دانلود کتاب صوتی دکتر جکیل و آقای هاید با صدای میثاق ابطحی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی دکتر جکیل و آقای هاید اثر رابرت لوییس استیونسن

دانلود و خرید کتاب صوتی دکتر جکیل و آقای هاید

دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۸از ۱۰ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی دکتر جکیل و آقای هاید

کتاب صوتی دکتر جکیل و آقای هاید نوشتهٔ رابرت لوییس استیونسن و ترجمهٔ آرمین هدایتی است. میثاق ابطحی گویندگی این کتاب صوتی را انجام داده و انتشارات ماه آوا آن را منتشر کرده است. این رمان صوتی دربارهٔ مردی است که می‌خواهد جنبه‌های خوب و بد انسانی‌اش را از هم جدا کند و سرانجام با کمک دارویی موفق به انجام این کار می‌شود.

درباره کتاب صوتی دکتر جکیل و آقای هاید

کتاب صوتی دکتر جکیل و آقای هاید رمانی کوتاه است که در سال ۱۸۸۶ منتشر شده و یکی از مشهورترین رمان‌های رابرت لوییس استیونسن است. این اثر مشهور، به نوشتهٔ خود استیونسن، در یکی از کابوس‌هایش دربارهٔ خیر و شر به ذهنش رسید؛ سپس آن را نوشت و چون خوشش نیامد، دست‌نوشته‌هایش را سوزاند، اما بار دیگر آن را ۳روزه نوشت و منتشر کرد. این رمان کوتاه، کشمکش درونی بد و خوب هر انسان را به تصویر می‌کشد. سبک نوشتاری رمان جذاب و غنی است و به‌عنوان مرجعی مهم در مبحث دوگانگی شخصیت از آن یاد می‌شود.

«دکتر جیکل و آقای هاید» که نوعی آسیب‌شناسی روانی یک شخصیت دوپاره است، بلافاصله پس از انتشار با استقبال زیاد خوانندگان و منتقدان روبه‌رو شد (در عرض ۳ - ۴ سال بیش از ۲۵۰۰۰۰ نسخه از این کتاب به فروش رفت که در آن زمان تیراژ بسیار بالایی محسوب می‌شد.) و به زبان‌های مختلف در سراسر دنیا ترجمه شد. یک سال پس از انتشار آن هم نمایشنامه‌ای که از آن اقتباس شده بود، در لندن و آمریکا روی صحنه رفت و بعدها فیلم‌ها و سریال‌های بسیاری از روی آن ساختند.

«دکتر جکیل»، شخصیت اصلی این رمان کوتاه، به مبحث دوگانگی شخصیت علاقه‌مند است. او دارویی برای جداکردن جنبه‌های خوب و بد انسانیش می‌سازد. از جنبه‌های بد، فردی به نام «آقای هاید» پدید می‌آید که دست به اعمال جنایتکارانه و حتی قتل می‌زند. در پایان دکتر جکیل که دیگر نه قادر به کنترل آقای هاید است و نه می‌تواند از قالب آقای هاید خارج شده و به‌صورت اصلی خود یعنی دکتر جکیل درآید، خودکشی می‌کند.

شنیدن کتاب صوتی دکتر جکیل و آقای هاید را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

شنیدن این کتاب صوتی را به دوستداران ادبیات داستانی و قالب رمان کوتاه پیشنهاد می‌کنیم.

درباره رابرت لوییس استیونسن

رابرت لوییس استیونسن در سال ۱۸۵۰ به دنیا آمد. او رمان‌نویس، مقاله‌نویس و شاعر اسکاتلندی است که وقتی ۱۶ سال داشت، نخستین مقاله‌اش را در مجلهٔ دانشگاه ادینبورو منتشر کرد. چندی بعد به بیماری سل مبتلا شد که تا آخر عمر از این بیماری رنج می‌برد؛ به همین دلیل هم بیش‌تر وقت‌ها برای اینکه سلامتی‌اش را باز یابد در سفر بود و در طول عمرش به بلژیک، فرانسه، آمریکا و چند کشور دیگر سفر کرد. با انتشار رمان «جزیرهٔ گنج» در سال ۱۸۸۳، آوازه و شهرت این نویسنده همه‌جا پیچید. ۳ سال بعد هم رمان «دکتر جکیل و آقای هاید» و چند رمان دیگر را منتشر کرد و نام خود را به‌عنوان رمان‌نویسی برجسته به ثبت رساند.

رابرت لویی استیونسن در سال ۱۸۹۴ درگذشت.

نظرات کاربران

آرتمیس
۱۴۰۲/۰۴/۱۰

ارزش خواندن داره. پیشنهاد می‌کنم قبل از شروع کتاب، معرفی یا خلاصه ازش نخونید؛ اینجوری بیشتر ازش لذت می‌برید. طرفداران داستان‌های معمایی احتمالا این کتاب رو هم می‌پسندند. گویندگی عالیه و راوی با مهارت بالایی صدای خودش رو برای کاراکترهای

- بیشتر
پادینا
۱۴۰۲/۰۴/۱۲

یکی از بهترین کتابایی بود که شنیدم ،انتخاب موزیک و خوانش واقعا عالی بود ،جذابیت داستان رو‌چندین برابر کرد،خیلی لذت بردم.

Mim
۱۴۰۱/۱۲/۱۹

این کتاب یه داستان فوق العاده زیبا داره و پیشنهاد میکنم بخونید و یا گوش بدید

سارا
۱۴۰۲/۱۰/۲۳

کتاب فوق العاده ای بود چه محتواش، چه گویندگی، از همه لحاظ عالی بود، یه کتاب بی نقص 👌🏻✨

nil.see
۱۴۰۲/۰۶/۱۶

به دوستداران ماجراهایی معمایی با موضوعی نو و جدید پیشنهاد میکنم

کاربر ۴۷۰۶۹۶۰
۱۴۰۱/۱۲/۱۴

نویسنده در این کتاب به زیبایی داستان را به سمتی هدایت میکند که شما اصلا انتظارش را ندارید. گوینده نیز با بیانی رسا و شیوا حس و حال داستان را بخوبی منتقل کردند. اما بهتر میشد اگر در بخش هایی از کتاب

- بیشتر

زمان

۲ ساعت و ۱۶ دقیقه

حجم

۱۲۸٫۹ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۲ ساعت و ۱۶ دقیقه

حجم

۱۲۸٫۹ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۶۲,۴۰۰
تومان