دانلود و خرید کتاب نقد تحریف مدرن امام خمینی (جنگ عراق و ایران) سیدعطاالله مهاجرانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نقد تحریف مدرن امام خمینی (جنگ عراق و ایران) اثر سیدعطاالله مهاجرانی

کتاب نقد تحریف مدرن امام خمینی (جنگ عراق و ایران)

معرفی کتاب نقد تحریف مدرن امام خمینی (جنگ عراق و ایران)

کتاب نقد تحریف مدرن امام خمینی (جنگ عراق و ایران) نوشته سیدعطاالله مهاجرانی است. این کتاب را انتشارات امید ایرانیان برای علاقه‌مندان به تاریخ معاصر ایران منتشر کرده است. 

درباره کتاب سیدعطاالله مهاجرانی

صدام حسین باور داشت جنگ با ایران فرصتی طلایی برای عراق است؛ فرصتی که ممکن است هر سده یک بار اتفاق بیفتد. صدام گمان می‌کرد که با پیروزی در جنگ با ایران، رهبر جهان عرب می‌شود وعراق هم مرکز خاورمیانه خواهد شد. آمریکا و انگلستان و فرانسه و شوروی و کشورهای عربی نفتی هم در پس پرده و گاه آشکارا با رویای صدام حسین همداستان بودند.

صدام جنگ را با تصور جنگی کوتاه مدت و پیروزی آسان آغاز کرد. رژیم بعثی عراق ضمن اشغال مساحتی بیش از بیست هزار کیلومتر مربع از سرزمین ایران، نظام جمهوری اسلامی را آغازگر جنگ معرفی می‌کرد. همین تحریف آشکار درباره آغاز جنگ، توسط افراد و احزاب سیاسی ایرانی نیز مطرح شد و هنوز هم می‌شود. آنان متناسب با خواسته‌های سیاسی خود، ایران و امام خمینی(ره) را آغازگر جنگ معرفی و تأکید کردند که اگر امام خمینی لجاجت نمی‌کرد، جنگ آغاز نمی‌شد. در این کتاب، با توجه به اسناد به کلی سرّی دولت عراق، اظهارات ژنرال‌ها و مقامات سیاسی و حزبی دولت عراق و چهره‌های مطرح ایرانی، از زوایای مختلف، ریشه‌ها و دلایل و علل آغاز جنگ هشت ساله بررسی و به این دو پرسش پاسخ داده شده است: چرا عراق جنگ علیه ایران را آغاز کرد؟ چرا تحریف درباره آغاز جنگ انجام شده است؟

خواندن کتاب نقد تحریف مدرن امام خمینی (جنگ عراق و ایران) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به تاریخ معاصر پیشنهاد می‌کنیم. 

درباره‌ عطاالله مهاجرانی

سید عطاالله مهاجرانی در ۲ مرداد ۱۳۳۳ در اراک متولد شد. او نویسنده و سیاست‌مدار ایرانی است. مهاجرانی نماینده شیراز در دوره اول مجلس شورای اسلامی، معاون پارلمانی نخست‌وزیر در دوران نخست‌وزیری میرحسین موسوی، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در دوران ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی، عضو شورای سیاستگذاری صدا و سیما و همچنین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دورهٔ اول ریاست‌جمهوری محمد خاتمی بود. عطاالله مهاجرانی مدرک دکترای رشته تاریخ دارد و مدتی عضو هیئت علمی گروه تاریخ دانشگاه تربیت مدرس بود. عطاالله مهاجرانی آثار و تالیفات بسیاری دارد که از میان آن‌ها می‌توان به میناگران، سهراب‌کشان، بهشت خاکستری، حکایت همچنان باقیست و افسانه نیما اشاره کرد. او هم‌اکنون در بریتانیا سکونت دارد. 

بخشی از کتاب نقد تحریف مدرن امام خمینی (جنگ عراق و ایران)

مترجمان و برخی مفسران به تفاوت دو ترکیب «عن مواضعه» و «من بعد مواضعه» توجه لازم نداشته‌اند. در «عن مواضعه» تحریف سخن بی‌درنگ انجام شده و در «من بعد مواضعه» پس از گذار زمان صورت گرفته است. از سیاق آیات به روشنی می‌توان تفاوت دو موقعیت اجتماعی و سیاسی و نیز دو موقعیت زمانی را شناسایی کرد. چنان که تحریف سخن و شخصیت امام خمینی در دوران پیروزی انقلاب و نیز در دهه فجر انقلاب، بهمن ماه ۱۳۵۷ تا خرداد ماه ۱۳۶۸ صورت گرفت. پس از رحلت ایشان و گذار سال‌ها، در سه دهه سپری شده تا به امروز، همچنان دستگاه تحریف‌ساز پر تکاپوست و در کار دگرگونه‌سازی و واژگونه نمایی شخصیت و منش و روش امام خمینی است. به عنوان نمونه، عباس میلانی در کتاب «ایرانیان برجسته و متشخص»، درباره واکنش امام خمینی به یک پرسش، زمانی که در روز ۱۲ بهمن ماه سال ۱۳۵۷ با هواپیمای ایر فرانس به تهران می‌آمدند و هواپیما وارد مرز هوایی ایران شده بود، داستان‌واره و تفسیری روایت کرده است. امام خمینی از دید عباس میلانی فردی بی‌احساس نسبت به کشور و ملت ایران بوده است. ایشان تمام این داوری را از واژه «هیچ» استنباط کرده است.

مین روایت را موسی الموسوی در کتاب «الثورهٔ البائسهٔ» که به سفارش دولت عراق و علیه امام خمینی و انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی نوشت، مطرح کرده است. موسوی نوشته است، آیت‌الله خمینی گفته بود: «از این که به ایران برمی‌گردم هیچ احساس خاصی ندارم.» پاسخ امام فقط یک کلمه بود. در روایت داستانی تحریف‌های متنوعی صورت گرفته است.

