دانلود و خرید کتاب سه تک گویی هارولد پینتر ترجمه احمد پوری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سه تک گویی اثر هارولد پینتر

کتاب سه تک گویی

معرفی کتاب سه تک گویی

کتاب الکترونیکی «سه تک گویی» نوشتهٔ هارولد پینتر و اوگوست استریندبرگ و یوجین اونیل با ترجمهٔ احمد پوری در نشر مشکی چاپ شده است. این کتاب گردآوری و مقایسهٔ سه تک‌گویی در کنار یکدیگر است که هرکدام نزدیک به نیم‌قرن با هم فاصله دارند.

درباره کتاب سه تک گویی

نزدیک به و صدو بیست سال پیش،آگوست استریندبرگ نمایش نامه نویس شهیر سوئدی،مونولوگی تک پرده ای نوشت که در آن از زبان یک زن به شرح ماجرای یک مثلث عشقی پرداخت.ظرافت های روایی این نمایش نامه نویس و سفید خوانی مخاطب از روایت،در نوع خو بی نظیر بود.

نزدیک به نیم قرن پس از روی صحنه آمدن این نمایش نامه«پوجین اونیل»نمایش نامه نویس برجسته و جنجالی آمریکا،مونولوگی تک پرده ای نوشت که او نیز از زبان یک زن به روایت به روایت ماجرای یک مثلث عشقی میان دو زن و یک مرد پرداخت.

 پس از نزدیک به چهل سال از نوشتن نمایش نامه ی اونیل«هارولد پینتر»نمایش نامه نویس انگلیسی که از شهرت و اعتبار بسیار زیادی برخوردار است،اثری تک پرده ای نوشت به نام «مونولوگ»که در آن به شرح داستان یک مثلث عشقی میان دو زن و یک مرد پرداخت. نمایشنامه «تک‌گویی» پینتر براساس محوریت شخصیتی که مخاطب با هیچ بخش از هویت او آشنا نیست نوشته شده و مونولوگ پراهمیتی به شمار می‌آید.

سه تک گویی،مجموع این سه نمایش نامه است که برای مقایسه و بررسی یک موضوع با فاصله زمانی 90 ساله در یک جلد آمده است. 

درباره اوگوست استریندبرگ

یوهان آوگوست استریندبری (اوگاست استریندبری) (به سوئدی: Johan August Strindberg) (زادهٔ ۲۲ ژانویهٔ ۱۸۴۹ در استکهلم - درگذشتهٔ ۱۴ مهٔ ۱۹۱۲ در استکهلم) نویسندهٔ داستان کوتاه، رمان، و نمایش نامه نویس پرکار سوئدی بود که در کنار هنریک ایبسن، سورن کی یرکگور، و هانس کریستیان آندرسن از مهم ترین و تأثیرگذارترین نویسندگان اسکاندیناوی به شمار می آید. استریندبری از بنیان گذاران تئاتر مدرن شمرده می شود و در وطنش به شکسپیرِ سوئد معروف بود. او استاد مسلم اکسپرسیونیسم در تئاتر است.

درباره هارولد پینتر

پینتر در سال ۱۹۳۰ در شهر لندن به‌دنیا آمد. از جوانی به بازیگری علاقه نشان داد و در سال ۱۹۵۱ بود که نخستین نمایش را به نام «اتاق» منتشر کرد. وی در طول زندگی خود ۳۲ نمایشنامه نوشت. پینتر در سال ۲۰۰۵ میلادی به جایزه نوبل ادبیات دست یافت. تم اصلی آثار پنتر سرگشتگی و حیرانی انسان معاصر است و بیش‌تر شخصیت‌های آن‌ها، درک درستی از جهان ندارند. پینتر علاوه بر نگارش نمایشنامه‌های متعدد، در تدوین بیش از ۳۰ اثر سینمایی و تلویزیونی نیز به عنوان فیلمنامه‌نویس حضور داشته است. او در بیشتر آثاری که به عنوان فیلمنامه‌نویس حضور داشته، فیلمنامه‌ها را از کتاب و رمان‌های بزرگی اقتباس کرده است.

درباره یوجین اونیل

خانواده اونیل ایرلندی بودند که به آمریکا مهاجرت کرده بودند؛ یوجین یکی از فرزندان این خانواده در سال ۱۸۸۸ در هتلی در برادوی، که منطقه‌ای از شهر نیویورک و مرکز فعالیت‌های هنری و تماشاخانه مهم آمریکاست، متولد شد. نمایشنامه‌های او چهار جایزه پولیترز و سرانجام در سال ۱۹۳۶ جایزه ادبی نوبل را نصیب او کرده‌اند. برای مطالعه بیشتر و بهتر زندگی اونیل می‌توان به یکی از آثارش به نام سفر دراز روز در شب که نمایانگر زندگی شخصی و خانوادگی اوست مراجعه کرد. در سال ۱۹۵۳، اونیل پس از نوشتن بیش از سی نمایشنامه، در زمستان سرد شهر بوستون در گذشت.

کتاب سه تک گویی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به علاقه مندان به نمایش و نمایش‌نامه به خصوص دوست‌داران نمایش‌های تک‌گویی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب سه تک گویی

اتاقی کوچک در آپارتمانی واقع در خیابان کریستوفر نیویورک که از آن به‌جای آشپزخانه و ناهارخوری هم استفاده می‌شود. در انتهای سمت راست دری به راه‌رو بیرون منتهی می‌شود. سمت چپ یک ظرف‌شویی و چراغ خوراک‌پزی دوشعله قرار دارد. بالای چراغ کابینتی چوبی است که تا انتهای دیوار سمپ چپ ادامه دارد. دو پنجرهٔ سمت چپ مشرف به پلکان اضطراری است. در لبهٔ پنجره‌ها چند گلدان گل پلاسیده قرار دارد. روبه‌روی پنجره میزی است با رومیزی پلاستیکی. دو صندلی از چوب نی پشت میز قرار دارد. در انتهای سمت راست دری به اتاق خواب باز می‌شود. پایین‌تر از در لباس‌های متفرقهٔ زنانه و مردانه از چوب‌رختی روی دیوار آویزان است. طناب رختی از گوشهٔ انتهای چپ اتاق به دیوار سمت راست وصل شده است.

ساعت حدود هشت‌ونیم صبح یک روز آفتابی اوایل پاییز است. خانم رولند خمیازه‌کشان از اتاق خواب بیرون می‌آید. با بندکردن گیره روی موهای قهوه‌ای روشن‌اش ک روی سرش جمع کرده است آرایش عجولانهٔ خود را تمام می‌کند. قدی متوسط دارد با اندامی درشت که پیراهن مندرس و آبی‌رنگش آن را بیش‌تر در معرض دید قرار می‌دهد. چهره‌ای معمولی با چشمانی آبی‌رنگ دارد. چشم‌ها و دماغ و دهانش حالتی قهرآلود دارند. بیست‌وچند ساله است اما بیش‌تر از سن واقعی‌اش به نظر می‌رسد.

نظرات کاربران

امین۳۶۹
۱۴۰۳/۰۱/۱۴

با توجه به حجم کمش خوندنش ضرری نداره. مترجم کاره جالبی کرد این سه تا تک گویی رو کنار هم چید. همه چیز ساده و کلاسیک. ساختار و روایت که اطلاعات شخصیت هارو قطره قطره رو میکرد. جذبم نکرد ولی

- بیشتر
hossein jamali
۱۴۰۲/۱۱/۱۹

ترجمه‌ی خوب و روان

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱)
اگر بخواهی هنوز هم می‌توانم به تو ثابت کنم که بهترین دوستت هستم. هنوز هم آماده‌ام برای دفاع از تو کمربندم را دور گردن هر کسی بپیچم.
علی دائمی

حجم

۲۸٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۳

تعداد صفحه‌ها

۴۸ صفحه

حجم

۲۸٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۳

تعداد صفحه‌ها

۴۸ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان