دانلود کتاب صوتی دختری با هفت اسم با صدای آزاده رادمهر + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی دختری با هفت اسم اثر هیئون سئو لی

دانلود و خرید کتاب صوتی دختری با هفت اسم

نویسنده:هیئون سئو لی
انتشارات:آوانامه
امتیاز:
۴.۰از ۱۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی دختری با هفت اسم

کتاب صوتی دختری با هفت اسم نوشتهٔ هیئون سئو لی و ترجمهٔ الهه علوی است. آزاده رادمهر گویندگی این کتاب صوتی را انجام داده و آوانامه آن را منتشر کرده است. این اثر یک فرار از کرهٔ شمالی را روایت کرده است.

درباره کتاب صوتی دختری با هفت اسم

کتاب صوتی دختری با هفت اسم ماجرای فرار یکی از انسان‌هایی است که در حصاری دردناک و تاریک و در زندانی بزرگ و خوف‌آور به اسم «کرهٔ شمالی» روزگار می‌گذراندند؛ یک رژیم کمونیست و ستمگر که مدت‌ها کشور خود را برای مردم چشم‌وگوش بسته و از همه‌جا بی‌خبر خود، بهترین کشور روی زمین معرفی کرده‌ و سال‌ها آن‌ها را شست‌وشوی مغزی داده‌ است. هیئون سئو لی در این اثر صوتی از بی‌رحم‌ترین و مخفی‌‌کارترین کارهای جهان سخن گفته است؛ مبارزهٔ وحشتناک یک انسان برای فرار از زندان و دستگیری و رساندن خانواده‌اش به آزادی. این کتاب که در سال ۲۰۱۵ منتشر شد، بسیار زود در لیست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک‌تایمز قرار گرفت و نامزد جایزهٔ بهترین اتوبیوگرافی (خودرندگی‌نامه) به انتخاب سایت گودریدز (Goodreads) شد.

در ابتدای کتاب دختری با هفت اسم، کرهٔ شمالی را از نگاه یک کودک می‌بینیم و درمی‌یابیم که وضعیت اجتماعی و سیاسی و نا‌آگاهی مردم قابل‌باور نیست. هرچه پیش می‌رویم، این مورد با رشد و آگاهی ذهنی نویسنده است که برایمان قابل‌باور می‌شود. هیئون سئو لی یکی از میلیون‌ها نفری بود که کودکی‌اش را در کرهٔ شمالی در دام رژیم مخفی‌کار و ظالم کمونیست گذراند. خانهٔ کودکی او که در مرز چین بود، او را در شرایط بالاتری از کشور زندانی‌‌اش قرار می‌داد. وقتی در سال ۱۹۹۰ قحطی آمد، او شروع به فکر و پرسش از اطرافیان خود کرد و متوجهٔ دروغ‌های کشورش شد و فهمید که نمی‌توانند به‌گفتهٔ دولت بهترین کشور جهان باشند! او در ۱۷سالگی تصمیم به فرار گرفت. نمی‌توانست برای باز کنار خانواده‌بودن ۱۲ سال صبر کند. دلیل نام‌گذاری کتاب «دختری با هفت اسم»، تعداد اسم‌هایی است که نویسنده در دوران مختلف زندگی، خارج مرز‌های کرهٔ شمالی برای محافظت از خودش گفته و این مشکلات هویتی مهاجران کرهٔ شمالی را به تصویر می‌کشد.

این کتاب صوتی دارای ۳ بخش است. بخش اول مربوط به کودکی و نوجوانی هیئون سئو لی است که در کرهٔ شمالی می‌گذرد. بخش دوم روز‌ها و اتفاقاتی است که پس از فرار برایش رخ داده است و بخش پایانی مربوط به دورانی است که برای اولین‌بار و به‌خاطر گرفتن شهروندی کره‌ٔ جنوبی وارد آن شد. هیئون سئو لی نویسنده‌ و فعال حقوق بشر متولد سال ۱۹۸۰ در کرهٔ شمالی است. حاصل ازدواج اول مادرش است و یک برادر ناتنی دارد. وقتی نوجوان بود پدرش فوت کرد و ادارهٔ زندگی به گردن مادرش افتاد.

شنیدن کتاب صوتی دختری با هفت اسم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

شنیدن این کتاب صوتی را به دوستداران زندگی‌نامه پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب صوتی دختری با هفت اسم

«با صدای گریۀ مادرم از خواب بیدار شدم. مین‌هو، برادر کوچکم، هنوز روی زمین کنار من خواب بود. ناگهان پدرم سراسیمه وارد اتاق شد و فریاد زد «بیدار شین!»

دست‌های ما را کشید، هلمان داد و از اتاق بیرون کرد. مادرم پشت‌ سرش بود و مثل بید می‌لرزید. آسمان صاف بود. غروب شده بود و هوا رو به تاریکی می‌رفت. مین‌هو هنوز گیج خواب بود. به خیابان رفتیم و سرمان را سمت خانه چرخاندیم. تنها چیزی که به چشم می‌خورد دود سیاه روغنی بود که از پنجرۀ آشپزخانه بیرون می‌زد و شعله‌های سیاه آتش که روی دیوارهای بیرون خانه زبانه می‌کشید.

در کمال تعجب دیدم پدرم با عجله سمت خانه برگشت. صدای غرش عجیبی مثل هجوم طوفان از داخل خانه به‌ گوش رسید. صدایی مثل بوم. کاشی‌های یک قسمت از سقف فرو ریخت، و گلوله‌ای از آتش مثل یک گل نارنجی‌ رنگ شن به آسمان پرتاب شد و خیابان را روشن کرد. یک قسمت از خانه غرق در آتش شد و دود غلیظ و سیاهی از بقیۀ پنجره‌ها بیرون زد.

پدرم کجا بود؟ در یک چشم‌به‌هم‌زدن تمام همسایه‌ها دورمان جمع شدند. یک نفر با سطل روی آتش‌ آب می‌ریخت-انگار با این کارش آتش‌سوزی مهار می‌شد. صدای غژغژ‌ کردن و از هم‌ گسیختن چوب‌ها بلند شد و بعد هم کل سقف آتش گرفت.»

نظرات کاربران

سحر آوین آواز
۱۴۰۲/۰۵/۰۲

بسیار عالی و تاثیر گذار بود

کاربر 5451124
۱۴۰۲/۰۸/۰۶

در این کتاب به تجربه زیسته فردی می پردازد که بجای فرش کردن کشورش صرفا یک کفش به پایش کرده است و این زیبا اما نا کارآمد دلسوزانه اما مطابق شرافت انسانی در ایجاد تمایز و جنگیدن با نیرو های

- بیشتر

زمان

۱۵ ساعت و ۱۸ دقیقه

حجم

۱ گیگابایت, ۲۴۶٫۸ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱۵ ساعت و ۱۸ دقیقه

حجم

۱ گیگابایت, ۲۴۶٫۸ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۱۰۶,۰۰۰
تومان