دانلود کتاب صوتی ازدواج بدون شکست با صدای علی صاحبی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی ازدواج بدون شکست اثر ویلیام گلاسر

دانلود و خرید کتاب صوتی ازدواج بدون شکست

معرفی کتاب صوتی ازدواج بدون شکست

کتاب صوتی ازدواج بدون شکست نوشتهٔ ویلیام گلاسر و کارلین گلسر، ترجمه و حاصل گویندگی علی صاحبی است. انتشارات سایه سخن این کتاب صوتی را منتشر کرده است.

درباره کتاب صوتی ازدواج بدون شکست

کتاب صوتی ازدواج بدون شکست (حل معمای ازدواج از طریق تئوری انتخاب) نظریه‌ای به نام «نظریۀ انتخاب» را معرفی کرده است؛ یعنی تمامی رفتارهای افراد انتخاب‌شده است. کتاب صوتی «ازدواج بدون شکست» توضیح داده است که چگونه زوج‌ها می‌توانند با بهره‌گیری از نظریۀ انتخاب در تمام ابعاد زندگی، یک رابطۀ صمیمانه و در نتیجه، یک زندگی مشترک موفق و عالی بسازند. همهٔ زوج‌های علاقه‌مند به یکدیگر می‌توانند راهکارهایی را که در این کتاب صوتی بیان شده، به کار گیرند تا یک زندگی مشترک سرشار از عشق و لذت را تجربه کنند و به این حقیقت دست پیدا می‌کنند که آنچه سبب نابودی یک رابطه و طلاق می‌شود، بی‌علاقگی یا ناسازگاری نیست؛ بلکه رفتارهای مخرب آن‌ها پس از ازدواج است.

فهرست مطالب کتاب صوتی ازدواج بدون شکست به قلم ویلیام گلاسر و کارلین گلسر عبارت است از: «چرا این کتاب را نوشتیم؟» «فصل اول: ازدواج امری پیچیده و اسرارآمیز است.»، «فصل دوم: مشکل لَری»، «فصل سوم: ازبین‌بردن احساس کشندۀ رابطۀ زناشویی یعنی احساس خود قربانی پنداری»، «فصل چهارم: ماجرای کارلین»، «فصل پنجم: نیازهای اساسی انسان‌ها و نحوۀ اثربخشی‌شان بر زندگی مشترک آنها»، «فصل ششم: رابطۀ جنسی بعد از ازدواج »، «فصل هفتم: بازخورد »، «فصل هشتم: ایجاد نظریۀ ذهنی مناسب و انتظارات متعادل از شریک زندگی ضامن خوشبختی است».، «فصل نهم: میزان نیازمندی ما به برآورده‌کردن نیازهاي اساسی پنج‌گانه، ژنتیکی است». ، «فصل دهم: ما فقط می‌توانیم رفتار خودمان را کنترل کنیم».، «فصل یازدهم: رفتار خودکامه»، «فصل دوازدهم: بازخوردهای بیشتر»، «فصل سیزدهم: خلاقیت ورزی؛ آخرین بخش نظریۀ انتخاب»، «فصل چهاردهم: یک ازدواج شاد و خلاقانه».

شنیدن کتاب صوتی ازدواج بدون شکست را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب صوتی را به دوستداران مطالعه در باب ازواج موفق و «نظریهٔ انتخاب» پیشنهاد می‌کنیم.

