دانلود کتاب صوتی لوکیس و چند داستان دیگر با صدای حامد عابدینی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی لوکیس و چند داستان دیگر اثر پروسپر مریمه

دانلود و خرید کتاب صوتی لوکیس و چند داستان دیگر

انتشارات:رادیو گوشه
امتیاز:
۳.۷از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی لوکیس و چند داستان دیگر

کتاب صوتی لوکیس و چند داستان دیگر نوشتهٔ پروسپر مریمه با ترجمهٔ محمود گودرزی و با صدای حامد عابدینی است و رادیو گوشه آن را منتشر کرده است. داستان لوکیس که دربارهٔ مردی نیمه‌انسان نیمه‌خرس است، در کشور لیتوانی اتفاق می‌افتد، جایی که آداب و رسومی خاص دارد و در آن خرافه و اعتقاد به مسائل فراطبیعی بسیار رایج است.

درباره کتاب صوتی لوکیس و چند داستان دیگر

لوکیس داستانی فانتزی و ترسناک محصول سال ۱۸۶۹ است. لوکیس از آخرین داستان‌های مریمه به شمار می‌آید. داستان حول محور مرد جوانی می‌گذرد که نیمه‌انسان نیمه‌خرس است. بنابراین شخصیت‌های گرگینه در ادبیات گوتیک را به یاد می‌آورد. این داستان در درجهٔ اول به ماهیت دوگانهٔ انسان-جانور می‌پردازد. همچنین باورهای مسیحیت را با آیین‌ها و باورهای خرافی لیتوانی، رودرروی هم قرار می‌دهد.

داستان از زبان پروفسوری به نام ویتمباخ روایت می‌شود که کشیش و مردم‌شناس است. او برای انجام مأموریت به قصد ترجمهٔ انجیل به زبانی دیگر، به یک عمارت در روستایی دور در لیتوانی می‌رود. از اینجا به بعد کشیش داستانِ ما با مرد جوانی به نام کنت میشل (لوکیس) آشنا می‌شود که نیمه‌انسان نیمه‌خرس است، 

اما لوکیس چطور اینگونه شده است؟ مردم آن روستا می‌گویند خرسی به مادر لوکیس تجاوز کرده و او حاصل این رابطه است. 

لوکیس رفتاری حیوان‌مانند دارد. او در نهایت، عروسش را با گازگرفتن گلویش می‌کشد و در شب عروسی‌اش به جنگل فرار می‌کند. 

مریمه این رمان را در بهار ۱۸۶۷ در تضاد با داستان‌های ترسناک آن زمان نوشت. او که شیفتهٔ دوگانهٔ انسان و جانور شده بود، تصمیم گرفت این موضوع را هجو کند. مریمه طرح این داستان را از کتابی متعلق به قرن سیزدهم وام گرفته است؛ داستان دختری که توسط یک خرس ربوده و سپس حامله شد. این دختر، پسری به دنیا می‌آورد که در بزرگسالی تمایلات جنسی خشونت‌آمیز از خود نشان می‌داد.

بقیهٔ داستان‌های این کتاب صوتی از این قرار هستند:

کوچه خانم لوکرِتزیا

اتاق آبی

جومان

ساحره‌های اسپانیایی

شنیدن کتاب صوتی لوکیس و چند داستان دیگر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب صوتی را به نوجوانان و جوانان علاقه‌مند به داستان‌های وحشتناک و گوتیک پیشنهاد می‌کنیم.

درباره پروسپر مریمه

پروسپر مریمه (۱۸۰۳-۱۸۷۰) نویسنده و مورخ فرانسوی است و در خانواه‌ای متمول به دنیا آمد. رفت‌وآمدش به محافل ادبی باعث آشنایی او با ویکتور هوگو، آلفرد دوموسه و همچنین استاندال شد.

پروسپر مریمه شیفتهٔ عرفان و تاریخ بود. از این رو تحت‌تأثیر والتر اسکات و الکساندر پوشکین قرار گرفت. اما عمده شهرت او مرهون داستان‌های نیمه‌بلندش در ژانر خیال‌انگیز و ترسناک است. از داستان‌های شناخته‌شده این نویسنده می‌توان به کولومبا و کارمن اشاره کرد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۴ ساعت و ۵۷ دقیقه

حجم

۶۸۰٫۶ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۴ ساعت و ۵۷ دقیقه

حجم

۶۸۰٫۶ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان