نظرات درباره کتاب اومون را و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب اومون را اثر پیمان خاکسار

نظرات کاربران درباره کتاب اومون را

انتشارات:نشر چشمه
امتیاز:
۳.۲از ۱۵ رأی
۳٫۲
(۱۵)
محسن
طنز انتقادی هوشمندانه‌ای داره. اگر در مورد جنگ سرد و مسابقه فضایی شوروی و آمریکا اطلاعاتی داشته باشید، شوخی‌های کتاب براتون ملموس‌تر و جذاب‌تر می‌شه.
Dentist
«اومون» نوجوانیه که علاقه‌ی زیادی به هوانوردی داره و همراه با دوستش «میتیوک» به مدرسه هوانوردی شوروی میره. ولی اون دو، در بدو ورود با اتفاقاتی مواجه میشن که نشون میده همه چیز با تصوراتشون بسیار متفاوت بوده و درگیر ماموریت‌های پیچیده‌ای میشن. این کتاب، نمای متفاوتی از سیاست‌های شوروی رو به تصویر می‌کشه. سیاست‌هایی که تلاش میکنن تصویر قدرتمند و پیشرفته‌ای از شوروی رو در معرض تماشای جهانیان قرار بدن و در این راه هزینه‌ی بسیار زیادی رو متحمل میشن. این کتاب پر از اتفاقات عجیب و شوکه‌کننده بود. از همون صفحات اول پر از غافل‌گیری بود. پایان غیرمنتظره‌ی کتاب هم که به جای خود. ترجمه‌ی کتاب برخلاف انتظارم از پیمان خاکسار، اصلا ترجمه‌ی روانی نبود. با این‌که سبک و شیوه‌ی بیان خود کتاب رو هم باید در نظر گرفت، ولی به‌نظرم ترجمه‌ی خوبی نبود.
مژگان
من اخرش را متوجه نشدم فقط.شما میشه بهم بگین؟فصل اخر
...💙
ترجمه خیلی جاها افتضاح بود و بعضی قسمت ها هم مشخص بود کات شده ! در این مواقع خواننده بین زمین و آسمون می مونه که الان چی شد 😑 اگه ترجمه بهتری میداشت و متن کامل هم بود خیلی شیرین تر و جذاب تر میبود ولی در کل متوسط بود
شراره
اصلا جذاب نبود..اخرش نفهمیدم چیشد!!
Tamim Nazari
اصلا به ماه فرستاده نشده بود. روی زمین بود
geneva
ریتم رمان ثابت نبود اوایل تند پیش رفت و در ۲۰‎٪ پایانی سرعت خیلی خیلی نسبت به ابتدا کند شده بود بطور کلی دوستش داشتم طنز زیر پوستی زیبایی داشت و چقدر قشنگ فضای کشوری کمونیست رو شرح میداد(طبل تو خالی ،مردن برای هدفی غیر ضروری و ایثار های اجباری)
Tamim Nazari
در یک جمله نویسنده همه ما رو فریب داد😁😁😁😅😅😅
ali4144
کتاب به ظاهر در مورد برنامه فضایی شوروی و ارسال مثلا اتوماتیک ها به ماه هست اما در اصل نویسنده به انتقاد و نقد از حکومت های ایدئولوژیک پرداخته که توی ابتدایی نیازهای مردمشون مونده اما تشنه دستاوردهای پرزرق و برق هستند. از نظر من خیلی خوب بود...
AS4438
نتونستم تاآخرش بخونم، خاطرات بود، دوپسرکه ازبچگی به رفتن به ماه علاقه داشتند.
جواد
زیاد جذاب نبود و برام پیچیده شد و سردرگم شدم

حجم

۱۲۹٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۷۴ صفحه

حجم

۱۲۹٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۷۴ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
۲۰,۰۰۰
۵۰%
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد