین جلو آمد، نزدیک‌تر و نزدیک‌تر، تا اینکه تنها چیزی که می‌توانستید ببینید صورت من بود، بقیۀ چیزها یکی‌یکی محو شدند. این مال قبل از آن شب بود، قبل از تمام چیزهایی که بین من و سوفی اتفاق افتاد، پیش از این تابستان طولانی تنهایی و اسرار و سکوت. من به هم ریخته بودم، ولی این دختر؛ او حالش خوب بود. این را می‌توانستی از نحوۀ نگاهش بفهمی که وقتی خواست دوباره حرف بزند با اعتمادبه‌نفس خیلی زیاد به من و دنیا خیره شده بود.

گفت: «سال تحصیلی جدیدتان را به بهترین سال بدل کنید.» و من با پیش‌بینی دیالوگ بعدی، آخرین دیالوگ، همانی که بالاخره حقیقت داشت، احساس کردم نفسم بند آمد.

«وقتش است به مدرسه بازگردید.»

صحنه بی‌حرکت ماند، آرم فروشگاه کاپف زیر تصویر من ظاهر شد. در عرض چند ثانیه، جای خود را به پیام بازرگانی وافل‌های یخ‌زده یا آخرین خبرهای آب‌وهوا می‌داد، این پانزده ثانیه در پی هم می‌گذشت، ولی من منتظر نماندم. کنترل را برداشتم، تلویزیون را که روی تصویر من بود خاموش کردم، و از در بیرون رفتم.

بیشتر از سه ماه وقت داشتم برای دیدن سوفی آماده شوم، ولی وقتی این اتفاق افتاد، هنوز هم آماده نبودم.

قبل از اولین زنگ در پارکینگ بودم و در تلاش برای به‌دست‌آوردن دل و جرئت اینکه بیرون بروم و بگذارم سال به‌طور رسمی شروع شود. درحالی‌که دیگران در راه حیاط مدرسه گرم گفت‌وگو و خنده از کنارم می‌گذشتند، من سرگرم تمام شایدها بودم: شاید الان دیگر فراموشش کرده، شاید در طول تابستان اتفاق دیگری پیش آمده که جای ماجرای کوچکمان را گرفته، شاید هیچ‌وقت آنقدرها که فکر می‌کردم بد نبود. همۀ این‌ها حدس و گمان‌های ضعیفی بودند، ولی همچنان احتمال‌های ممکن به حساب می‌آمدند.

قبل از اینکه بالاخره سوئیچ ماشین را بیرون بکشم تا آخرین لحظه آنجا نشستم. وقتی دستم را به سمت دستگیرۀ در بردم و به سمت پنجره برگشتم، سوفی درست مقابلم بود.

نظرات کاربران

مایلزِ آلاسکا
۱۴۰۱/۰۶/۱۶

بینهایت حوصله سر بر بود:/ دوسوم کتاب رو خوندم به امید اینکه یه فرجی بشه و کتاب هیجان انگیز بشه که هیچ خبری نشد انگار فقط دارید روزمرگی یه دختر رو میخونید و اتفاقات بینهایت کسل کننده و ساده ای که واسش

- بیشتر
(:Ne´gar:)
۱۴۰۱/۰۳/۲۴

سارا دسن ، نویسنده کتاب (فقط گوش کن) و (به من بگو ابدیت یعنی چه) . مدت زیادی طول کشید تا این کتاب رو بخونم . یکی از دلایلش ، پیشینه ذهنی بود که از قلم نویسنده با توجه به کتاب

- بیشتر
book worm
۱۴۰۱/۱۰/۲۶

سلام ، میشه لطفاً این کتاب رو در بخش بینهایت بگذارید؟ ممنون میشم

abbas5549
۱۴۰۰/۱۲/۲۳

این کتاب درمورددختری است که درکارمدلینگ است ،فراز و فرود زندگی او شنیدنی و آموزنده هست ،فقط دربیشتر داستان چون شخصیت مکمل درکار موسیقی است و اگر خواننده با سبکهای خوانندگان آمریکایی آشنا نباشد ارتباط متقابل نویسنده و خواننده کم

- بیشتر
liljohnishere
۱۴۰۲/۰۸/۱۰

خوندم و حوصله سر بر نبود. خوبه که نویسنده روی این مشکل متکمرکز بود که همه چیز رو توی دلمون نریزیم.

ghazal
۱۴۰۲/۰۱/۲۷

گاهی تمام آنچه نیاز داریم یک لحظه ایده آل برای انجام کاری است که میخواهیم انجام دهیم اما چنین لحظه ای وجود ندارد پس گاهی بهتر است تمام تلاش خود را بکنیم و با شجاعت در برابر مشکلات و ترسهایمان

- بیشتر
شکوفه
۱۴۰۲/۰۱/۲۵

من این کتاب را خیلی دوست داشتم .شاید روند داستان کند به نظر برسد اما واقعا برای بعضی آدمها گذر از بعضی گره های ذهنی و شکستن قالب ها همینقدر کند و آهسته است

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۹)
اگه کسی واقعاً با تو صمیمی باشه، دلخور شدن تو یا دلخور شدن اون‌ها اشکالی نداره، و به‌خاطرش عوض نمی‌شن. این فقط یه بخشی از رابطه‌ست. پیش می‌آد. باهاش کنار می‌آی.
book worm
به روراستی بی‌دغدغۀ او غبطه می‌خوردم، توانایی آشکار ساختن وجودش در برابر دنیا به‌جای اینکه عمیق‌تر در خودش فروبرود
book worm
در هر زندگی زمانی می‌رسد که دنیا ساکت می‌شود و تنها چیزی که باقی می‌ماند قلب خودت است. پس بهتر است یاد بگیری صدایش را بشناسی. وگرنه هرگز چیزی را که می‌گوید درک نمی‌کنی.
abbas5549
گرچه کم‌کم درک می‌کردم که غریبه بودن همیشه بزرگ‌ترین دلیل برای ترسیدن نیست. آدم‌هایی که تو را بهتر از دیگران می‌شناسند می‌توانند خطرناک‌تر باشند، چون حرف‌هایی که می‌زنند و چیزهایی که فکر می‌کنند می‌تواند نه‌تنها ترسناک، بلکه درست هم باشد.
abbas5549
متوجه شدم طی چند هفتۀ گذشته نه‌تنها دلم برای اوئن، بلکه برای آن بخش از خودم هم که قادر بود با او روراست باشد تنگ شده
abbas5549
«فوق‌العاده بود. آزادی، حتی نوع خیالی‌اش، همیشه عالی است
abbas5549
«من می‌دونم برام چه مفهومی داره. برای تو قراره فرق داشته باشه. ببین، فیلم یه چیز شخصیه. هیچ پیام درست و غلطی وجود نداره. همه‌اش مفاهیمی‌ست که ازش برداشت می‌کنی.»
abbas5549
گرچه گرفتن چیزی که کسی را خوشحال می‌کند به‌خودی‌خود سخت است، وقتی به‌نظر می‌رسد آن چیز تنها دلیل خوشحالی اوست، حتی سخت‌تر هم می‌شود.
abbas5549
هرچند، راستش سکوت بدتر بود.» گفتم: «بدتر از جیغ و داد؟!» سرش را تکان داد و گفت: «خیلی بدتر. یعنی، حداقل با جر و بحث می‌دونی چه اتفاقی داره می‌افته یا یه فکرهایی درباره‌اش داری. سکوت می‌تونه هر معنایی داشته باشه. فقط...»
book worm
زمان چیزی نبود که به‌راحتی بتوانی از هم جدایش کنی؛ هیچ میانه یا آغاز یا پایان مشخصی وجود نداشت. می‌توانستم وانمود کنم گذشته را رها کرده‌ام، ولی گذشته مرا رها نمی‌کرد.
abbas5549

حجم

۳۲۵٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۵۲ صفحه

حجم

۳۲۵٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۵۲ صفحه

قیمت:
۵۹,۰۰۰
تومان