وقتی صادق قطب‌زاده پرسش خبرنگار را ترجمه می‌کند، می‌پرسد: «حالا چه احساسی دارید؟» امام خمینی به نقطه دور دستی نگاه می‌کند و می‌گوید: «هیچ!»

برخی با توجه به شناختی که از سبک سخن و سلوک عرفانی امام خمینی داشته‌اند، می‌دانسته‌اند که واژه «هیچ» در سیاق شخصیت عرفانی و ادبیات امام چه معنایی می‌دهد. برخی نیز مثل طعمه‌ای واژه را شکار کرده و امام خمینی را فردی بی‌احساس نسبت به ایران و ملت ایران معرفی کرده‌اند. واقعیت و ریشه‌های تحریف از کجاست؟

نظرات کاربران

محسن
۱۴۰۰/۰۹/۳۰

موضوع کتاب بسیار مهم و مطالب آن بسیار ارزشمند است‌. اکثر مطالب تحلیل شخصیت صدام، حزب بعث و ... هستند. اگرچه برخلاف عنوان کتاب مطالب محدودی به بحث تحریف امام خمینی پرداخته شده است اما آنچه در این زمینه گفته

- بیشتر
کاربر 7256688
۱۴۰۲/۰۸/۱۵

سلام کتاب نقد تحریف مدرن نوشته استاد مهاجرانی واقعیت پنهانی را با قلمی ساده و روان بیان می‌کند. مطالبی که سعی کرده مستند باشد به آن‌چه افراد نزدیک به صدام گفته اند باید خواند تا بیشتر به خیانت قدرتمندان پی

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۵)
صدام به روایت زندانبانان آمریکایی‌اش، در هنگام بازداشت و بازجویی سیگار برگ کوبایی و ویسکی فرانسوی سفارش می‌داد. همان موقع در دادگاه با چهره تازه، با ریش بلند و قرآن در کف، عابد و زاهد و مسلمانا شده بود.
mehdi
نخست وزیر مرحوم، شهید محمد علی رجایی، و وزیران برای صرف ناهار و گفتگو با نمایندگان، ظهرهای دوشنبه به مجلس شورای اسلامی می‌آمدند. سر هر میزی نخست وزیر یا وزیری و یا معاونی می‌نشست. در واقع ناهار خوردن با گفتگو همراه بود. شهید رجایی معمولاً با غدا بازی می‌کرد، تا موقع حرف زدن غذا در دهانش نباشد. یک روز گفت: امروز امام خمینی گوش مرا کشید! من پرسیدم چرا؟ گفت: امام تلگرام پاسخ من به تبریک میتران را شنیده بود. میتران در ۲۱ ماه می‌سال ۱۹۸۱ به عنوان رئیس جمهور فرانسه انتخاب شده بود. وقتی شهید محمد علی رجایی به عنوان رئیس جمهور انتخاب شده بود، میتران پیام تهنیت فرستاده بود. شهید رجایی در پاسخ به حضور ضد انقلاب، به ویژه سازمان مجاهدین خلق، در پاریس اشاره کرده بود. امام به شهید رجایی گفته بودند، در پاسخ تبریک که جای طرح این گونه مسائل نیست.
محسن
در همان سحرگاه روز دوم جنگ، پرواز ۱۴۰ هواپیمای جنگی ایران، بر فراز بغداد و بصره و دیگر شهرهای عراق و بمباران مراکز نظامی و فرودگاه‌ها، خواب صدام حسین را آشفت. او گمان می‌کرد ارتش ایران متلاشی شده و امکان پاسخ یا مقابله ندارد. در همان چهار روز نخست جنگ نیروی هوایی عراق ۲۶ هواپیمای جنگی خود را از دست داد
mehdi
حسن العلوی نوشته است: «در همان هفته که انقلاب اسلامی در ایران پیروز شده بود، لرد جرج براون (د. ۱۹۸۵)، وزیر خارجه سابق انگلستان در حزب کارگر و کابینه‌هارولد ویلسون، و لابی صدام با دولت انگلستان و نیز رابط او با شاپور بختیار و ژنرال غلامعلی اویسی، به بغداد آمد و با صدام ملاقات کرد. روز بعد با صدام به منطقه جنوبی مثلث مرزی عراق ـ کویت ـ ایران رفتیم. صدام از فرمانده نظامی منطقه خواست که نقشه منطقه مرزی را بیاورد. فرمانده عذرخواهی کرد که هنوز نقشه‌های جدید به دستشان نرسیده و نقشه موجود از زمان ملک غازی بن فیصل (د. ۱۹۳۹) پادشاه سابق عراق است. نقشه را روی میز باز می‌کنند. صدام می‌پرسد: «از کدام نقطه می‌توانیم به ایران حمله کنیم؟» فرمانده نقطه‌ای را روی نقشه نشان می‌دهد. (۱)
mehdi
در روز ۱۷ فروردین عراق به ایران هشدار می‌دهد که باید نیروهای خود را از جزایر عربی خلیج عربی بیرون ببرد. منظور از جزایر عربی، سه جزیره همیشه ایرانی تنب بزرگ و تنب کوچک و ابوموسی‌ست و از خلیج عربی هم خلیج همیشه فارس. ایران تمامی دیپلمات‌های خود را از عراق فرا می‌خواند و به موضع عراق اعتراض می‌کند.
mehdi

حجم

۳۲۲٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۶۰ صفحه

حجم

۳۲۲٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۶۰ صفحه

قیمت:
۱۰۰,۰۰۰
تومان