دانلود و خرید کتاب دانشنامه فلسفه استنفورد؛ ماکس شلر زکری دیویس ترجمه فرزاد جابرالانصار
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دانشنامه فلسفه استنفورد؛ ماکس شلر اثر زکری دیویس

کتاب دانشنامه فلسفه استنفورد؛ ماکس شلر

معرفی کتاب دانشنامه فلسفه استنفورد؛ ماکس شلر

کتاب دانشنامه فلسفه استنفورد؛ ماکس شلر مجموعه دانشنامه فلسفه استنفورد است که در گروه انتشاراتی ققنوس چاپ و نشر می‌شود. دانشنامه فلسفه استنفورد؛ ماکس شلر را  زکری دیویس و آنتونی استاینباک نوشته و فرزاد جابرالانصار آن را ترجمه کرده است.

دانشنامه فلسفه استنفورد مجموعه‌ای کاربردی و راهی دقیق است برای ورود به مباحث مختلف فلسفه. دانشنامه فلسفه استنفورد در چندین جلد با موضوعات مختلف منتشر شده است. دانشنامه استنفورد، اثری کاربردی است برای کسانی که می‌خواهند برای اولین‌بار با فلسفه روبه‌رو شوند. این دانشنامه موضوعات متنوع را در بیست جلد، از زبان نویسندگان مختلف با دیدی فلسفه بررسی کرده است. موضوعاتی مانند پدیدار شناسی، روشنگری، تاریخ هستی، بدن آگاهی، احترام و...

نگارش، تدوین و انتشار مدخل‌های دانشنامه فلسفه استنفورد افزون بر این‌که پیوندی فراگیر میان فضای دانشگاهی و عرصه عمومی برقرار کرده، ویژگی‌های درخور توجه دیگری هم دارد و آن اینکه این دانشنامه به ویژه به کار دانشجویان و محققانی می‌آید که می‌خواهند در زمینه‌ای خاص پژوهش کنند.

درباره کتاب دانشنامه فلسفه استنفورد؛ ماکس شلر

ماکس فردینانت شلر در هنگام مرگ یکی از برجسته‌ترین اندیشمندان آلمان و از پرطرفدارترین فیلسوفان زمانه خود بود. او در مقام یکی از پیشگامان بسط پدیدارشناسی در اوایل سده بیستم، در بسیاری از حوزه‌های فلسفه آرای بدیعی طرح کرد و جایگاه خود را به عنوان کسی که چه‌بسا خلاق‌ترین فرد در میان اولین پدیدارشناسان بود تثبیت کرد. در قیاس با اقبال به آثار او در گذشته و اقبالی که هم‌اکنون متوجه همعصران اوست، گرایش به آثار و اندیشه شلر تا حد قابل توجهی کاهش یافته است. این نزول اقبال تا حدی ناشی از ممنوع شدن آثار شلر در دوره نازیسم در فاصله سال‌های ۱۹۳۳ تا ۱۹۴۵ بوده است، ممنوعیتی که به دلیل نسب یهودی او و تقبیح صریحی بود که نثار فاشیسم و ناسیونال سوسیالیسم می‌کرد. با این حال، آثار شلر باقی مانده‌اند و همچنان در سراسر جهان خوانده و ترجمه می‌شوند، که این خود شاهدی است بر عمق و پرمایگی خلاقانه تفکر او.

شلر روش پدیده شناسی فلسفی را از ادموند هوسرل گرفته و تغییراتی در آن ایجاد نمود تا بتواند در حوزه‌هایی غیر از آگاهی-پژوهی (که اهتمام هوسرل عمدتاً معطوف به آن بود) به کار بیاید. بنابراین شلر از پیشگامان تسری روش پدیده شناسی به حوزه‌هایی نظیر دین، اخلاقیات و ارزش‌ها بود. او در کنار پدیده شناسی ذات انگار از پدیده شناسی بازساز سخن می‌گوید و نوآوری عمدهٔ او در روش پدیده شناسی شاید همین باشد.

خواندن کتاب دانشنامه فلسفه استنفورد؛ ماکس شلر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به فلسفه مخصوصاً کسانی که در ابتدای این راه هستند، پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب دانشنامه فلسفه استنفورد؛ ماکس شلر

شلر در اواخر عمر خویش می‌نویسد که اساسی‌ترین پرسش در اندیشه و نوشته‌های او پرسش در باب معنای انسان بوده است. این پرسش نه‌فقط تلاش‌های فلسفی رو به گسترش او را راهبری می‌کرد، بلکه رویکرد او به فلسفه و فهمش از آن را نیز رقم می‌زد. شلر، همانند بسیاری از(فیلسوفان حیات) که تفکر او را تحت تأثیر قرار داده بودند، کوشید تا فلسفه و تفکر را از قالب ذهنی تقلیل‌دهنده علوم تحصلی و تا اندازه‌ای پراگماتیسم آمریکایی برهاند، قالب ذهنی‌ای که انسان را صرفاً (انسان به منزله موجودی (سازنده یا) ابزارساز) تعریف می‌کند. شکی وجود ندارد که انسان موجودی اهل عمل است، موجودی که می‌کوشد بر محیط خویش مسلط شود و در آن دخل و تصرف کند تا به نتایج دلخواهش دست یابد و از آلام آینده مصون بماند. از نظر شلر، شناخت عملی و آگاهی عملی به لحاظ تکوینی نخستین صورت شناخت نزد فرد است.

نظرات کاربران

مهدی
۱۴۰۲/۰۸/۱۶

کتاب مطالب جدید زیادی داشت متن هم روان بود

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۱۴٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۹۶ صفحه

حجم

۱۱۴٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۹۶ صفحه

قیمت:
۳۵,۰۰۰
تومان