دانلود کتاب صوتی تراژدی تنهایی با صدای تایماز رضوانی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی تراژدی تنهایی اثر کریستوفر دوبلگ

دانلود و خرید کتاب صوتی تراژدی تنهایی

انتشارات:رادیو گوشه
امتیاز:
۳.۶از ۱۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی تراژدی تنهایی

کتاب صوتی تراژدی تنهایی نوشتهٔ کریستوفر دوبلگ و ترجمهٔ بهرنگ رجبی است. تایماز رضوانی گویندگی این کتاب صوتی را انجام داده و رادیو گوشه آن را که حاوی زندگی‌نامهٔ سیاسی «محمد مصدق» است، منتشر کرده است.

درباره کتاب صوتی تراژدی تنهایی

کتاب صوتی تراژدی تنهایی، داستان فردی است که نخستین رهبر آزادی‌خواهِ خاورمیانهٔ مدرن بوده است. دکتر «محمد مصدق»، نخست‌وزیر ایران در دوران پهلوی بود؛ کسی که صنعت نفت را در ایران ملی کرد و آن را از استعمار انگلیسی‌ها خارج کرد. او به‌عنوان اولین ایرانی که دکترای حقوق داشت، برای مذاکره و رای‌زنی در مجامع ملی و بین‌المللی دربارهٔ حقوق ملت و دولت ایران، تأثیرات بسیاری در سیاست‌های داخلی و خارجی ایران داشته است. کریستوفر دو بلگ، نویسنده‌ای انگلیسی است که در کتاب صوتی تراژدی تنهایی بیشتر روی شخص محمد مصدق، احوالات، تفکرات و خصوصیات اخلاقی او تمرکز کرده است. این کتاب می‌تواند چهرهٔ جدید و کمتر شناخته‌شده‌ای از محمد مصدق، نخست‌وزیر محبوب مردم ایران را به طرف‌داران و علاقه‌مندان این مرد نشان دهد.

کتاب تراژدی تنهایی که زندگی‌نامهٔ سیاسی محمد مصدق است، راه‌های فراوانی پیش پای ما می گذارد؛ اینکه به‌جای تمرکز روی موضوعی تا این حد آشنا و بزرگ و اسطوره‌ای مثل ملی‌شدن صنعت نفت، کمی به خودِ مصدق برسیم یا ریشه‌های شکل‌گیری تصمیم‌ها و پافشاری‌های گاه جنون‌آمیز او را ببینیم. این کتاب صوتی، داستان کامل و ناگفتهٔ یکی از قهرمانان بزرگ ضداستعماری قرن بیستم را روشن می‌کند؛ دکتر محمد مصدق، رهبر بزرگ ایران که وفات نابه‌هنگام او منجر به انقلاب اسلامی در ۱۹۷۹ میلادی شد؛ مردی که در غرب موردتمسخر و سو‌ءتفاهم واقع شده؛ درحالی‌که در خاورمیانه الهام‌بخش است.

شنیدن کتاب صوتی تراژدی تنهایی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

شنیدن این کتاب صوتی را به دوستداران تاریخ معاصر ایران و افرادی که آشناشدن با زندگی سیاسی دکتر «محمد مصدق» را ضروری می‌دانند، پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب صوتی تراژدی تنهایی

«ایران همچون سلسله‌های اروپایی، طبقه‌ی اشرافِ ممتد و مستمر نداشت. مشکلِ دوکِ ‌لویِنس، کنتِ روشفوکود، در دهه‌ی ۱۸۹۰ این بود که خانواده‌اش در سالِ ۱۰۰۰ میلادی «هیچکسِ خاصی» نبودند. قاجارها حتی تا اوایلِ سده‌ی سیزدهمِ شمسی هنوز در قبیله‌ی کوچک‌شان رییس داشتند، و خیلی راحت امکانش بود باز به سوی انحطاط بروند.

تزلزل و احتیاط در تعیینِ جانشین آمیخته شده بود با شهوت‌رانیِ عظیم و شاهانه‌ی فتحعلی ‌شاه. فتحعلی ‌شاه میانِ نشستن و حالت گرفتن برای نقاشان، لذت بردن از شکار و از دست دادنِ قلمروها در جنگ‌هایی نابخردانه، پدرِ تعدادِ زیادی اولاد شد که شمارشان از صد فرزند و بی‌شمار نوه هم فراتر رفت، فرزندان و نوه‌هایی که با خواسته‌هاشان برای مقرری و مقام کمابیش کشور را به ورطه‌ی ورشکستگی کشاندند.

حتی اگر بحرانِ جانشینی هم نبود و انگلیسی‌ها و روس‌ها هم این‌جور مواقع معمولاً دست‌ به‌ دستِ هم می‌دادند تا مطمئن شوند نباشد مرگِ یک پادشاهِ قاجار بیم و ناآرامی حاصل می‌آورد. زنانِ شاهِ متوفا، بخصوص آن‌ها که بچه نداشتند، از حرمسرا بیرون و ملازمانِ شاه عوض می‌شدند. درباریان و مُفت‌خورهای تازه از شهرِ تبریز در شمال ‌غربی کشور جمع می‌شدند که پایتختِ استانِ آذربایجان و اقامتگاهِ سنتیِ ولیعهد بود، و درباریانِ قدیمی را با رفتارهای گستاخانه‌شان و عجله‌شان برای دستیابیِ خانه‌های بزرگِ پایتخت می‌رنجاندند.

نجم‌السلطنه‌ی ریزاندام و پریده‌رنگ، جنگجو بود و نجات هم یافت.»

نظرات کاربران

Alivi
۱۴۰۱/۱۲/۲۰

اقای تایماز رضوانی کتاب بد انتخاب نمیکنه برای گویندگی. هر کتابی با صدای ایشون گوش دادم عالی بوده خود کتاب، و گویندگی و صدای دلنشینشون هم که ده ها برابر تجربه لذت بخش تر و بهتری میده به گوش دادن.

hejazi
۱۴۰۱/۱۲/۲۲

کتابی به غایت جالب برای کسانی که از تاریخ ایران ،نوابغ سیاسی و اجتماعیش می خواهند بدانند.

کاربر 7619374
۱۴۰۲/۱۲/۲۶

سلام و احترام کتاب از لحاظ محتوا بسیار منصفانه براساس تحقیقات و مشاهده های عینی گزارش شده موجود در نشریات زمان خود، گویندگی فوق العاده آقای رضوانی عزیز که باعث فوق العاده شدن اثر شدند درود به روان پاک مرد شرف دکتر

- بیشتر
کاربر 2244542
۱۴۰۲/۱۲/۱۷

هنوز کتاب مطالعه نکرده ام

زمان

۱۵ ساعت و ۵۱ دقیقه

حجم

۲ گیگابایت, ۱۲۸٫۹ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱۵ ساعت و ۵۱ دقیقه

حجم

۲ گیگابایت, ۱۲۸٫۹ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۱۰۹,۰۰۰
تومان