دانلود و خرید کتاب نشان حسن لیلا مهدوی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نشان حسن اثر لیلا مهدوی

کتاب نشان حسن

معرفی کتاب نشان حسن

کتاب نشان حسن نوشته لیلا مهدوی است. کتاب نشان حسن داستانی حذاب و روایتی تاثیرگذار از خاندان امام حسن(ع) در واقعه کربلا است.

درباره کتاب نشان حسن

کتاب نشان حسن، حاصل تحقیق و پژوهش در میان منابع و کتب معتبر شیعی و اهل تسنن است و بر بستر واقعیت داستانی روایت می‌شود و از عنصر خیال خالی نیست. داستان خط اصلی حقیقت است که با بیانی داستانی روایت شده است.

داستان زبانی ادبی و شعرگونه دارد و در بستری از دعای عرفه روایت می‌شود، در ابتدای داستان ما با سوال اطرافیان امام حسن(ع) از رفتار ایشان روبه‌رو می‌شویم، آن‌ها می‌بینند که ایشان به‌سرعت از میان کوچه‌های تاریک عبور می‌کند. بدون اینکه فانوس، مشعل یا آتشدانی با خود آورده باشد. ا به محله‌های فقیرنشین مدینه می‌رسند. کم‌کم با شخصیت این امام بزرگوار از نگاه اطرافیانشان آشنا می‌شویم و در زمان پیش می‌آییم تا واقعه کربلا را از نگاه راویان داستان مرور کنیم.

خواندن کتاب نشان حسن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به داستان مذهبی پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب نشان حسن

«ربنا افرغ علینا صبراً و ثبت اقدامنا و انصرنا علی القوم الکافرین.»

با صدای نافذش می‌خواند. رو به‌سوی بیابان دارد و از خیمه‌گاه دور شده است. باد زلف سفیدش را به بازی گرفته است و او باز می‌خواند. شنیده‌ام او را ام‌القرای کوفه می‌نامند. حسن می‌گوید او مخزن‌الاسرار علی بوده است. سکوت می‌کنم تا باز هم صدایش را بشنوم.

الحق که خوش می‌خواند!

*

- الحق که خوش می‌خوانی، قاسم!

سرش را از روی قرآن بلند می‌کند و با چهرۀ همیشه متبسمش نگاهم می‌کند. چهرۀ گندمگون و چشمان سیاهی دارد. همه می‌گویند شبیه پیامبر است؛ اما نه به‌قدر علی‌اکبر. می‌گویند قاسم هم چهره‌ای شبیه به رسول خدا دارد. بلندی قد عمرو را ندارد و به‌قدر من چهارشانه نیست. اما ورزیده و چابک است. نمی‌دانم خدا چه در وجود این بشر نهانده است که همیشه بانشاط است و اخلاق نیکو دارد. می‌داند با همۀ اهل خانه چگونه رفتار کند. حتی مادرم خوله. گاهی می‌رسم و می‌بینم قاسم نشسته و خوله برایش حرف می‌زند. او هم با دقت به درددل‌های مادرم گوش می‌دهد.

قرآن را از روی رحل برمی‌دارد و می‌بوسد و بر چشم می‌گذارد. عبدالله قرآن را از قاسم می‌گیرد و با خود به اتاق ام‌ولد می‌برد. قرآن یادگار پدرم ابامحمد است که به ام‌ولد سپرده بود. از جایم بلند می‌شوم و می‌گویم: «می‌خواهم به دیدن فاطمه بروم. برای محمد نیز دلتنگم.»

قاسم از جا می‌پرد.

- من هم با شما همراه خواهم شد، برادر.

عمرو نزدیک بوته‌های یاس روی زمین نشسته است و تسمۀ پای‌افزارش را تعمیر می‌کند.

- اگر قدری صبر کنید، من هم با شما می‌آیم.

