دانلود کتاب صوتی خیابان کاتالین با صدای فروغ حداد + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی خیابان کاتالین اثر ماگدا سابو

دانلود و خرید کتاب صوتی خیابان کاتالین

معرفی کتاب صوتی خیابان کاتالین

کتاب صوتی خیابان کاتالین نوشتهٔ ماگدا سابو و ترجمهٔ نصراله مرادیانی است. فروغ حداد گویندگی این کتاب صوتی را انجام داده و انتشارات شرکت توسعه محتوای لحن دیگر آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب صوتی خیابان کاتالین

کتاب صوتی خیابان کاتالین نخستین بار در سال ۱۹۶۹ و در مجارستان منتشر شد و در سال ۲۰۱۷ با ترجمهٔ «لن ریکس» به‌دست انتشارات نیویورک ریویو بوکس به زبان انگلیسی منتشر شد. این کتاب صوتی در سال ۲۰۰۷ برندهٔ جایزهٔ «سه‌وِن» بهترین رمان اروپایی و در سال ۲۰۱۸ برندهٔ جایزهٔ ترجمهٔ «پن» شد. ماگدا سابو در کتاب صوتی خیابان کاتالین، روابط انسانی را در تصویری بزرگ روایت می‌کند و سرنوشت ۳ خانواده را که زمانی در خیابان کاتالین در شهر بوداپست همسایه‌های دیواربه‌دیوار هم بودند، در طول ۳ دههٔ متلاطم تاریخی به تصویر می‌کشد. ماهیت گمراه‌کنندهٔ زمان همراه با خطاها و گسست‌ها و سکوت‌ها، مضمون مسلط رمان است که در ۲ بخش «جاها» و «آنات و برش‌هایی از اتفاقات» به قلم درآمده است. رمان ماگدا سابو عمیقاً در معنای وطن یا زندگی در وطن سیر می‌کند؛ در جهانی که این مفهوم در آن فرو می‌پاشد و به ویرانهٔ خود بدل می‌شود.

شنیدن کتاب صوتی خیابان کاتالین را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

شنیدن این کتاب صوتی را به دوستداران ادبیات داستانی معاصر مجارستان و قالب رمان پیشنهاد می‌کنیم.

درباره ماگدا سابو

ماگدا سابو رمان‌نویس مجارستانی بود. سابو در زمینه‌های درام، جستار، مطالعات، شرح‌حال، شعر و ادبیات کودکان طبع‌آزمایی کرده است. او در میان مؤلفان مجار با انتشار آثارش در ۴۲ کشور و بیش از ۳۰ زبان رکورددار است. او که دکترای لغت‌شناسی داشت، در مقاله‌نویسی، نمایشنامه‌نویسی، پژوهش، خاطره‌نویسی، شعر و ادبیات کودک نیز متبحر بود. ماگدا سابو از بنیان‌گذاران آکادمی دیجیتال ادبی مجارستان، آرشیوی دیجیتال از آثار ادبیات این کشور، نیز بود. ماگدا سابو در کتاب‌هایش به وضعیت کشورش (مجارستان) در طول سال‌های منتهی به جنگ و پس از آن پرداخته است؛ کشوری که زمانی از قدرت‌های اروپا به شمار می‌رفت. کتاب «ابیگیل»، کتاب «خیابان کاتالین» و کتاب «در»، دربرگیرندهٔ سال‌های جنگ جهانی اول تا سال‌های هولناک پس از قیام ضدشوروی سال ۱۹۵۶ را شامل می‌شود. از این نظر، ۳ رمان فوقْ یک سه‌گانه را تشکیل می‌دهد. ماگدا سابو، شاعر و نویسندهٔ مجارستانی، در سال ۱۹۴۷ نخستین آثار خود را در قالب شعر منتشر کرد. ۲ دفتر شعر او در سال ۱۹۴۹ جایزهٔ باومگارتن را برای او به ارمغان آورد‌. سابو در دوران حاکمیت رژیم کمونیستی به مدت ۷ سال ممنوع‌الکار شد، اما دست از نوشتن نکشید. «ابیگیل» اولین‌بار در سال ۱۹۷۰ منتشر شد و پرخواننده‌ترین رمان ماگدا سابو است.

بخشی از کتاب صوتی خیابان کاتالین

«مثلاً در مدتی که زندانی بود، آن موقع که منتظر بود به بخش خدمات پزشکی منتقلش کنند، ذهنش فقط و  فقط درگیر بخش‌های بیمارستان و امکانات آموزشی دانشگاه بود، چیزهایی که پرده‌ای می‌کشیدند بر سیم‌خاردارها و نورافکن‌های کورکنندهٔ زندان. بعداً، وقتی به آنجا منتقل شده بود، ناگهان در حین انجام وظیفه بی‌حرکت می‌ایستاد و بهت‌زده به دست‌های کثیفش نگاه می‌کردچطور ازش انتظار داشتند با این دست‌ها به مریض‌هایش برسد؟ یا از خودش می‌پرسید چرا با آن لباس‌های نامعمول توی سالن سخنرانی نشسته است. از طرف دیگر، هرقدر هم که مأیوسانه سعی می‌کرد تصاویری از زندگی گذشته‌اش را فرا بخواند و به یاد بیاورد، به‌هیچ‌وجه نمی‌توانست باغچهٔ خانوادهٔ هِلد را در ذهن مجسم کند، یا زین اسب‌ها را که مال پدرش، مال جناب‌سرگرد، بود، یا نیم‌تنهٔ سیسرو را در جای خودش در خانهٔ الکش‌ها. بعد از آزادی‌اش، چه حالا به‌عنوان مستأجر توی آپارتمان جدید آنها چه در محل کارش، توی اتاق که می‌نشست یا توی وان حمام یا وقتی داشت مریضی را معاینه می‌کرد یا وقتی شب روی تختخواب راحتش خوابیده بود اصلاً نمی‌دانست که کجاست‌فقط چیزهایی را می‌دید که یادآور روزهای زندان بودند. وقتی آمپول تزریق می‌کرد انگار داشت چنگالی را توی زمین فرو می‌کرد. حتی وقتی توی خانه کسی جز خودش نبود، عجله می‌کرد تا زودتر کارش را توی دست‌شویی تمام کند، چون موقع استفاده از توالت‌های صحرایی وقت خیلی کمی بهشان می‌دادند. گهگاه که می‌توانست آرام توی تختخوابش بخوابد، با توهم شنیدن صدای زنگ آماده‌باش زندان از جا می‌پرید و بیدار می‌شد. قبل‌تر وقتی خیابان کاتالین هنوز تا حدودی شکل سابقش را حفظ کرده بود و ایرن همچنان در خانهٔ قدیمی‌شان زندگی می‌کردقبل از اینکه پیرو برنامهٔ بازسازی خانه‌ها خانه‌شان را از آنها بگیرندظاهراً برای غریبه‌هایی که آن موقع در آن دو خانهٔ دیگر سکونت داشتند مهم نبود که او از بیرون از پنجرهٔ خانهٔ سابقشان به داخل خانه چشم می‌دوخت.»

نظرات کاربران

d.taherzade
۱۴۰۲/۰۸/۲۹

موضوع کتاب جذاب اما با کمال احترام روایت کتاب اصلا گیرا و جذاب نیست.

زمان

۸ ساعت و ۲۹ دقیقه

حجم

۶۹۹٫۱ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۸ ساعت و ۲۹ دقیقه

حجم

۶۹۹٫۱ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۹۹,۰۰۰
تومان