دانلود کتاب صوتی دمیان با صدای علی عمرانی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی دمیان اثر هرمان هسه

دانلود و خرید کتاب صوتی دمیان

نویسنده:هرمان هسه
گوینده:علی عمرانی
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۵از ۸ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی دمیان

کتاب صوتی دمیان نوشتهٔ هرمان هسه و ترجمهٔ قاسم کبیری است. علی عمرانی گویندگی این رمان صوتی آلمانی را انجام داده و انتشارات ماه آوا آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب صوتی دمیان

کتاب صوتی دمیان (Demian) حاوی رمانی است دربارهٔ جست‌وجوی پسری به نام «امیل سینکلر» برای یافتن خودِ واقعی و تحقق نیاز‌های معنوی‌اش. در این رمان، امیل با پسری به نام «مکس دمیان» آشنا می‌شود. مکس نقش راهنمای معنوی امیل را بر عهده می‌گیرد. هرمان هسه در این رمان مشهور، تصویرِ بی‌نقص و روان‌شناسانه‌ای از سفر معنویِ امیل ارائه می‌کند. او به بلوغ و شکل‌گیری جهان عاطفی و معنوی امیل به‌عنوان یک جوان می‌پردازد. نویسنده، فلسفهٔ هند را با الهیات یهودی - مسیحی و تفکر ثنویت‌گرایانه در هم آمیخته است. گفته شده است که این اثر در ادبیات آلمانی، در دستهٔ رمان‌های تربیتی (Bildungsroman) قرار می‌گیرد.

قصه از دیدِ امیل روایت می‌شود. او که در یک خانوادهٔ متوسط آلمانی بزرگ شده، می‌کوشد از قوانین پیروی کند، اما حسی در درونش به او می‌گوید باید به‌دنبال چیزی بزرگ‌تر برود. یک روز در مدرسه با شاگردِ جدید و مرموزی به نامِ مکس دمیان آشنا می‌شود. دمیان به امیل می‌گوید در جهان افرادی هستند که نشانِ قابیل را بر خود دارند و این افراد نمی‌توانند در قوانین و عرفِ معمولِ جامعه زندگی کنند؛ آن‌ها باید معنای زندگی خود را در چیزی فراتر و بزرگ‌تر از هنجارهای معمولِ جامعه بیابند؛ وگرنه احساس نخواهند کرد که زندگی کامل و ارزشمندی دارند. هرمان هسه در ادامهٔ رمان صوتی دمیان به سال‌های پس از مدرسهٔ امیل می‌پردازد. امیل که دیگر با دمیان تماسی ندارد، مرشد و مرادِ جدیدی به نام «پیستورییِس» پیدا می‌کند. پیستورییِس یک نوازنده‌ی اُرگِ کلیسا است که با اینکه به امیل اهمیت می‌دهد، همیشه مست است. زمانی که امیل دوباره با دمیان مواجه می‌شود، این حقیقت را در می‌یابد که در پسِ دوگانه‌های ساده و بزرگ زندگی، معنای بزرگ‌تری نهفته است و تنها از طریق دیدن این معنای بزرگ‌تر است که ما می‌توانیم روح چندپارهٔ خود را کامل و یکپارچه کنیم. دمیان به او یاد می‌دهد چطور در این مسیر گام بردارد و چطور وارد سفر بی‌پایانِ شناخت خود شود.

هرمان هسه در کتاب صوتی دمیان، تأثیر نظریاتِ روان‌کاوی و به‌طور ویژه کارل گوستاو یونگ را نشان داده و از کهن‌الگو‌ها و نماد‌های یونگی استفاده کرده است. سراسر کتاب، پر است از تمثیل‌های فوق‌العاده پرمعنا. نویسنده مسائل گوناگونی را در این کتاب صوتی و از دیدگاه نوجوانی مأیوس و طوفان‌زده در قالبی از مظاهر و تمثیل‌ها مطرح کرده است. او در نوشته‌های خود از دنیایی که تمدن مادی و تقلید از نمونه‌های یک‌نواخت و معین بر زندگانی چنان چیره گشته، رنج خود را آشکار می‌نماید و خود و امثال خویشتن را اشخاص غریب و بی‌کس می‌یابد. او آنچه را خواهان است از دست‌رفته می‌بیند و آنچه را به او تقدیم می‌کنند، سزاوار قبولش نمی‌داند. میان آثار پرتعداد کوتاه و بلند هرمان هسه، رمان تربیتی «دمیان» جایگاه ویژه‌ای دارد و یکی از مهم‌ترین آثار او محسوب می‌شود. «دمیان» در سال ۱۹۱۹ میلادی و در سال‌های میانی حیات نویسنده‌اش منتشر شده است. در سال ۱۹۹۶ بود که یک کارگردان ژاپنی به نام «ماساتوشی تاکِئوچی» (Masatoshi Takeuchi) فیلمی بر اساس رمان دمیان به نام «آدمکش» ساخت. در این فیلم نیز شخصیت اصلی همانند امیل سینکلر نسبت به جهان بی‌تفاوت است و یکی از دوستانش به او راهِ رسیدن به خودشناسی را نشان می‌دهد.

شنیدن کتاب صوتی دمیان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

شنیدن این کتاب صوتی را به دوستداران ادبیات داستانی قرن ۲۰ آلمان و قالب رمان پیشنهاد می‌کنیم. 

درباره هرمان هسه

هِرمان هِسِه ۲ ژوئیهٔ ۱۸۷۷ به دنیا آمد و ۹ اوت ۱۹۶۲ میلادی درگذشت. او ادیب، نویسنده و نقاش آلمانی - سوییسی و برندهٔ جایزهٔ نوبل سال ۱۹۴۶ در ادبیات بود. از کتاب‌های مشهور او می‌توان به «دمیان»، «گرگ بیابان» و «سیذارتا » اشاره کرد. از ویژگی‌های آثار او می‌توان به زبان ساده و بهره‌گیری از فلسفهٔ هندی اشاره کرد؛ همچنین گرایش به رومانتیسم و طبیعت‌گرایی از نمودهای چشمگیر آثار قدیمی‌تر هرمان هسه هستند. این سبک در یکی از اولین رمان‌های او به نام «پیتر کامنسیند» که با استقبال بی‌نظیری روبه‌رو شد، به چشم می‌خورد.

هرمان هسه به‌طور جدی به مشکلات انسان‌ها و روابط بین آ‌ن‌ها و همچنین نقش هنرمند در جامعه پرداخته و در رمان‌های «گرترود» و «رُسهالده» این معضل را به شیوه‌ای هنرمندانه‌ای مطرح می‌کند. هسه پس از آشنایی با آثار زیگموند فروید و یونگ دریافت که هر یک از فرارهای دیوانه‌وار و فزاینده‌اش در فاصلهٔ سال‌های ۱۹۰۴ تا ۱۹۱۴ در واقع فرار از خویشتن بوده‌ است؛ بازتاب دردها و رنج‌های درونی‌اش در دنیای بیرون و نوشته‌هایش نیز قرینه‌سازی‌ای از خویشتنِ خویش بوده‌ است.

بخشی از کتاب صوتی دمیان

«پرنده‌ی رویایی نقاشی‌شده‌ی من، راهیِ جست‌و‌جو برای یافتن دوستان شد. به عبرت‌انگیزترین صورتِ ممکن، پاسخی به دستم رسید. در کلاس، روی میزِ تحریرم هنگام تفریح بین دو زنگ یادداشتی تاشده بین صفحاتِ کتاب دیدم. دقیقاً شبیه یادداشت‌هایی بود که هنگام کلاس بچه‌ها یواشکی برای هم پرتاب می‌کردند. از دریافت این چنین یادداشتی شگفت‌زده شدم. من با هیچ محصلی چنین ارتباطی نداشتم. فکر کردم که یادداشت دعوتی‌ست برای شرکت در جلسه‌ی پرت‌و‌پلاگویی بچه‌ها که من در هر حال شرکت نمی‌کردم. یادداشت را بدون آنکه بخوانم جلوی کتابم گذاشتم و در خلالِ درس دوباره به سراغش رفتم. با دیدنِ یک کلمه‌ی آن، خشکم زد. در حالی‌که که هراسی گزنده قلبم را می‌فشرد، به خواندنِ آن ادامه دادم:

«تلاشِ پرنده بر آن است که از تخم رهایی یابد. تو، یعنی دنیا. هر کس که به دنیا می‌آید، ابتدا باید دنیایی را خراب کند. پرنده به سوی خدا پرواز می‌کند. اسمِ آن خدا، اَبرَکسِس است».»

نظرات کاربران

dr.trump
۱۴۰۲/۰۴/۰۷

با این وضع پیش بره طاقچه و فیدیبو جای ایران خودرو و سایپارو میگیره.تو افزایش بی قید و بند قیمتا اونارو روسفید کردین.یکم ترمز جانم.کتاب مثل ماشین نیست بخاین زور بگین.نهایتا میریم غیرمجاز گوش میدیم

Feri
۱۴۰۲/۰۶/۱۰

چرا موسیقی در تمام خوانش پخش میشه؟ من فقط نمونه رو گوش دادم سردرد گرفتم. بسیار شلوغ و تمرکز نمیشه کرد بخاطر موسیقی شلوغ که در سراسر خوانش کتاب ادامه داره.

Amir
۱۴۰۲/۰۵/۲۰

صدا و اجرای بی نظیر علی عمرانی

نیک
۱۴۰۲/۰۶/۱۰

بسیار عالی ….

زمان

۶ ساعت و ۱۵ دقیقه

حجم

۳۴۶٫۱ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۶ ساعت و ۱۵ دقیقه

حجم

۳۴۶٫۱ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۹۳,۶۰۰
تومان