عبایم را می‌پوشم و عمامه‌ام را بر سر می‌گذارم. همه به‌سمت خانۀ عمو روانه می‌شویم. از خم کوچه که رد می‌شویم، دیوار پوشیده از تاک خانۀ عمو از دور نمایان می‌شود.

عمرو و قاسم باهم در حال گفت‌وگویند. مردی توجهم را به خود جلب می‌کند که در نزدیکی خانۀ عمو ایستاده است. چهره‌اش را نمی‌بینم. ناخودآگاه آهنگ قدم‌هایم را سرعت می‌دهم.

- حسن! او کیست که مقابل در خانۀ اباعبدالله ایستاده است؟

دستم را به‌نشانۀ سکوت بالا می‌برم. غریبه انگار برای ورود مردد است. هنوز چندم قدم با او فاصله داریم که بی‌درنگ در را هل می‌دهد تا وارد خانه شود. نمی‌بینم دق‌الباب می‌کند یا نه. درحالی‌که دستم به قبضۀ شمشیر می‌رود، به‌سمتش می‌دوم. عمرو و قاسم هم به‌دنبالم. مرد را در آستانۀ حیاط خانه متوقف می‌کنیم. سه‌نفری دوره‌اش می‌کنیم. کهن‌سال است و نفسش به شماره افتاده. 

نظرات کاربران

z327
۱۴۰۰/۰۹/۱۷

سلام لطفا این کتاب رو در طاقچه بی نهایت فعال کنین. ممنونم از لطفتون🌷

عرفان
۱۴۰۱/۰۱/۱۲

حتما بخوانید از دست ندید این کتاب فوق‌العاده رو ...

love.is.books
۱۴۰۱/۰۵/۲۴

خیلی خوب بود..... خیلییییییی.... دلم با کتاب موند، نمیخواستم تموم بشه... نشان حسن از زبان چندتا راوی بیان میشه، قاسم و حسن پسرای امام حسن ع و نفیله همسر امام. داستان کتاب از زمان حرکت قافله امام حسین ع از مدینه

- بیشتر
عاطفه سادات
۱۴۰۱/۰۷/۰۵

صحبت از خانواده امام حسن در نسبت با ولایت پذیری آنها نسبت به امام حسین است. در طول داستان با نظرات آنها در برابر رفتار امام حسین با حاکم مدینه و هجرت به سمت کوفه آشنا میشویم. داستان بسیار زیبا

- بیشتر
zahra
۱۴۰۱/۰۵/۲۰

کتاب جذابی بود.از زاویه دید بچه‌ های امام حسن ع به اتفاقات قبل از قیام امام حسین ع و تا رسیدن به کربلا رو بررسی کرده بود و با یه نثر خیلی شیرین و داستانی روایت شده بود. عشق فرزندان امام

- بیشتر
حورا
۱۴۰۰/۰۸/۰۶

کتاب خوبی بود خاص که در دسته دینی کتاب های خوب کم داریم

✴⋆ 🎀 𝐸𝓁𝒶𝒽𝑒 🎀 ⋆✴
۱۴۰۱/۰۵/۲۰

تو یک کلام فوق العاده بود. حتماً بخونیدش. داستان زندگیه پسرای امام حسن (ع) و ولایت پذیری و فداکاریشون در برابر امام زمانشون (امام حسین (ع))رو روایت میکنه. متن روان و محتوای عالی با اطلاعات درست. از دستش ندین.

باران
۱۴۰۱/۰۲/۱۹

حتما بخونید و از دست ندید این کتاب رو، خیلی از موضوعات مهم تاریخی به بیان بسیار زیبا و جذاب در کتاب ذکر شده

ملائی
۱۴۰۰/۱۱/۱۰

بسیار عالی 👌🏻

Hamze.r70
۱۴۰۰/۰۸/۲۲

عالی و بسیار عالی

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۵۰)
- از مرگ پروایمان نیست، اگر بر حق می‌میریم.
کاربر ۵۵۶۵۶۷۲
«سرپرستی علی را نبی خدا بر عهده داشت. تمام آن ماه قبل از بعثت را علی همراه با محمد به غار حراء می‌رفت. می‌گویند هنگام نزول اقرأ باسم ربک الذی خلق و آغاز نبوت، علی در کنار پیامبر بوده است. او خود هیچ‌گاه از این موضوع حرفی به میان نیاورد؛ اما گاهی حرف‌هایی می‌زد که من معنی‌اش را نمی‌فهمیدم. علی لحظاتی را دیده است که هیچ‌کدام از ما درک نکرده‌ایم. او صبر و استقامت را از محمد آموخته است.
mohaddese
ما به‌عنوان پسران ابامحمد بهتر از دیگران می‌دانیم که صلح برای پدر جهاد اکبر بوده است. عده‌ای از مسلمانان که حتی خود را از شیعیان می‌دانستند به پدر خرده می‌گر‌فتند که ابامحمد از بیم جان خود، صلح کرده است. به‌راستی که جهاد پدر با جهل مردم، بزرگ‌تر از جنگیدن با لشکر شام بود.
آفتاب
آن کسی که همیشه در کنار اباعبدالله قرار دارد، عمویم عباس است. مثل دست راست او، شاید حتی نزدیک‌تر.
کاربر۸۳👼
«مردم بندگان دنیایند و دین تنها بر زبان‌هایشان می‌چرخد. تا آن‌گاه دین را می‌خواهند که معاش و منافع دنیایی‌شان به خطر نیفتاده باشد. پس هرگاه به تنگنا و آزمون افتند، دینداران اندک و کم‌یاب می‌شوند!»
مهسا
- برای چه گریه می‌کنی یوماه؟ اشک برای چیست؟ - اشک برای عشق است، قاسم! و عشق برای تبعیت و تبعیت برای سرافرازی. اشک می‌ریزم تا خدا به من صبر و سعۀ صدر عطا کند. - متوجه کلامت نشدم، یوماه! شاعر شده‌ای؟ - قاسم! مبادا تو و برادرانت لحظه‌ای عمویت فرزند فاطمه را تنها بگذارید!
baraniam
شب رفته‌رفته آسمان را در سیطرۀ خود می‌گیرد. صدای گریۀ علی‌اصغر از خیمۀ رباب به گوش می‌رسد. خواهرزاده‌ام محمد و دخترعمویم رقیه نیز بی‌تابند. رباب، علی‌اصغر را در آغوش گرفته و می‌خواهد با لالایی آرامش کند؛ اما کودک آرام نمی‌شود.
baraniam
«الهم الرزقنی حبک و حب ما تحبه و حب من یحبک و العمل الذی یُبلِّغنی الی حبک و اجعل حبک اَحَبَّ الاشیاء اِلیَّ»
صادق حمودی
«اینک دورانی رسیده که شغالان عرصه را بر شیران تنگ کرده‌اند.»
baraniam
شبیه‌ترین انسان‌ها به رسول خدا اینک عازم میدان می‌شود. به‌سمتش شتاب می‌کنم. - تو نه علی! بگذار اول من می‌روم. دست عمو بر شانه‌ام می‌خورد. - تو یادگار برادرمی، حسن! تاب ماندن ندارم؛ اما عمویم اذن جهاد نمی‌دهد. صدای عمه‌ام زینب از خیمه‌ها بلند می‌شود که با رفتن علی به میدان از دوردست فریاد می‌زند: «یا عماد من لا عماد له.» علی سوار بر اسب می‌تازد و می‌خروشد: «فاینما تولوا فثم وجه الله.» قلبم در سینه خود را به درودیوار می‌کوبد. به آسمان نگاه می‌کنم و دوباره سرتاسر دشت نینوا را از نظر می‌گذرانم.راست می‌گوید علی. خدایا، هرجا که نظر می‌کنم، جز تو نمی‌بینم!
ftmz_hd

حجم

۲۳۲٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۱۲ صفحه

حجم

۲۳۲٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۱۲ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان