دانلود و خرید کتاب دهه هشتاد؛ داستان کوتاه ایرانی (جلد سوم) حسن میرعابدینی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دهه هشتاد؛ داستان کوتاه ایرانی (جلد سوم) اثر حسن میرعابدینی

کتاب دهه هشتاد؛ داستان کوتاه ایرانی (جلد سوم)

معرفی کتاب دهه هشتاد؛ داستان کوتاه ایرانی (جلد سوم)

کتاب دهه هشتاد؛ داستان کوتاه ایرانی (جلد سوم) اثری از حسن میرعابدینی است. این اثر جلد سوم مجموعه هشتادسال داستان‌نویسی ایران است، این کتاب نگاهی به داستان‌نویسی مدرن در ایران می‌اندازد و به دهه ۱۳۸۰ تا ۱۳۹۰ می می‌پردازد.

درباره مجموعه دهه هشتاد؛ داستان کوتاه ایرانی (جلد سوم)

قصه‌گویی به شیوه‌های مختلف در ایران، سابقه و پیشینه قدیمی دارد. اما داستان کوتاه به شکل مدرنش یا همان چیزی که امروز می‌شناسیم و می‌خوانیم از سال ۱۳۰۰ شمسی آغاز شد. زمانی که محمدعلی جمالزاده مجموعه داستان یکی بود یکی نبود را منتشر کرد. هنر داستان‌نویسی در ایران، یکی از جلوه‌های تجدد در نثر است. میرعابدینی که تلاش کرده است نگاهش به ادبیات مدرن باشد، جمالزاده را پایانی بر ادبیات دوران مشروطه می‌داند. در مقدمه کتاب به دهخدا و چرند و پرندهایش در روزنامه صور اسرافیل اشاره می‌کند و آن را صاحب تاثیر در داستان‌نویسی جدید می‌داند و کتابش را هم با داستانی از صادق هدایت آغاز می‌کند.

کتاب هشتاد سال داستان کوتاه ایرانی که در دو جلد نوشته شده است از سال ۱۳۰۰ شمسی آغاز می‌شود و تا ابتدای دهه هشتاد ادامه پیدا می‌کند. میرعابدینی در این کتاب ۶۰ داستان کوتاه از شصت نویسنده را که در این بازه زمانی نوشته‌اند، انتخاب کرده است. داستان‌ها را با مقدمه و موخره، همراه با معرفی نویسنده و ویژگی‌های شاخص داستان و نویسنده در اختیار مخاطبانش قرار می‌دهد. یادداشت‌هایی که در نهایت ایجاز نوشته شده‌اند اما کاملند و تمام اطلاعاتی را که مخاطب باید بداند در خودش قرار داده است.

کتاب دهه هشتاد؛ داستان کوتاه ایرانی (جلد سوم) داستان‌های نویسندگان سال‌های از ۱۳۸۰ تا ۱۳۹۰ شمسی را دربردارد. این کتاب سید داستان‌های معاصر ایران را بررسی می‌کند و نویسنده تلاش کرده است از مجموعه بسیار وسیع داستان‌های ایرانی بهترین‌ها را انتخاب کند. 

کتاب دهه هشتاد؛ داستان کوتاه ایرانی (جلد سوم) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن کتاب دهه هشتاد؛ داستان کوتاه ایرانی (جلد سوم) را به تمام علاقه‌مندان به ادبیات داستانی ایرانی و داستان کوتاه پیشنهاد می‌کنیم. این کتاب هم داستان‌های زیبایی پیش روی شما قرار می‌دهد و هم ذهنتان را با سیر تکامل و تحول داستان‌نویسی معاصر ایرانی آشنا می‌کند. اگر جلد اول این مجموعه را خوانده‌اید، حالا نوبت این کتاب است.

درباره حسن میرعابدینی

حسن میرعابدینی در سال ۱۳۳۲ به دنیا آمد. او، نویسنده، استاد دانشگاه، پژوهشگر و منتقد ادبی معاصر ایرانی است. از میان فعالیت‌های حرفه‌ای او می‌توان به تدریس ادبیات معاصر در دانشگاه زنجان و مؤسسه آموزش عالی حافظ شیراز اشاره کرد.

برخی از آثار منتشر شده‌ حسن میرعابدینی به شرح زیرند: پیشه دربه‌دری: هشتاد سال داستان کوتاه ایرانی (دوره دو جلدی) زندگی و آثار بزرگ علوی. تاریخ ادبیات داستانی ایران. تک‌چهره نویسنده. تک‌چهره نویسنده، دفتر دوم. جهان داستانی ایرانیان: نگاهی به جهان داستانی نیما، شاملو، اخوان ثالث، احمد محمود، جلال آل‌احمد و … (مقاله‌ها و گفتگوها)

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۹٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۴۳۲ صفحه

حجم

۱۹٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۴۳۲ صفحه

قیمت:
۹۵,۰۰۰
تومان