دانلود و خرید کتاب گربه سیاه ادگار آلن‌پو ترجمه شهاب حبیبی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب گربه سیاه اثر ادگار آلن‌پو

کتاب گربه سیاه

معرفی کتاب گربه سیاه

ادگار الن‌پو(۱۸۴۹-۱۸۰۹)، نویسنده امریکایی است.

«گربه سیاه» داستان کوتاهی است که مفهوم گناه در تفکر الن‌پو را به نمایش می‌گذارد.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:

«احساسی که نسبت به مورلا داشتم، محبتی عمیق و بسیار عجیب بود. وقتی چندسال قبل تصادفا با او آشنا شدم، از همان اولین دیدار، شعله‌ای بر جانم افتاد که خود او هرگز به وجودش پی نبرد. این شعله به هیچ وجه از عشق و شهوت نبود و این عقیده که هرگز نمی‌توانم به ماهیت غیرعادی این حس پی ببرم یا از شدتش کم کنم، مرا دچار عذابی تلخ می‌کرد. ولی سرانجام هر دو نسبت به ماهیت احساساتمان متقاعد شدیم و سرنوشت ما را با هم یکی کرد و ازدواج کردیم. این موضوع برایم هوس نبود و به عشق هم چندان فکری نمی‌کردم. مورلا از جامعه گریزان بود و تمام وقتش صرف من می‌شد و همین موضوع مرا خوشبخت کرده بود. این که آدم شگفت زده باشد خودش به نوعی خوشبختی است و مگر نه این که در خواب و رویا بودن، سعادت است؟

دانسته‌ها و اطلاعات مورلا تمامی نداشت و استعدادهایش، که امیدوارم بتوانم بیانشان کنم، از نوع عادی نبود و قدرت روحی او حد و مرزی نداشت. من این موضوع را به خوبی متوجه شده بودم و بارها خود را شاگرد و پیرو رفتار او احساس می‌کردم.

به زودی فهمیدم که مورلا به دلیل تحصیلاتش در پرسبورگ علاقه زیادی به خواندن نوشته‌های عارفانه‌ای دارد که معمولاً از میان نویسندگان برجسته و نامی انتخابشان می‌کرد. نمی‌توانستم علت علاقه زیاد او را درک کنم، فقط می‌توانم بگویم که اگر با گذشت زمان من هم به این کتاب‌ها علاقمند شدم، این موضوع بر اثر نفوذعادت و تقلید من از کارهای او بود. در تمام این دنباله روی ها، اگر اشتباه نکنم عقل من دخالتی نداشت.»

معرفی نویسنده
عکس ادگار آلن‌پو
ادگار آلن‌پو
آمریکایی | تولد ۱۸۰۹ - درگذشت ۱۸۴۹

در ذهن اهالی ادبیات و داستان، نام ادگار آلن پو به داستان معمایی و ژانر وحشت گره خورده است. آلن پو، نویسنده مشهور امریکایی است که البته در زمان حیات خود به عنوان روزنامه‌نگار، ویراستار و منتقد ادبی نیز فعالیت می‌کرد.

نظرات کاربران

i._.shayan
۱۳۹۷/۰۲/۲۶

داستان تاریک و عجیب و مریضی بود مهم ترین نتیجش این بود که از آدمی که حیوان آزاری میکنه باید ترسید قابل توجه بعضی از افرادی که همچین کاری رو افتخار میدونن

لیمو
۱۳۹۷/۰۹/۰۱

شامل داستان‌های: گربه‌ی سیاه قلب رازگو پرتره‌ی بیضوی چاه و پاندول حقیقت قضیه‌ی آقای والدمار خاطرات آقای آگوست بدلو مورلا دست‌نوشته‌ی پیداشده در بطری سقوط در گرداب بالستروم متزن گرشتاین

🌻سپیده 🌻
۱۳۹۶/۰۲/۱۷

اوه،" ادگار آلن پو" ،ترس خون هاش بیان💀😊

:-)
۱۳۹۶/۰۸/۳۰

من نسخه ی چاپی رو خریدم و مطالعش کردم . چند داستان کوتاه که از همه بهتر داستان های گربه سیاه،قلب رازگو،چاه و آونگ و حقیقت آقای والدمار .یک نوع ملودرام وحشت و خیلی جذاب و حیرت انگیز!

moein
۱۳۹۷/۱۰/۲۹

سلام می خواستم بدونم پولی که بابت این کتاب یا کتاب های از این دست که در سایت های خارجی هم رایگانه گرفته میشه بابت چیه؟ با تشکر

negin assar
۱۳۹۹/۱۱/۲۵

اشتباه تایپی زیاد داره

Cj
۱۳۹۷/۰۵/۰۴

عالی بود

سبحان عزیزی
۱۳۹۹/۰۸/۱۸

داستان خوبیه. عمل و عکس العمل رو خوب تصویر کرده.

R Ka
۱۳۹۶/۱۲/۲۲

چندی قبل در قسمت کتاب گویا به طور رایگان قرار داشت. ظاهرا کنون دیگر نیست! به هر حال برای بنده که از کودکی بدون هیچ پیش زمینه ای از گربه سیاه واهمه داشتم و از او دوری می کردم کمی

- بیشتر
سمیرا
۱۳۹۵/۱۱/۰۷

خوب بود.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۵)
اکثرا مرا به دلیل بی‌ثمر بودن نبوغم سرزنش کرده‌اند و نداشتن قدرت تخیل را مثل یک جنایت به من نسبت داده‌اند
سپیده
عشق به شرارت، عطش تمام نشدنی روح است برای خودآزاری.
minok
یک روز صبح، در کمال خونسردی، طنابی بر گردنش گره زدم و از شاخه درخت آویزانش کردم. لحظه‌ای بعد اشک پشیمانی چشمانم را پوشانده بود. او را دار زدم چون می‌دانستم تا پیش از آن مرا دوست داشت. چون می‌دانستم کاری که سبب خشم من شود انجام نداده بود. دارش زدم چون می‌دانستم با این کار مرتکب گناه می‌شوم. گناهی غیرقابل بخشایش که روحم را برای همیشه به رسوایی می‌کشد.
hamed kianfar
در آن هنگام به این فکر افتاده بودم که مردن به آن شکل چقدر می‌توانست با شکوه باشد و چقدر احمقانه است اگر من در مقابل چنان جلوه گری از عظمت طبیعت در اندیشه احمقانه حفظ زندگی خودم باشم. فکر می‌کنم وقتی این فکر از مغزم گذشت از شرمندگی قرمز شدم.
danialabdl
مخفی شدن از طرف من کاری جنون آمیز است چرا که این دنیای عجیب اصلاً نمی‌خواهد مرا ببیند!
لیمو

حجم

۱۰۶٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۵۵ صفحه

حجم

۱۰۶٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۵۵ صفحه

قیمت:
۱۲,۹۰۰
تومان