دانلود و خرید کتاب در انتهای گلو یوسف الگیندی ترجمه اسماعیل نجار
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب در انتهای گلو اثر یوسف الگیندی

کتاب در انتهای گلو

معرفی کتاب در انتهای گلو

نمایشنامه در انتهای گلو اولین اثر تأثیرگذار الگیندی است که در سال ۲۰۰۴ بر روی صحنه رفت. این نمایشنامه از محبوب‌ترین آثاری است که توسط یک نویسنده عرب - آمریکایی نگاشته شده و آمار نشان می‌دهد که بیشتر از هر نمایشنامه دیگری از این گروه نویسندگان بر روی صحنه رفته است.

درباره کتاب در انتهای گلو

در کتاب در انتهای گلو الگیندی به بررسی شرایط و مشکلات ایجادشده توسط دولت و سیستم اطلاعاتی آمریکا برای مسلمانان (به‌ویژه اعراب ساکن آمریکا) بعد از حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ به برج‌های دوقلویِ مرکز تجارت جهانی نیویورک پرداخته است. در انتهای گلو داستان یک نویسنده عرب - آمریکایی به نام خالد است که توسط دو مأمور سازمان اطلاعات آمریکا بعد از حوادث ۱۱ سپتامبر مورد بازجویی غیرقانونی قرار می‌گیرد. داستان اشاره به قانون وطن‌پرستی دارد که رئیس‌جمهور وقت آمریکا، جورج دابلیو بوش، و دولتش آن را به اجرا گذاشتند و اجازه هرگونه بررسی و نظارت مخفی را برای سیستم‌های اطلاعاتی صادر کردند.

خواندن کتاب در انتهای گلو را به چه کسی پیشنهاد می کنیم؟

علاقه‌مندان به نمایشنامه‌خوانی می‌توانند از خواندن این کتاب لذت ببرند.

درباره یوسف الگیندی

یوسف الگیندی در سال ۱۹۶۰ در مصر متولد شد؛ دوران کودکی خود را در انگلستان سپری کرد، در فرانسه و خاورمیانه تحصیلات متوسطۀ خود را گذراند، در دانشگاه آمریکاییِ قاهره در مقطع کارشناسی تحصیل کرد و سپس در دانشگاه کارنگی ملون آمریکا به فراگیری نمایشنامه‌نویسی پرداخت. الگیندی در کودکی آرزوی بازیگر شدن در سر داشت و تا دهۀ ۹۰ میلادی نیز به دنبال آرزوی کودکی خود بود، اما توانایی و استعدادش در نوشتن بیشتر نمایان شد. به‌عنوان نویسنده‌ای که تقریباً تمام زندگی خود را مهاجر بوده است، الگیندی اکثر آثار خود را بر اساس تجربۀ مهاجرت بنا کرده است و نشان داده است چگونه مهاجران سعی می‌کنند خود را جزئی از جامعه‌ای که در آن قرار گرفته‌اند، نشان دهند، اما این تلاش در بسیاری از مواقع به دلیل عدم شناخت از واقعیت و یا وجود کلیشه‌های ریشه دوانده در فرهنگ غرب شکست می‌خورد.

درباره مترجمان

اسماعیل نجار فارغ‌التحصیل دکتری ادبیات نمایشی از دانشگاه ایالتی اوهایو، آمریکا، و استادیار گروه ادبیات نمایشی دانشگاه تربیت‌مدرس است. دکتر نجار در کنار کار پژوهشی داری سابقه تولید و کارگردانی چندین کار تئاتر و مستند در اروپا و آمریکاست. از نمونه دستاوردهای ایشان می‌توان به جایزۀ بین‌المللی هنرهای تصویری و نمایشی (آمریکا) و فلوشیپ موسسۀپژوهش‌های تئاتر (آمریکا) اشاره کرد.

نیکی نصیری متولد ۱۳۷۶، فارغ‌التحصیل رشتۀ ادبیات انگلیسی از دانشگاه الزهرا، مدرس و مترجم زبان انگلیسی است.

بخش‌هایی از کتاب در انتهای گلو

(استودیوی خالد. یک تشک روی زمین. وسایل مختلف. لوازم خانه. بارتلت روبه‌روی خالد ایستاده است. کارل در حال ورق زدن یک کتاب است. بادقت به گشتن دیگر کتاب‌ها، کاغذها، و همین‌طور لباس‌ها ادامه می‌دهد.)

بارتلت: واقعاً ممنون.

خالد: خواهش می‌کنم، هر کاری لازمه بکنید.

بارتلت: غیررسمیه، برای همین.

خالد: متوجّهم.

بارتلت: عادیه. همون‌قدر که هم‌چین ملاقاتی می‌تونه عادی باشه.

خالد: به‌هرحال اگر می‌خواین رسمیش کنین. من دوست دارم کمک کنم. خودم دنبال یه راهی بودم که بتونم کمک کنم.

بارتلت: ممنون.

خالد: ناراحت‌کننده است.

بارتلت: بله.

خالد: وحشتناکه.

بارتلت: جای خوبیه.

خالد: اره. - یه‌ کم دلگیره، ولی ارزونه.

بارتلت: می‌گن ساده زندگی کنید ...

خالد: البته من اگه می‌تونستم از پسش برام خرج می‌کردم.

بارتلت: این چیه؟

(بارتلت یک قاب عکس از روی میز برمی‌دارد.)

خالد: یک هدیه از طرف مادرم ... می گه که ااا، «خدا.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵۵٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۸۴ صفحه

حجم

۵۵٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۸۴ صفحه

قیمت:
۳۳,۰۰۰
تومان