درباره ویلیام گلسر

ویلیام گلاسر، روان‌پزشک پیشرو و شناخته‌شدهٔ بین‌المللی است. اگرچه نام او از سال ۱۹۶۵ و به‌خاطر ابداع واقعیت‌درمانی در عرصهٔ روان‌پزشکی معروف شد، امروزه نام گلسر با «تئوری انتخاب» و کاربست‌های گستردهٔ آن در قلمرو بهداشت روانی، آموزش‌وپرورش و مدیریت نیروی انسانی بیش‌تر عجین است. دکتر گلسر در سال ۱۹۲۵ در کلیولند اُهایو به دنیا آمد و همان‌جا پرورش یافت. بعدها وارد دانشکدهٔ پزشکی دانشگاه کِیس وسترن ریزرو در کلیولند شد. در سال‌های ۱۹۵۴ تا ۱۹۵۷ دورهٔ روان‌پزشکی خود را در بیمارستان معلولان جنگی لس‌آنجلس غربی و در دانشگاه UCLA گذراند و تحت‌تأثیر آموزه‌های استادش «دکتر هرینگتون» از روان‌پزشکی سنتی فاصله گرفت. تحصیلات اولیۀ گلسر در مهندس شیمی بود، اما از زمانی که برایش مشخص شد روان‌پزشکی علاقه واقعی‌اش در زندگی است، کار در رشتهٔ شیمی را رها کرد و به روان‌پزشکی تغییر مسیر داد. گلسر در سال ۱۹۶۱ دورهٔ روان‌پزشکی خود را به پایان رساند. از سال ۱۹۵۷ تا ۱۹۸۶ با رویکرد واقعیت‌درمانی به‌عنوان روان‌پزشک در مطب خصوصی و مراکز اصلاح و بازپروری نوجوانان بزهکار به درمان اشتغال داشت. مسیر حرکت گلسر دربردارندهٔ پیشرفت‌های مداوم در عرصهٔ کار کلینیکی، سخنرانی و تدریس و نوشتن بود. او بیش از ۲۰ کتاب نوشته است. در سال ۱۹۶۵ کتاب «واقعیت‌ درمانی» و در سال ۱۹۶۹ کتاب «مدارس بدون شکست» را منتشر کرد (این کتاب چند سال بعد با ویرایش جدید و نام «هر دانش‌آموزی می‌تواند موفق شود»، منتشر شد.). گلسر در سال ۱۹۹۸ با انتشار کتاب «تئوری انتخاب» بیش از پیش مفهوم انگیزش و عامل ایجاد‌کنندهٔ رفتار را از منظر روان‌شناسی کنترل درونی بسط داد؛ همچنین در سال ۲۰۰۳ با انتشار کتاب «هشدار: روان‌پزشکی می‌تواند برای سلامتی شما خطرناک باشد!» و در سال ۲۰۰۷ با کتاب «هشت درس برای زندگی زناشویی شادتر»، به تعالی و بهبود سلامت روانی جامعهٔ جهانی مشارکت بسیار کرد.

مشاهدات سیستماتیک دکتر گلسر او را به این نتیجه رساند که ما انسان‌ها به‌طور ژنتیکی موجوداتی اجتماعی هستیم و برای بقا و زنده‌ماندن به یکدیگر نیازمندیم. بر این اساس گلسر معتقد است همواره یک مشکل ارتباطی (به‌معنی یک رابطۀ خراب، نارضایتمند یا قطع یک رابطۀ مهم) عامل زیرین مشکلات روان‌شناختی ما است. بیشتر مشکلات روانی ما از ناتوانی ما در خوب کنارآمدن با افراد مهم زندگیمان نشئت می‌گیرد. در سال ۲۰۰۰ میلادی بود که دانشگاه سانفرانسیسکو درجهٔ دکتری افتخاری علوم انسانی را به ویلیام گلسر اعطا کرد. او در مارس ۲۰۰۳ از سوی انجمن مشاورهٔ آمریکا به‌عنوان فردی که سهم قابل‌توجهی در گسترش و ارتقای کیفی مشاوره و کار حرفه‌ای خود داشته، مورد تقدیر قرار گرفت؛ همچنین در آوریل ۲۰۰۴ انجمن مشاورهٔ آمریکا برای پایه‌گذاری واقعیت‌درمانی، نشان «اسطورهٔ مشاوره» را به گلسر اعطا کرد. سرانجام در سال ۲۰۰۵ انجمن روان‌شناسی آمریکا عنوان بسیار والای «استاد ممتاز در درمانگری» را به گلسر نسبت داد که بزرگ‌ترین لقب ممکن برای اعطا به یک فرد به شمار می‌رود. کتاب‌های پرفروش ویلیام گلسر که در ایران توسط «علی صاحبی» ترجمه شده‌اند و توسط انتشارات سایه سخن به چاپ رسیده‌اند، عبارتند از: «تئوری انتخاب»، «درآمدی بر روان‌شناسی امید»، «ازدواج بدون شکست (حل معمای ازدواج از طریق تئوری انتخاب)» و «هشت درس برای زندگی زناشویی شادتر».

