دانلود کتاب صوتی ادیپ در جاده با صدای حامد فعال + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی ادیپ در جاده اثر هانری بشو

دانلود و خرید کتاب صوتی ادیپ در جاده

نویسنده:هانری بشو
گوینده:حامد فعال
انتشارات:آوانامه
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۳از ۶ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی ادیپ در جاده

کتاب صوتی ادیپ در جاده نوشتهٔ هانری بشو و ترجمهٔ سعید صادقیان و نجما طباطبایی است. گویندگی این رمان صوتی اقتباسی را حامد فعال انجام داده و آوانامه آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب صوتی ادیپ در جاده

کتاب صوتی ادیپ در جاده از کتاب‌های پرفروش در اروپا و آمریکا بوده است. این اثر حاوی یک رمان است که اولین‌بار در سال ۱۹۹۰ میلادی منتشر شد. رمان، بازپرداختی منحصربه‌فرد از سفری است که ادیپ را از «تبای» به «کلونوس» و همین‌طور از جهانی از تبعید به‌سوی جهانی اسطوره‌ای می‌برد. داستان این رمان، فصلی است که سوفوکل به رشتهٔ تحریر درنیاورد و ماجرای آخرین رویارویی ادیپ، پادشاه سقوط‌کرده و کورشده، با سرنوشت را روایت می‌کند. ادیپ در بیرون دیوارهای قصر سابقش، با چشمان و روحی زخمی ایستاده و دخترش، آنتیگونه و راهزنی اغواگر به نام کلیتوس با او همراه می‌شوند. به نظر می رسد که وفاداری کلیتوس بیشتر به‌خاطر مقاصدش نسبت به آنتیگونه باشد تا همراهی و اتحاد با ادیپ. رمان صوتی «ادیپ در جاده»، اثری است که یکی از بزرگ‌ترین اسطوره‌های دنیای کهن را در مسیری متفاوت و پر از فرازونشیب روحی و جسمانی قرار می‌دهد.

اودیپ شهریار، قسمت اول از یک سه‌گانه با عنوان «افسانه‌های تبای» نوشتهٔ نمایشنامه‌نویس یونانی، سوفوکل است که در ۴۲۹ پیش از میلاد به روی صحنه رفت. این تراژدی دنیای دوگانه و ناهمساز خدایان و آدمیان را نشان داده است که هر یک قوانین خاص خود را دارند؛ به عبارت دیگر مسئله‌ای که در این تراژدی مطرح می‌شود، برخورد بشر است با تقدیر. در ابتدای داستان، اودیپ فرزند شومی است که همه از خود می‌رانندش. وقتی بزرگ‌تر می‌شود، ناجی شهری می‌شود که نیازمند انسانی دانا و رازگشا مانند او است. با احترام او را فرمانروای شهر «تب» و لایق تاج وتخت می‌دانند، ولی این شادکامی دیری نمی‌پاید و اودیپوسِ زناکاری که کمر به قتل پدر بسته است، از اوج به حضیض می‌رسد. او خود را کور کرده و راهی دیاری دیگر می‌شود؛ تا این بار نه با چشم سر که با چشم دل باز شاهد نگون‌بختی خود و دودمانش باشد. او قربانی تقدیری که از آن چیزی نمی‌دانست، شده است. رمان ادیپ در جاده به قلم هانری بشو، اقتباسی از این نمایشنامه و این نمایشنامه، اقتباسی از یک اسطورهٔ کهن است.

شنیدن کتاب صوتی ادیپ در جاده را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب صوتی را به دوستداران ادبیات داستانی معاصر بلژیک و قالب رمان اقتباسی پیشنهاد می‌کنیم.

درباره هانری بشو

هانری بشو در ۲۲ ژانویهٔ ۱۹۱۳ به دنیا آمد و در ۲۱ سپتامبر ۲۰۱۲ میلادی درگذشت. او روان‌شناس، حقوق‌دان و نویسنده‌ای بلژیکی است که در سال ۱۹۳۶ وکیل دادگستری شد و در طول جنگ جهانی دوم در کنار نیروهای مقاومت بلژیک جنگید. در سال های ۱۹۴۵ تا ۱۹۵۱ در صنعت نشر مشغول به کار بود. با چهره‌های برجسته‌ای همچون آلبر کامو، آندره ژید، ژاک لاکان و ژاک دریدا دوست بود. «ادیپ در جاده» و «جادهٔ کمربندی» از آثار مکتوب او است.

نظرات کاربران

کاربر navid mirkiani
۱۴۰۳/۰۱/۱۹

کتابی خلاقانه و بسیار جذاب ، با گویش عالی آقای حامد فعال👌

زمان

۱۳ ساعت و ۲ دقیقه

حجم

۱ گیگابایت, ۵۵٫۱ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱۳ ساعت و ۲ دقیقه

حجم

۱ گیگابایت, ۵۵٫۱ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۹۹,۰۰۰
تومان