دانلود کتاب صوتی تصویر دوریان‌‌ گری با صدای آرمان سلطان‌زاده + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی تصویر دوریان‌‌ گری اثر اسکار وایلد

دانلود و خرید کتاب صوتی تصویر دوریان‌‌ گری

معرفی کتاب صوتی تصویر دوریان‌‌ گری

کتاب صوتی تصویر دوریان‌‌ گری نوشتهٔ اسکار وایلد و ترجمهٔ محسن سلیمانی است. آرمان سلطان زاده گویندگی این کتاب صوتی را انجام داده و آوانامه آن را منتشر کرده است. این اثر صوتی رمانی دربارهٔ جوان زیبارو و لذت‌جو به نام «دوریان» است که آرزوی جوانیِ ابدی و جاودانگی می‌کند.

درباره کتاب صوتی تصویر دوریان‌‌ گری

کتاب صوتی تصویر دوریان‌‌ گری شاهکار و تنها داستان بلند اسکار وایلد، نویسنده و شاعر ایرلندی، است.

این داستان نخستین بار در مجلهٔ «لیپین‌کوت» و به‌صورت داستان دنباله‌دار منتشر شد و پس از ویرایش دوباره و با تأخیر یک‌ساله به‌صورت کتاب چاپ شد. اسکار وایلد در این کتاب با ترکیب سبک ادبی گوتیک (ترکیب وحشت و مضامین عاشقانه) و عوامل ماورای طبیعی، رمانی ماندگار خلق کرد که از زمان انتشار، مورد علاقهٔ مخاطبان ادبیات داستانی قرار گرفته و به زبان‌های مختلف نیز ترجمه شده است.

این رمان سمبلیک (نمادین) داستان جوان زیبارو و لذت‌جویی به نام «دوریان» است که آرزوی جوانی ابدی و جاودانگی می‌کند. دوریان وقتی پرترهٔ خودش را که دوست نقاش زبردستش کشیده، می‌بیند، آرزو می‌کند که همیشه جوان بماند. آرزوی محال دوریان برآورده می‌شود و او زمانی که پی به این موضوع می‌برد به تحریک یکی از دوستانش، دست به هرگونه خوش‌گذرانی اخلاقی و غیراخلاقی و هر گونه فسادی (حتی قتل) می‌زند. چراکه او مطمئن است که برای همیشه جوان خواهد ماند و معصومیت چهره‌اش نخواهد گذاشت درونش آشکار شود، اما تصویر دوریان هر روز پلیدتر می‌شود تا این که این مسئله او را بسیار آزرده می‌کند. دوریان تصمیم می‌گیرد تصویر را نابود کند.

اسکار وایلد اساس رمان تصویر دوریان گری را بر پایه­ٔ زیباییِ جوانی و میل به جاودانگی بنا کرده است.

شنیدن کتاب صوتی تصویر دوریان‌‌ گری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

شنیدن این کتاب صوتی را به دوستداران ادبیات داستانی و قالب رمان پیشنهاد می‌کنیم.

درباره اسکار وایلد

اسکار فینگال ولیز وایلد ۱۶ اکتبر ۱۸۵۴ به دنیا آمد. او به اسکار وایلد مشهور است.

پدر و مادر وایلد از طبقهٔ روشنفکر و تحصیل‌کردهٔ ایرلند بودند و این زمینه‌ای شد تا او به‌سرعت و در کودکی، آلمانی و فرانسوی را نیز به‌خوبی انگلیسی بیاموزد. او در جوانی به کالج ترینیتی در دوبلین رفت و پس از آن در دانشگاه آکسفورد انگلستان، در رشتهٔ ادبیات کلاسیک تحصیل کرد. او پس از دانش‌آموختگی، مدتی را در انگلیس، فرانسه و آمریکا گذراند. اسکار وایلد چاپ اشعار و نوشته‌هایش در مجلات دانشگاهی را از دوران دانشجویی آغاز کرده بود.

آل پاچینو، بازیگر و کارگردان مشهور آمریکایی، با الهام از یکی از نمایشنامه‌های اسکار وایلد، به نام «سالومه» که در زمان زندگی وایلد، اجازهٔ انتشار در انگلیس نداشت، یک مستند-درام به نام «وایلد سالومه» دربارهٔ زندگی وی ساخت که در جشنوارهٔ ونیز جایزه گرفت.

اسکار وایلد ۳۰ نوامبر ۱۹۰۰ درگذشت.

بخش‌هایی از کتاب صوتی تصویر دوریان‌‌ گری

«آقای گری شما بسیار خوشگلید. اخم نکنید. واقعاً می‌گم. زیبایی شکلی از نبوغه. درواقع حتی از نبوغ هم بالاتره چون نیازی به توضیح و ارائه شواهد نداره. زیبایی از جمله بزرگ‌ترین بدیهیات عالمه، مانند آفتاب و بهار و جای بحث و تردید نداره. آدم زیبا از حق قدرتی خدایی برخورداره. کسی که زیباست گل سرسبد همه‌ست. چرا می‌خندید؟ بله می‌خندید اما وقتی از دستش دادید، دیگر نمی‌خندید. آقای گری، خدایان به شما لطف کرده‌اند، اما چیزی را که عطا می‌کنند فوری پس می‌گیرند. فقط چند صباحی می‌تونید آن طور که باید زندگی کنید. وقتی جوانی‌تان رفت، زیبایی‌تان هم با آن می‌ره. آن موقع ناگهان متوجه می‌شید از همه‌ی آن پیروزی‌ها چیزی براتان نمانده. هر ماهی که می‌گذره به ورطه‌ای هولناک نزدیک‌ترمی‌شید. روزگار دشمن شماست، رنگ‌تان را زرد، گونه‌هاتان را گود و تورفته و چشم‌ها‌تان را کم سو می‌کنه. آن وقته که به نحوی وحشتناک عذاب خواهید کشید.

آن‌چه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب صوتی تصویر دوریان گری اثر اسکار وایلد بود.خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی داستان‌های انگلیسی می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.»

***

««کتابخانه­‌اش سالنی بزرگ و هشت­‌گوش در طبقه­‌ی هم­‌کف بود و او، که حس خاص و تازه‌­ای به چیز­های شیک پیدا کرده بود، خودش آن را تزئین کرده و فرشینه­‌های شگفت‌انگیزی از دوران رنسانس که در عتیقه­‌فروشی سلبی رویال پیدا کرده بود، به دیوارهای آن آویزان کرده بود. دستگیره‌ی در را که چرخاند، چشم­اش به تابلوی تصویر خودش که بازیل کشیده بود افتاد. ناگهان از تعجب جا خورد. بعد با حالتی که انگار گیج بود به اتاقش رفت. بعد از این­‌که لباس‌­اش را درآورد، گویی دل­‌دل کرد. بالاخره برگشت، به طرف تابلوش رفت و آن را وارسی کرد. در نور کمی که از لای پرده­‌ی توریِ سفید رنگ جلوی پنجره به درون اتاق می‌­آمد، انگار چهره‌­اش کمی تغییر کرده بود».»

معرفی نویسنده
عکس اسکار وایلد
اسکار وایلد
ایرلندی | تولد ۱۸۵۴ - درگذشت ۱۹۰۰

اسکار فینگل اُ. فِلاهرتی ویلز وایلد، نویسنده و شاعر ایرلندی، در شانزدهم اکتبر سال ۱۸۵۴ در شهر دوبیلن زاده شد. پدرش، سِر ویلیام وایلد، مردی فرهنگ‌دوست بود که به پیشه‌ی چشم‌پزشکی اشتغال داشت و مهارت او در طبابت، او را به مقام چشم‌پزشک مخصوص ملکه نائل نموده بود. او هم‌چنین یکی از عتیقه‌شناسان برجسته‌ی ایرلند نیز به شمار می‌رفت. مادر اسکار، جین وایلد، شاعر و مترجمی سرشار از شور ملی بود که با نام مستعار اسپرانزا در دهه‌ی ۱۸۴۰، از آرمان‌های استقلال‌طلبانه‌ی ایرلند علیه انگلستان حمایت می‌کرد؛ هرچند امروزه اغلب به‌واسطه‌ی ترجمه‌ی آثار الکساندر دوما و آلفونس دولامارتین شناخته می‌شود.

نظرات کاربران

a soul
۱۳۹۹/۰۵/۰۸

بازیل، نقاشی چیره‌دست، شیفته‌ی سیمای بی‌نظیر پسری جوان میشه، اون رو تا جایگاه بت بالا می‌بره و مهم‌ترین اثر هنری کل عمرش میشه نقاشی صورت این جوان، صورت دوریان گری. اما اون بی‌خبره از اینکه دوریان بت و الهه نیست.

- بیشتر
ashkan295
۱۳۹۹/۰۳/۲۶

این کتاب شاهکار بود. البته برای کودکان که مناسب نیست نوجوانان هم فکر کنم مناسب نباشد. چون داستان سنگینی دارد و ذهن را بسیار درگیر می‌کند. و همچنین فکر می‌کنم این نباید اولین کتابی باشد که فرد می‌خواند. کتاب داستانی

- بیشتر
Saba Mirzahosseini
۱۳۹۷/۰۸/۱۲

یه داستان مهیج که اندکی صحنه‌های ترسناک داره ولی بسیار به فکر فرو می‌بره و مفاهیم انسانی زیادی مثل میل به جاودانگی، علاقه به زیبایی، غرور و تبعات اون، عشق، هنر و... رو بیان کرده و به چالش می‌کشه. من

- بیشتر
Feri
۱۳۹۹/۱۱/۲۷

متن داستان بسیار جالب و سوژه آن بسیار خاص و ناب بود. دنیای فیزیکی و معنوی را به طرز بسبار جالبی با یکدیگر در ارتباط تنگاتنگ قرار داده بود. البته بخشی از آن کمی حالت تخیلی دارد (گرچه اتفاقیست که

- بیشتر
ندا
۱۳۹۹/۰۳/۲۸

کتابی گیرا و جذاب، بامطالبی که انسان را به فکر فرو می‌برد. بااینکه به بیان موضوعات زیادی پرداخته اصلا کسل‌کننده نیست و خیلی اصولی به همه چیز پرداخته است.

ehsan
۱۴۰۰/۰۷/۱۶

اول اینکه دقت کنید که شما با یک کتاب اوخر قرن نوزدهم طرف هستید. پس انتظار کمی اطاله کلام را داشته باشید. خود اسکار وایلد ابتدا این کتاب را در قالب کوتاهتری منتشر کرده بود. دوم اینکه ایده کتاب در زمان

- بیشتر
sana
۱۳۹۸/۰۸/۰۹

کتاب بسیار عالی و راوی داستان عالی تر

رضا سجادی
۱۴۰۰/۰۳/۲۵

داستان جالبیه اما متاسفانه به دلیل سانسور کتاب بعضی از قسمت‌های داستان گنگ میشه در کل فراز و نشیب داستان خوبه اما سانسور از پیوستگی جریان داستان کاسته

maryaa_njf
۱۳۹۹/۱۱/۰۲

تا اواسط کتاب، داستان بسیار جذاب و گیراست... اما بعد از نیمه ی کتاب برای من خسته کننده شده بود... هرچند جمله های بسیار زیبایی داره که قابل تأمله... بیشتر یک کتاب فلسفیه تا رمان داستانی.

نگین شاهرودی
۱۴۰۲/۰۸/۱۵

اول اینکه گویندگی واقعا فوق العاده است، چطور یک نفر می‌تونه اینگونه تغییر لحن بده و تبدیل به فرد دیگ بشه، اما خود کتاب، چون قبلا فیلمشو دیدم و می‌دونم چی میشه خیلی سخت دارم جلو میرم، خیلی سنگین و

- بیشتر

زمان

۸ ساعت و ۳۴ دقیقه

حجم

۴۷۲٫۲ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۸ ساعت و ۳۴ دقیقه

حجم

۴۷۲٫۲ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۸۹,۰۰۰
تومان