درباره علی صاحبی

علی صاحبی در سال ۱۳۴۳ در گرگان متولد شد. دورۀ کارشناسی و کارشناسی‌ارشد خود را در دانشگاه تهران گذراند. در سال ۱۳۷۵ در رشتۀ روان‌شناسی بالینی از دانشگاه نیوساوت‏ ولزِ سیدنی درجهٔ دکتری گرفت و در ۱۳۷۷ به دریافت درجۀ فوق‌دکتری در اختلالات وسواس از کلینیک اختلالات اضطرابی دانشگاه سیدنی نایل آمد. او دوره‌های رسمی «شناخت‌درمانی» را زیر نظر «آلبرت آلیس» گذراند و گواهی رسمی «طرح‌واره‌درمانی» را از «جفری یانگ» گرفت. مدت ۸ سال به‌عنوان مدرس روان‌شناسی بالینی در دانشگاه فردوسی مشهد فعالیت کرد. در سال ۲۰۰۶ میلادی به جنبش روان‌شناسی مثبت‌نگرِ تئوری انتخاب و مؤسسۀ واقعیت‌درمانی «دکتر ویلیام گلسر» پیوست و به‌عنوان مربی ارشد و عضو هیئت‌علمی مؤسسه فعالیت کرد. در سال ۲۰۰۸ با دریافت مجوز رسمی از ویلیام گلسر، مرکز آموزش واقعیت‌درمانی ایران را بنیان‌گذاری کرد. از دکتر علی صاحبی ده‌ها جلد کتاب و ۱۴ cd آموزشی و چندینDVD صوتی/ تصویری و ِِبیش از ۳۵ مقاله در مجلات علمی و پژوهشی منتشر شده است. او که همهٔ کتاب‌های ویلیام گلسر را ترجمه کرده، از شاگردان بنام او بوده است که در سال ۲۰۱۲ نامۀ تقدیری از دکتر گلسر نیز دریافت کرد.

بخشی از کتاب صوتی ازدواج بدون شکست

سه تفاوت رابطهٔ دوستی و رابطهٔ زناشویی

۱. زندگی زناشویی برخلاف دوستی که رابطه‌ای داوطلبانه و آزاد و بر سر اختیار است، تعهدی قانونی، اخلاقی و معمولاً دینی محسوب می‌شود؛ ازاین‌رو شالودهٔ ازدواج بر کنترل بیرونی بنا شده است.

۲. در ازدواج برخلاف دوستی لازم است افراد با هم در تماس نزدیک باشند و با یکدیگر در یک مکان زندگی کنند.

۳. برخلاف قطع رابطهٔ دوستی، قطع رابطهٔ زناشویی پیامدهای ناگواری مانند نفقه و حمایت همسر، نگهداری از فرزندان، انزوای اجتماعی یا طرد دینی، بی‌اعتنایی افراد خانواده و یا تقسیم اموال به همراه دارد؛ در واقع دوستی‌های بلندمدت تنها رابطۀ انسانی است که در آن بدون آنکه بدانیم از همان آغاز دوستی تئوری انتخاب را به کار می‌بریم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۸ ساعت و ۳۴ دقیقه

حجم

۴۷۱٫۰ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۸ ساعت و ۳۴ دقیقه

حجم

۴۷۱٫۰ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان