دانلود کتاب صوتی چکیده تاریخ ایران با صدای پژمان رمضانی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی چکیده تاریخ ایران اثر حسن  نراقی

دانلود و خرید کتاب صوتی چکیده تاریخ ایران

معرفی کتاب صوتی چکیده تاریخ ایران

کتاب صوتی چکیده تاریخ ایران نوشتهٔ حسن نراقی است. پژمان رمضانی گویندگی این کتاب صوتی را انجام داده و آوانامه آن را منتشر کرده است. این کتاب تاریخی، از کوچ آریایی‌ها تا پایان سلسلهٔ پهلوی را در بر گرفته است.

درباره کتاب صوتی چکیده تاریخ ایران

کتاب صوتی چکیده تاریخ ایران، خلاصه از از دورانی طولانی را در بر دارد؛ از کوچ آریایی‌ها تا پایان حکومت پهلوی. کتاب از بخشی تحت‌عنوان «مختصری دربارهٔ "ایران‌زمین"» آغاز شده و سپس در بخش «سرآغاز تاریخ ایران» به بازگویی رخدادهایی در حکومت‌های هخامنشیان، سلوکیان، سامانیان و ساسانیان پرداخته و پس از ورود اسلام به ایران، به خلافت عباسیان، صفاریان و سامانیان و سایر خلفای اسلامی در ایران پرداخته است. وقایعی همچون حملهٔ مغولان به ایران، پیدایش سلسلهٔ صفوی و قاجاریه و ظهور سلطنت پهلوی اول نیز در این کتاب صوتی گنجانده شده است.

حسن نراقی برای نگارش چکیده تاریخ ایران از منابع گوناگونی همچون «تاریخ طبری» اثر محمد ابن جریر طبری و ترجمهٔ ابوالقاسم پاینده، «اسلام در ایران» اثر پتروشفسکی و ترجمهٔ کریم کشاورز و کتاب «نامه نامور» نوشتهٔ محمدعلی اسلامی ندوشن استفاده کرده است. این نویسنده در پیشگفتار کتاب صوتی حاضر  گفته است که حداقل برای خودم واجب بود که بدانم پدرم و جدم و اجداد آن‌ها که بودند و چه حوادثی را از سر گذراندند و در چه شرایطی عمر خود را طی کردند.

شنیدن کتاب صوتی چکیده تاریخ ایران را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

شنیدن این کتاب صوتی را به دوستداران تاریخ کهن و معاصر ایران پیشنهاد می‌کنیم.

درباره حسن نراقی

حسن نراقی در سال ۱۳۲۳ به دنیا آمد. او پژوهشگری ایرانی بود که به‌دلیل آثاری که در زمینهٔ جامعه‌شناسی غیرآکادمیک داشت، شناخته شده بود. مهم‌ترین اثر او «جامعه‌شناسی خودمانی؛ چرا درمانده‌ایم؟» است که در سال ۱۳۹۹ به چاپ ۳۳ رسید؛ کتابی که در ۲۰ آذر ۱۳۹۰ به‌وسیلهٔ کارگروه جامعه‌شناسی مردم‌مدار در انجمن جامعه‌شناسی ایران در جلسه‌ای با حضور حمیدرضا جلایی‌پور، بهزاد دوران، غلامرضا اربابی و رحمت‌الله صدیق سروستانی نقد و بررسی شد. از دیگر آثار او می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

«پی‌نکته‌هایی بر "جامعه‌شناسی خودمانی"»، «چکیده تاریخ ایران: از کوچ آریایی‌ها تا پایان سلسله پهلوی»، «ناگفته‌ها...: در گفتگو با روزبه میرابراهیمی»، «خط خوش فارسی (مجموعه مقالات)» با همکاری گروه مؤلفان.

حسن نراقی در ۲ آذر ۱۳۹۹ درگذشت.

