دانلود کتاب صوتی آونگ خاطره‌های ما با صدای حسن محمدی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی آونگ خاطره‌های ما اثر عباس معروفی

دانلود و خرید کتاب صوتی آونگ خاطره‌های ما

معرفی کتاب صوتی آونگ خاطره‌های ما

کتاب صوتی آونگ خاطره‌های ما، یک نمایشنامه‌ی شنیدنی و گیرا از عباس معروفی، نویسنده‌ی مشهور خالق سمفونی مردگان است. کتاب صوتی آونگ خاطره‌های ما داستان ساعت‌سازی ساده‌لوح است که ناگهان و بر اثر اتفاقی عجیب، تمام دار و ندارش را از دست می‌دهد.

برای ساختن یک روز آرامش‌بخش، نسخه‌ی صوتی نمایشنامه‌ی آونگ خاطره‌های ما را با صدای زیبا و گرم شادی زراعتی، حسن محمدی و شهاب غزالی بشنوید.

درباره‌ی کتاب صوتی آونگ خاطره‌های ما

کتاب صوتی آونگ خاطره‌های ما یک نمایشنامه‌ی خواندنی و جذاب از عباس معروفی است. او در این نمایشنامه‌ی داستان مردی را تعریف کرده است که کارش ساعت‌سازی است. یک روز که در مغازه‌اش نشسته است و به بیرون نگاه می‌کند و جریان تظاهرات توی خیابان را با چشم دنبال می‌کند. او در دنیای خود و افکارش غرق شده است که در باز می‌شود و مردی وارد می‌شود. مرد خوش‌پوش که از شلوغی‌ها و همهمه‌های خیابان به سختی گذشته است، وارد مغازه‌ی او می‌شود. آن‌ها مشغول گفتگو می‌شوند و صحبت‌هایشان در مورد حوادث اجتماعی، سیاسی و تاریخی بالا می‌گیرد و تا حدی با یکدیگر احساس همدلی می‌کنند. اما داستان پایانی غافلگیر کننده دارد. آیا مرد خوش‌پوش، همان چیزی است که می‌نماید؟ یا تنها هدفش سواستفاده از مرد ساعت‌ساز است؟

کتاب صوتی آونگ خاطره‌های ما را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

کتاب صوتی آونگ خاطره‌های ما یک نمایشنامه‌ی جذاب و شنیدنی است که به طرف‌داران نمایشنامه‌ها و تئاتر، پیشنهاد می‌شود. اگر پیش از این آثار عباس معروفی راخوانده و دوست‌ داشته‌اید، کتاب صوتی آونگ خاطره‌های ما را حتما گوش کنید.

درباره‌ی عباس معروفی

عباس معروفی در تاریخ ۲۷ اردیبهشت ۱۳۳۶ در تهران متولد شد. دانش‌آموخته دانشکده هنرهای زیبای تهران در رشته هنرهای دراماتیک است. او حدود یازده سال آموزگار ادبیات فارسی بوده ‌است. و فعالیت ادبی خود را زیر نظر هوشنگ گلشیری و محمدعلی سپانلو آغاز کرد. از عباس معروفی، مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاه، رمان، نمایشنامه و مجموعه شعر منتشر شده است. بنیان‌گذاری سه جایزه ادبی به نام‌های قلم زرین گردون، قلم زرین زمانه و جایزه ادبی تیرگان را هم در کارنامه‌ی خود دارد. معروفی به خاطر فشار سیاسی از ایران خارج شد و اکنون ساکن آلمان است. کتاب‌های دیگر او مانند پیکر فرهاد، سمفونی مردگان و فریدون سه پسر داشت هم در ایران مخاطبان بسیاری دارند.

بخشی از کتاب صوتی آونگ خاطره‌های ما

«آقا؟»

ساعت‌ساز یکباره به خودش می‌آید. از جایش بلند می‌شود. «بفرمایید» حواسش هنوز به بیرون است. «امری داشتین؟»

«من رو یادتون میاد؟»

«شما رو؟ اممم.... یه چیزایی» با تعجب وراندازش می‌کند. «شاید، ولی نه! من اصلا شما رو به جا نمیارم.»

«چطور به جا نمیارین؟»

«قیافه‌ها که یاد آدم نمی‌مونه.»

«آخه من بعضی وقتا از جلوی مغازه شما رد می‌شم.»

«عجب...» با اشاره به پیاده‌رو «از اینجا رد می‌شین؟»

«بله و شما رو می‌بینم که دارین یه ساعتی رو تعمیر می‌کنین و لای چرخ‌دنده دنبال یه لقمه نون می‌گردین! حتی سرتون رو هم بلند نمی‌کنین که مخلص مفلس رو ببینید»

«مال این طرف‌هایین؟»

«تو همین خیابون زندگی می‌کنم. اون دور دورا»

«ولی من شما رو تا به حال ندیدم!»

«چشم بزرگان تنگه قربون، اگر زیر کفتشون رو نگاه کنین ما رو می‌بینین.»

معرفی نویسنده
عکس عباس معروفی
عباس معروفی
ایرانی | تولد ۱۳۳۶

عباس معروفی، ۲۷ اردیبهشت ۱۳۳۶ در بازارچه‌ی نایب السلطنه تهران، به دنیا آمد. کلاس اول دبستان بود که پدر و مادرش به خانه‌ی جدید رفتند و او را در زادگاهش جا گذاشتند تا مادربزرگش تنها نباشد. تا کلاس پنجم دبستان، شاگرد اول بود. بنا به توصیه‌ی مدیر مدرسه به پدرش، کلاس پنجم و ششم را با هم امتحان داد. تمام دوران دبیرستان را شبانه خواند و روزها در یکی از مغازه‌های پدر کار می‌کرد. او در دبیرستان در رشته ریاضی تحصیل کرد اما در دانشگاه به سراغ ادبیات دراماتیک رفت. از همان دوران کودکی به نوشتن علاقه‌مند بود. آن روزها با تغییر دادن برخی نام‌ها و جزئیات آثار نویسندگان بزرگ، مانند چخوف، سعی در آفریدن چیزی داشت. اما در سال ۱۳۵۵ با شرکت در مسابقه داستان‌نویسی کیهان جوانان، مقام اول را به دست آورد. از آن روز، شروع به منتشر کردن داستان‌هایش در نشریات و مطبوعات مختلف کرد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۰

حجم

۰

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۰

حجم

۰

قابلیت انتقال

ندارد