دانلود و خرید کتاب اجتناب عالیجناب سیدمهدی شجاعی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اجتناب عالیجناب اثر سیدمهدی شجاعی

کتاب اجتناب عالیجناب

امتیاز:
۳.۲از ۱۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب اجتناب عالیجناب

مجموعه داستان اجتناب عالیجناب نوشته سید مهدی شجاعی است که داستان‌هایی جذاب با درون‌مایه‌ای طنز روایت کرده است.

درباره کتاب اجتناب عالیجناب

این کتاب مجموعه هفت داستان با نام‌های آگهی فروش خودرو،‌ اجتناب عالیجناب،‌ آرامش در حضور دیگران،‌ خاطرنشان، یک بازی، دو بازیگر، سه بازنده، لباس عاریتی و کجا باید بخوابم است.

قلم سید مهدی شجاعی در این کتاب روان است و از زبان طنز برای داستان‌هایش استفاده کرده است. او از زبان لطیف و شاعرانه‌ای که در اکثر داستان‌هایش استفاده می‌کند فاصله گرفته است و با بیانی شیوا و جذاب به جامعه پرداخته است. کتاب نقد اجتماعی است و هم‌زمان با دیالوگ‌های جذاب ما را با خود همراه می‌کند تا شخصیت‌ها را بشناسیم و از همراهی با آن‌ها لذت ببریم.

خواندن کتاب اجتناب عالیجناب را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به ادبیات داستانی پیشنهاد می‌کنیم.

درباره سید مهدی شجاعی

سید مهدی شجاعی نویسنده و روزنامه‌نگار در سال ۱۳۳۹ در تهران متولد شد، وقتی جوان بود تحصیلاتش را در رشته‌‌های ادبیات نمایشی و حقوق همزمان شروع کرد و به دلیل علاقه‌اش به نوشتن تحصیلاتش را ناتمام گذاشت. او در روزنامه‌‌های مختلف و مطبوعات مثل صفحات هنری و فرهنگی روزنامه‌ی جمهوری اسلامی، ماه‌نامه‌ی صحیفه و مجله‌ی رشد جوانان فعالیتش را دنبال کرد و مدتی هم سرپرست انتشارات برگ را برعهده داشت، پس از نقد‌های اجتماعی او که در مجله منتشر کرد، مجبور به متوقف کردن فعالیت این ماه‌نامه شد و بعد از تعطیلی این نشریه انتشارات نیستان را تاسیس کرد.

او علاوه بر فعالیت در نشریه‌های متفاوت چند فیلم‌نامه هم نیز نوشته است و با کارگردانانی چون مجید مجیدی، بهزاد بهزاد‌پور همکاری داشته و فیلم‌نامه‌هایی از جمله: پدر، چشم خفاش، دیروز بارانی و .. نیز از فعالیت‌های سینمایی او است. او به عنوان داور در جشنواره فیلم فجر، جشنوار تئاتر فجر، جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان و جشنواره مطبوعات هم حضور داشته است. او در کتاب‌های کودک و نوجوان نیز پرکار بوده، از جمله پهلوان و فیل، قصه‌ی پلنگ سفید و ...

بخشی از کتاب اجتناب عالیجناب

برای کرداحمدی سفارش چای داد و چند دقیقه‌ای را هم به رسم ادب با او به حال و احوال گذراند و بحث را به آگهی کشاند که زودتر ملاقات تمام شود و به‌کارش برسد.

مجید کرداحمدی شروع کرد به معرفی و تعریف از یک نماینده مجلس که رفیق قدیمی‌اش بود و شهرت زیادی داشت و تعجب کرد از اینکه صحّت او را به‌جا نمی‌آورد و توضیح داد که می‌خواهد برای فروش ماشینش آگهی بدهد و کرداحمدی به او گفته که رفیق قدیمی‌اش مسئول آگهی‌های یک روزنامه پر تیراژ است و قول داده که کار را به بهترین نحو برایش به انجام برساند و حالا درخواستش این بود که صحّت تمام تجربه و نفوذ و امکاناتش را به کار بگیرد تا ماشین طرف به بالاترین قیمت فروخته شود.

محمّد صحّت برای کرداحمدی توضیح داد که بهترین موفقیت برای یک آگهی این است که بیشترین زنگ‌خور را پیدا کند و برای رسیدن به این موقعیت، شرط اوّل این است که آگهی در جایی که بیشتر به چشم می‌آید چاپ شود، نه در میان صدها آگهی فروش ماشین و قول داد که آگهی را در نیم تای دوّم صفحه اوّل، در جای خوب و با حروف خوب چاپ کند و برای هزینه‌اش هم تخفیف ویژه بگیرد.

مشخص نکردن نوع خودرو، فروش از دم قسط و باقی مطالب مندرج در آگهی، همگی پیشنهاد صحّت بود و هر کدام با ارائه دلایل و بیان توضیحات برای شیرفهم شدن کرداحمدی.

- اگر نوع ماشین را ذکر کنی، فقط کسانی زنگ می‌زنند که طالب آن نوع ماشین هستند، ولی اگر نوع ماشین را ذکر نکنی، گستره مخاطب را به خواستاران همه نوع ماشین، وسعت داده‌ای.

اگر طرف، نیاز فوری به پول ندارد، اعلام فروش قسطی، هم جاذبه بیشتری ایجاد می‌کند و هم پول بیشتری گیر فروشنده می‌آید و...

محمّد صحّت بعد از ارائه توضیحات مفصل و مبسوط که عمدتاً از علاقه‌اش به یادگرفتن و یاددادن نشئت می‌گرفت، کاغذ و قلمی پیش روی کرداحمدی گذاشت و گفت:

- خب. به‌نظرم حالا دستت اومد که آگهی رو چه جوری باید تنظیم کنی.

تا تو این چهار خط رو بنویسی منم دو تا کار بچه‌ها رو راه بندازم که سر و صداشون در نیاد.

معرفی نویسنده
عکس سیدمهدی شجاعی
سیدمهدی شجاعی
ایرانی

سید مهدی شجاعی نویسنده، رمان‌نویس، روزنامه‌نگار و فیلمنامه‌نویس فعال و مشهور ایرانی است. او در دوران نویسندگی خود بیشتر به داستان‌نویسی پرداخت و داستان‌های کوتاه و بلند زیادی در حوزه‌ی ادبیات کودک و نوجوان و همچنین ادبیات مذهبی نوشت. شجاعی در دوران کار حرفه‌ای خود به عنوان فیلمنامه‌نویس نیز فعالیت داشته و تاکنون از فیلمنامه‌های او در تلویزیون و سینما، چندین فیلم ساخته شده است. سیدمهدی شجاعی به دلیل نوشتن کتاب‌های برجسته‌ در زمینه‌های معنوی و اجتماعی نیز شهرت دارد.

نظرات کاربران

مه گل
۱۴۰۱/۰۲/۰۴

داستان هایی که خواننده رو به فکر وامیداره

یا زینب سلام الله علیها
۱۴۰۱/۰۸/۲۷

این کتاب راجع به مشکلات اجتماعی هست ک در قالب چند داستان بیان شده. طنز بودنش رو درک نکردم ینی طنزی ندیدم.

dashti
۱۴۰۱/۰۳/۱۴

کتاب جالبی است

Parisa
۱۴۰۱/۰۲/۰۲

خیلی خوب می‌شد یه طوری این ماجراهای مختلف رو بهم ربط می‌داد. الان خیلی گسسته و جدا از همن. ولی خب هم‌چنان هر داستان به تنهایی جذابه👌🏻

رابرت
۱۴۰۰/۰۷/۲۵

کار های اقای شجاعی واقعا قابل تحسین ان حیف از دست سانسور ها

کاربر ۲۰۷۸۴۳۰
۱۴۰۱/۱۰/۱۷

به نظر من داستان کوتاه داستانی است که کامل نیست و خواننده می تواند اول و آخر داستان رو برای خودش ترسیم کند. داستانهای نویسنده به گونه ای است که خواننده را مجبور به داستان سرائی کند و در بعضی

- بیشتر
زهره
۱۴۰۰/۱۰/۳۰

کتابهای سیدمهدی شجاعی بسیار خواندنی و عالی هستند. اگر به محتوای سیاسی در قالب طنز علاقمندید قطعا برایتان جالب خواهد بود

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲)
ـ اجتناب به معنی انجام ندادن کاره، نه انجام دادن کار. ـ هیچ هم این‌طور نیست. کی همچی حرفی زده؟! ـ عجیبه واقعاً! رئیس از جا بلند می‌شود و کاملاً عجولانه و عصبی، کتاب فرهنگ عمید را از کتابخانه بیرون می‌کشد و همچنان که حرف می‌زند، دنبال صفحۀ مورد نظرش می‌گردد: ـ چرا روی اشتباه خودت پافشاری می‌کنی؟ خداروشکر که... فرهنگ دم دسته و... می‌تونه تکلیف رو... معاون با تعجب می‌پرسد. ـ شما دنبال چی می‌گردین؟ ـ خب. معلومه. می‌خوام بهت ثابت کنم که... ـ آخه فرهنگ لغت که ملاک نیست. ـ این دیگه از اون حرف‌هاست. اگر فرهنگ لغت ملاک نیست، پس چی ملاکه؟ ـ خب معلومه. ملاک دستور بالاست. معنی لغات رو بالا تعیین می‌کنه نه فرهنگ لغت.
مهدی
معاون ذوق‌زده دستش را بلند می‌کند: ـ پس بزن به قدّش! رئیس هم خواه و ناخواه دستش را بالا می‌آورد و با لحن اصلاح و تصحیح: ـ بزن قدش! معاون سرخوشانه می‌خندد: ـ حالا هرچی! بزن به هر جا که بالایی دستور می‌ده.
مهدی

حجم

۹۱٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۲۲ صفحه

حجم

۹۱٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۲۲ صفحه

قیمت:
۲۷,۴۵۰
تومان