بخشی از کتاب صوتی چکیده تاریخ ایران

«ولی این بار ایرانیان با مقاومت بیشتری به جنگ با خالد پرداختند. به‌طوری که خالد از این پافشاریِ ایرانیان در خشم شد و قسم یاد کرد که از خون دشمن چرخ‌های آسیاب آبی را به حرکت درآورد و از آن گندم، آرد کند و چون تحقق چنین قسم وحشیانه و بی‌پایه‌ای غیرممکن بود، بزرگان سپاه عرب چنین تدبیر کردند که بر خون جاری ایرانیان آبی بیفزایند و با کمک آب خون‌آلود چرخ‌های آسیاب را به حرکت درآورند و چنین کردند و خالد را از این سوگندی که یاد کرده بود رهاندند. خالد تا آخرین جنگ خود در ایران (۶۳۴ میلادی) قساوت بی‌نظیری از خود نشان داد و سپس به امر خلیفه فرماندهی لشکر را به مُثَنّی واگذار نمود و به‌رغم میل باطنی خود ایران را ترک کرد. میتم سپهبد ایرانی، لشکر عرب را محاصره کرد ولی مثنی توانست اعراب را از محاصره نجات بخشد. دولت یزدگرد تازه متوجه شد که خطر اعراب را خیلی دست‌کم گرفته است. در پاییز ۶۳۶ میلادی، سپاه ایران در محل قادسیه اردو زد. «سعد ابن ابی وقاص» فرماندهی لشکر مقابل را به عهده داشت. سربازان ایرانی که به بهترین سلاح‌ها خود را مجهز می‌دیدند و فیلان درشت پیکری را در جنگ شرکت داده بودند، هنوز با دیده‌ی حقارت به دشمنانی می‌نگریستند که با چهره‌های آفتاب سوخته و گردآلود و البسه‌ی ژنده و پاپوشی از پوست پاره و سپرهایی از پوست گاو، به مقابله‌شان آمده بودند. همین ارزیابی غلط بود که به آن روزشان انداخت. جنگ قادسیه در اوایل سال ۶۳۷ میلادی، سه روز و به روایتی چهار روز، طول کشید، و در روز آخر که باد شن به نفع اعراب بر صورت سربازان ایرانی وزیدن گرفت و اعراب این پدیده را یاری خداوند تلقی کردند، برتری سپاه اعراب مشخص گشته بود. یزدگرد چون خبر شکست قادسیه را شنید به‌شتاب تیسفون را رها کرد و پایتخت به دست اعراب افتاد. جمع غنایم و وجه نقد و اشیای قیمتی بنا به روایات مختلف به حدود ۹۰۰ میلیون درهم سرمی‌زد.»

اسلام شناسی (درس‌های دانشگاه مشهد)
علی شریعتی
تاریخ بیداری ایرانیان (جلد ۲)
ناظم‌الاسلام کرمانی
تاریخ بیداری ایرانیان (جلد ۱)
ناظم‌الاسلام کرمانی
بابک خرم دین
سعید نفیسی
سی قرن و سی حادثه: مهم‌ترین وقایع و تحولات سیاسی ایران از دوران مادها تا عصر حاضر
سیدمرتضی میرحسینی
ایران از آغاز تا اسلام
رومن گیرشمن
دین در تاریخ تمدن
علی فتحی‌لقمان
تاریخ اروپا؛ از قرن نوزدهم تا اوایل قرن بیست و یکم
سرژ برستاین
سه سال در دربار ایران
ژوانس فووریه
‌‫تاریخ کامل ایران (از ابتدا تا انقراض قاجاریه)
حسن پیرنیا (مشیرالدوله)
امیرکبیر
عباس شادلو
تاریخ مشروطه ایران
احمد کسروی
زندگانی نادر شاه پسر شمشیر
نورالله لارودی
سفرهای رضا‌ شاه پهلوی به خوزستان و مازندران
هارون وهومن
تاریخ ایران باستان یا تاریخ مفصّل ایران (جلد ۱)
حسن پیرنیا (مشیرالدوله)
چنگیزخان مغول
واسیلی یان
آغامحمدخان قاجار
معصومه پاکروان
نبرد من
آدولف هیتلر
ایران بعد از اسلام (چکیده جلد دوم از تاریخ کامل ایران)
عباس اقبال‌ آشتیانی
ایران قبل از اسلام (چکیده جلد نخست تاریخ کامل ایران )
حسن پیرنیا (مشیرالدوله)

نظرات کاربران

سید مرتضی حسینی
۱۴۰۲/۰۲/۱۱

این کتاب شاهکاره.تامل برانگیزه.گویندگی عالی.بدون کوچکترین اضافه گویی. اگه واقعا داستان اینه پس مردم،علما،فقها و...کجای داستان ایران ۷۰۰۰ساله جا داشتن.به کجای این تاریخ و فرهنگ باید بالید.ما مردم در حالی از شرایط موجود مینالیم که در امنیت و رفاه بهتری از

- بیشتر
کاربر ۲۳۹۳۷۱۶
۱۴۰۳/۰۲/۰۶

درود و هزاران درود.... بسیار زیبا و آرامش بخش، واقعا عالی بود، ممنون از زحمات شما، هرکی که تاریخ ایران براش مهم هست رو پیشنهاد می کنم. شک نکنید. هزاران بار، سپاس

Fatemeh Ebrahimi
۱۴۰۲/۰۷/۱۴

اصلا مورد پسند من نبود، هیچ اطلاعات تاریخی به آدم اضافه نمیکنه و صرفا ترتیب پادشاهان هردوره رو میگه، خیلی زیادی خلاصه است و از مطالب مهم و جذاب هیچی نگفته.

زمان

۴ ساعت و ۴۴ دقیقه

حجم

۳۹۲٫۱ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۴ ساعت و ۴۴ دقیقه

حجم

۳۹۲٫۱ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۷۰,۰۰۰
تومان