دانلود کتاب صوتی پیرمرد و دریا با صدای مهبد قناعت‌پیشه + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی پیرمرد و دریا اثر ارنست همینگوی

دانلود و خرید کتاب صوتی پیرمرد و دریا

معرفی کتاب صوتی پیرمرد و دریا

کتاب صوتی پیرمرد و دریا یکی از مشهورترین آثار ارنست همینگوی است. این داستان درباره پیرمردی به نام سانتیاگو است. او آرزو دارد پیش از مرگش بزرگ‌ترین ماهی عمرش را صید کند و رسیدن به این آرزو برایش سخت و گران تمام می‌شود.

این کتاب جایزه ادبی پولیتزر را برای نویسنده‌اش به ارمغان آورد و یکی از دلایل دریافت جایزه نوبل ادبی برای همینگوی نیز به شمار می‌رود. نسخه صوتی این داستان زیبا را با ترجمه مهدی افشار و صدای زیبای مهبد قناعت پیشه بشنوید و همراه با سانتیاگو به دریا سفر کنید.

درباره کتاب صوتی پیرمرد و دریا

کتاب پیرمرد و دریا، مهم‌ترین اثر ارنست همینگوی، داستان زندگی و تلاش‌سانتیاگوی ماهیگیر است. سانتیاگو، ماهیگیر پیر کوباییسه ماه گذشته، نتوانسته حتی یک ماهی بگیرد اما روزی در دل دریا و برای به دام انداختن یک نیزه‌ماهی بزرگ، وارد یک نبرد بزرگ می‌شود. جنگی که مانند مبارزه‌ مرگ و زندگی است. این نبرد نابرابر، عظمت دریا و آسیب‌پذیری انسان در مقابل طبیعت وحشی را نشان می‌دهد.

ارنست همینگوی با این رمان، به درجه‌ تازه‌ای از آگاهی رسیده است. او تا پیش از این و در آثار دیگرش از آسیب‌پذیری آدم‌های سرسخت و شجاع سخن گفته بود اما در پیرمرد و دریا از سرسختی یک پیرمرد ناتوان سخن می‌گوید.

کتاب صوتی پیرمرد و دریا را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

شنیدن این کتاب صوتی را به تمام علاقه‌مندان آثار ادبی بزرگ جهان پیشنهاد می‌کنیم. اگر از رمان‌های خارجی لذت می‌برید، پیرمرد و دریا یک انتخاب خوب برای شما است.

درباره ارنست همینگوی

ارنست همینگوی با نام کامل ارنِست میلر هِمینگوی ۲۱ ژوئیه ۱۸۹۹ متولد شد. او که برنده‌ی جایزه نوبل ادبیات و از نویسندگان تاثیرگذار و معاصر آمریکا به شمار می‌رود از پایه‌گذاران یکی از انواع ادبی، موسوم به وقایع‌نگاری ادبی به شمار می‌رود. آثار همینگوی به زبان‌های مختلفی از جمله فارسی ترجمه شده‌اند و به دلیل قدرت او در بیان وقایع و توصیف شخصیت‌های داستانی، لقب پدر ادبیات مدرن را به همینگوی دادند.

از آثار مشهور او می‌توان به پیرمرد و دریا، وداع با اسلحه، پاریس جشن بیکران و تپه‌های سبز آفریقا اشاره کرد.

همینگوی در ۲ ژوئیه ۱۹۶۱ با شلیک اسلحه شکاری محبوبش، به زندگی‌اش پایان داد.

درباره مهدی افشار

مهدی افشار در سال ۱۳۲۶ متولد شد. او مترجم زبان انگلیسی و استاد دانشگاه علامه طباطبایی و هرمز رشدیه و همچنین مترجم رسمی قوه قضائیه است. او تا کنون آثار بسیاری از نویسندگان جهان را به فارسی ترجمه کرده است.

از میان کتاب‌های ترجمه شده مهدی افشار می‌توان به پیرمرد و دریا و وداع با اسلحه (ارنست همینگوی)، جین ایر (شارلوت برونته)، دختر کشیش (جرج اورول)، دوئل (آنتوان چخوف)، گتسبی بزرگ (اسکات فیتزجرالد) و موش‌ها و آدم‌ها (جان اشتاین‌بک) اشاره کرد.

درباره مهبد قناعت پیشه

مهبد قناعت‌ پیشه، گوینده، دوبلور و بازیگر، ۲۶ اردیبهشت ۱۳۶۵ متولد شد. در رشته دامپزشکی تحصیل کرد و در دوره‌های صداسازی آواز سنتی کویندگی و دوبله شرکت کرده است. او در رادیو ایران و رادیو صبا به همکاری مشغول است. برای بسیاری از برنامه‌های تلویزیون گویندگی می‌کند.

مهبد قناعت پیشه علاوه بر این فعالیت‌ها، در صداپیشگی تیزر برای شرکت‌های مختلف نیز حضور داشته است و کتاب‌های صوتی بسیاری نیز با صدای او منتشر شده‌اند.

معرفی نویسنده
عکس ارنست همینگوی
ارنست همینگوی
آمریکایی | تولد ۱۸۹۹ - درگذشت ۱۹۶۱

ارنست میلر همینگوی، نویسنده امریکایی برنده نوبل ادبیات است. وی از پایه‌گذاران یکی از تأثیرگذارترین انواع ادبی، موسوم به «وقایع‌نگاری ادبی»، شناخته می‌شود.

نظرات کاربران

دریا مددوند
۱۴۰۱/۰۷/۰۷

نمیدونم از کجا شروع کنم... فلسفه‌ی پشت داستان رو تا حد خوبی درک کردم (قبل از اینکه بشینم و تفاسیر ادبا رو درباره‌ش بخونم) خیلی جاها خیلی تکان‌دهنده بود و بهم یه ایدئولوژی تازه داد. یه سری جملات کتاب واقعا باعث شد

- بیشتر
Mehdi Kazemi
۱۴۰۱/۰۱/۲۹

داستانی معروف از همینگوی که با شرح و بسط زیاد قصه پیر مرد ماهیگیر روزی بریده ای رو نقل میکنه که یه جورایی قصه همه آدمها در برهه هایی از زندگیست و تلاش پیرمرد برای نبریدن و رسیدن به هدفش،

- بیشتر
منيره محمدزاده
۱۴۰۰/۱۲/۲۸

از فصل سوم به بعد با سرعت بالا گوش کردم و پایان فصل پنجم تصمیم گرفتم که دیگه ادامه ندم چون بینهایت حوصله سر بر بود، به نظرم فصل پنج و شش و هفت کاملا اضافی هست و جملاتش هی

- بیشتر
saeed1z
۱۴۰۲/۱۰/۱۰

کتاب خوبی هست

زمان

۴ ساعت و ۲۴ دقیقه

حجم

۳۶۴٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۴ ساعت و ۲۴ دقیقه

حجم

۳۶۴٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۷۲,۰۰۰
تومان