دانلود کتاب صوتی سقای آب و ادب با صدای سید مهدی شجاعی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی سقای آب و ادب اثر سید مهدی شجاعی

دانلود و خرید کتاب صوتی سقای آب و ادب

دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۳از ۶ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی سقای آب و ادب

کتاب صوتی سقای آب و ادب حاصل نگارش و گویندگی سیدمهدی شجاعی است. انتشارات نیستان هنر این داستان مذهبی، تاریخی و صوتی را منتشر کرده است.

درباره کتاب صوتی سقای آب و ادب

کتاب صوتی سقای آب و ادب روایتی از زندگی و فداکارهای حضرت ابوالفضل (ع) در واقعهٔ کربلا است. این داستان مذهبی، تاریخی و صوتی را روایتی از شجاعت و فداکاری فردی دانسته‌اند که تا آخرین لحظه، شجاعانه در برابر باطل ایستادگی کرد و امام حسین (ع) را تنها نگذاشت. این داستان، زبان به ستایش این شخصیت گشوده و همچنین واقعهٔ عاشورا را توصیف کرده است. سیدمهدی شجاعی در این اثر نگاهی به واقعهٔ عاشورا انداخته و نقش حضرت ابوالفضل (ع) را هم از دیدگاه منطقی و هم از دیدگاه احساسی بررسی کرده است.

می‌دانیم که واقعهٔ کربلا جنگی بود که در تاریخ ۱۰ محرم سال ۶۱ هجری قمری (برابر با ۱۳ اکتبر ۶۸۰ میلادی) اتفاق افتاد. روز نبرد به روز عاشورا معروف شده است. این جنگ میان سپاه کم‌تعداد «حسین بن علی»، نوهٔ پیامبر اسلام و سپاه اعزامی از سوی «یزید»، خلیفهٔ اموی و در نزدیکی محلی به نام «کربلا» رخ داد. دلیل «یزید بن معاویه» برای جنگ، بیعت‌نکردن حسین بن علی با او بود. در مقابل حسین بن علی حکومت و زمام‌داری یزید بن معاویه را غیرشرعی و غیرقانونی می‌دانست؛ حکومتی که برخلاف پیمان صلح «امام حسن مجتبی» و «معاویه بن ابی‌سفیان» بود و به‌شکلی مورثی به یزید رسیده بود. امام حسین (ع) حکومت اموی را ظالم و گمراه می‌دانست و برای تغییر جهت جامعهٔ اسلامی به‌سوی مسیری دیگر قیام کرد. این واقعه سرشار از حاشیه‌ها و خرده‌روایت‌هایی دردناک است که طی قرن‌ها به شیوه‌های گوناگون روایت و بازتعریف شده است. از این واقعه بارها و بارها برای تولید آثار ادبی (داستان، رمان و شعر)، نمایشی (فیلم سینمایی، سریال‌های تلویزیونی، نمایش و تئاتر)، موسیقی و هنرهای تجسمی در ایران و کشورهای دیگر برداشت و اقتباس شده است.

شنیدن کتاب صوتی سقای آب و ادب را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب صوتی را به دوستداران ادبیات داستانی معاصر ایران و قالب داستان تاریخی پیشنهاد می‌کنیم.

درباره سیدمهدی شجاعی

سیدمهدی شجاعی نویسنده‌ای ایرانی است که در سال ۱۳۳۹ به دنیا آمده است. او در رشته‌های ادبیات نمایشی و حقوق تحصیل کرد، اما به‌‌دلیل مهارت و علاقه‌‌ای که به نوشتن داشت، تحصیلات دانشگاهی‌ را رها کرد و به نوشتن در روزنامه‌ها و مطبوعات مشغول شد. سیدمهدی شجاعی علاوه بر فعالیت در صفحه‌های هنری و فرهنگی روزنامهٔ جمهوری اسلامی، سردبیر ماهنامه‌ٔ صحیفه، مجله‌ٔ رشد جوان و مدیر انتشارات برگ نیز بود. او در ادامه مجلهٔ نیستان را تأسیس کرد، اما این مجله تعطیل شد؛ پس او «انتشارات نیستان» را تأسیس کرد. از میان آثار منتشرشده از سید مهدی شجاعی می‌توان به کتاب‌های «کشتی پهلوگرفته»، «پدر عشق و پسر»، «کمی دیرتر...»، «دموکراسی یا دموقراضه؟» و «سقای آب و ادب» اشاره کرد. 

بخشی از کتاب صوتی سقای آب و ادب

«همین یک مشک آب، تمام حیثیت دشمن را لگدمال کرده است.

دشمن گمان می‌کند که جبهۀ حسین اکنون بسان محتضری است که با نوشیدن آب، حیات تازه می‌گیرد، از جا برمی‌خیزد و دمار از روزگارشان درمی‌آورد.

به همین دلیل، همۀ لشگر خود را حلقه حلقه دور شریعه متمرکز کرده است.

امّا ظاهر نخلستان، آرام و پیش روی عباس،‌ خالی است.

ساعاتی پیش از این، وقتی عمدۀ اصحاب حسین، به میدان رفته و به شهادت رسیده‌اند، عباس به محضر حسین رسیده است، سر فرو افکنده است و اجازۀ میدان گرفته است:

«دلم گرفته است آقا! سینه‌ام تنگ شده است. قلبم دارد از شدت درد می‌ترکد. همینطور ایستاده‌ام و شهادت یارانمان را یک به یک تماشا می‌کنم. رخصت فرمایید لااقل به قدر گرفتن انتقام عزیزانمان از دشمن، بجنگم.»

از این تمنّای شهامت‌بنیان و تضرّع شجاعت‌نهان، اشک در چشمان حسین، حلقه زده است و بغض بر گلوی حسین، چنگ انداخته است.

حسین می‌داند که دشوارترین کار برای عباس، نجنگیدن است. بزرگترین شجاعت و مقاومت عباس، شهادت یاران را دیدن، دندان بر جگر فشردن و از جا نجنبیدن است.

حسین می‌داند که بزرگترین شهامت عباس، دست بر قبضۀ شمشیر فشردن و شمشیر را در غلاف نگه داشتن است.

حسین به روشنی می‌فهمد که برترین ظرفیت عباس، سکوت و تبعیت در اوج قدرت و توانمندی است، صبر و شکیبایی در نهایت اقتدار و کظم و خویشتنداری در عین صولت و شجاعت.

عباس اینک کوه آتش‌فشان خاموشی است که اگر اراده کند گدازه‌های خشمش تمام جبهۀ دشمن را می‌سوزاند و خاکستر می‌کند. و آنچه این آتش‌فشان را مهار کرده است، فقط ادب و اطاعت عباس است.»

نظرات کاربران

سعیده خلیلی
۱۴۰۳/۰۱/۱۶

چقدر این کتاب خوب بود ؛ چقدرصدای کتابخوان که همان نگارنده کتاب بود را دوست داشتم . رحمت پروردگار بر قلب و روح و دست این نویسنده گرامی . ان شاءاله با امام حسین و یارانش محشور شوند.

زمان

۶ ساعت و ۵۶ دقیقه

حجم

۳۸۱٫۶ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۶ ساعت و ۵۶ دقیقه

حجم

۳۸۱٫۶ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۱۱۰,۰۰۰
تومان