دانلود کتاب صوتی برای عشق به میهن با صدای فروغ حداد + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی برای عشق به میهن اثر مائوریتسیو ویرولی

دانلود و خرید کتاب صوتی برای عشق به میهن

معرفی کتاب صوتی برای عشق به میهن

کتاب صوتی برای عشق به میهن نوشتهٔ مائوریتسیو ویرولی و ترجمهٔ مهدی نصرالله زاده است. فروغ حداد گویندگی این کتاب صوتی را انجام داده و انتشارات شرکت توسعه محتوای لحن دیگر آن را منتشر کرده است. این اثر صوتی جستاری دربارهٔ وطن‌پرستی و ملی‌گرایی است.

درباره کتاب صوتی برای عشق به میهن

مائوریتسیو ویرولی در کتاب صوتی برای عشق به میهن، در قالب جستار، به ۲ مفهوم مناقشه‌برانگیز تاریخ بشر، یعنی «وطن‌پرستی» و «ملی‌گرایی» پرداخته است. این نویسنده در این جستار، به اینکه این ۲ مفهوم چطور، کجا و چرا از یکدیگر جدا می‌شوند، پرداخته است. این مسئله در چند سده‎‌ٔ اخیر و به‌ویژه از دوران شکل‌گیری دولت - ملت‌های مدرن، بسیار موردتأمل قرار گرفته است. وطن‌پرستی (ناسیونالیسم) عقلانی، هر انسان آزاد و آزاده‌ای را نسبت به سرزمین خود، حساس و مسئول بار می‌آورد. این وطن‌پرستی، همان وطن‌پرستی و میهن‌دوستی جمهوری‌خواهانه‌ای است که مدنظر «ویرولی» در کتاب صوتی حاضر است. جمهوری‌خواهی را می‌توان در کنار میهن‌دوستی نشاند، اما از این دیدگاه که عشق به وطن، زادگاه، سرزمین پدری و مادری و خاکی که در آن به دنیا آمده‌ایم و بر آن زندگی کرده‌ایم، جدا از مردم آن جغرافیا و کشور نیست. این خودِ ما هستیم که سرزمینمان را می‌سازیم و با یکدیگر، تاریخ، امروز و فردای آن را رقم می‌زنیم. این کار بدون عشق به مردم این سرزمین و عشق به خود آن معنایی ندارد.

از همین روی برای کتاب صوتی «عشق به میهن؛ جستاری در باب وطن‌پرستی و ملی‌گرایی» میان احساس عاشقانهٔ ما نسبت به سرزمینمان و احساسات ملی‌گرایانه‌ٔ حاصل از تأکید بر باورهای جزمی باستانی، اعتقادی و شدیداً گذشته‌گرایانه و مناسکی، تفاوت فاحشی می‌بیند و با کندوکاو در ریشه‌های هر ۲، به‌ویژه در اروپا و آمریکا، نشان می‌دهد که چگونه ملی‌گرایی دشمن آزادی و مردم است و بی‌نیاز به جمهوری می‌تواند ابزار دست اقلیتی خون‌ریز و خونخوار باشد و وطن‌پرستی با احساس واحد و کثیر عاشقانه‌ای که در تک‌تک مردم یک کشور ایجاد می‌کند، مردم را نسبت به آب، خاک، هوا و سرنوشت همه‌ٔ آدم‌های آن کشور حساس می‌کند. شنیدن کتاب «برای عشق به میهن» اکنون که منفعت‌طلبی فردی بلاهت‌بار، دیگری‌هراسی، مردم‌گریزی و افتراق میان فردفرد اعضای جامعه، ما را به سراشیبی سقوط و ویرانی تمدنی رسانده است، می‌تواند آتش‌های زیر خاکستر جانمان را روشن کند و امید را به اردوگاه پراکنده‌مان بازگرداند؛ شاید که آینده از آن آزادی و آبادی باشد.

شنیدن کتاب صوتی برای عشق به میهن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

شنیدن این کتاب صوتی را به دوستداران مطالعه پیرامون وطن‌پرستی و ملی‌گرایی پیشنهاد می‌کنیم.

درباره مائوریتسیو ویرولی

مائوريتسيو ویرولی در ۱۴ مارس ۱۹۵۲ میلادی به دنیا آمده است. او استاد برجستهٔ ایتالیاییِ سیاست در دانشگاه پرینستون، استاد دولت در دانشگاه تگزاس (آستین) و استاد ارتباطات سیاسی در دانشگاه ایتالیا سوئیس (لوگانو) است. کتاب «برای عشق به میهن؛ جستاری در باب وطن‌پرستی و ملی‌گرایی» یکی از آثار مکتوب اوست.

بخشی از کتاب صوتی برای عشق به میهن

«پیروزی ایدئولوژیکی زبان ملی‌گرایی، زبان وطن‌پرستی را به حواشی اندیشۀ سیاسی امروزی رانده است، و بااین‌حال، وقتی مردمان در نبردهای مختلف برای آزادی درگیر می‌شوند، وقتی مجبور می‌شوند با وظیفۀ بازسازی ملت‌هایشان در پی تجارب جنگ و رژیم‌های تمامیت‌خواه مواجه گردند، نظریه‌پردازان می‌توانند عناصری از زبان قدیم وطن‌پرستی را ذیل رتوریک چیرۀ ملی‌گرایی بازیابند و احیا نمایند. تلاش‌های آنان همیشه، هم به‌لحاظ تاریخی و هم به‌لحاظ نظری، حائز اهمیت است؛ در اکثر موارد، آنها مسیر فکری درستی را که سزاست برای بازسازی زبان وطن‌پرستی بدون ملی‌گرایی دنبال شود پیشنهاد می‌کنند. اما لازم است کار بیشتری صورت گیرد؛ جست‌وجو تمام نشده است.

یکی از مهم‌ترین مثال‌ها در زمینۀ کشف دوبارۀ زبان وطن‌پرستی در نوشته‌های شهید ضدفاشیست ایتالیایی، کارلو روسّلّی، می‌تواند یافت شود. در اثر عمده‌اش، Socialismo liberale (سوسیالیسم لیبرال)، که در سال ۱۹۲۹ در تبعید تألیف شد، روسّلّی اظهار داشت که نحوۀ برخورد سوسیالیست‌های ایتالیایی در «بی‌اعتنایی به والاترین ارزش حیات ملی» یک اشتباه سیاسی جدی بوده است. حتی اگر این کار را «محض خاطر پیکار با... شکل‌های بدْوی یا منحط یا خودخواهانۀ سرسپردگی به میهن» انجام داده باشند، درواقعیت امر، سیاست آنها به احزاب دیگر کمک می‌کند «که موفقیتشان را بر پایۀ بهره‌برداری از اسطورۀ ملی بنا کنند».

به دید روسّلّی، سوسیالیست‌ها از درک این نکته عاجز ماندند که احساس ملی (sentimento di nazionalità) یک سازۀ مجرد نظری نیست، بلکه یک هیجان انسانی اصیل و حقیقی است، هیجانی که به‌ویژه در کشورهایی مانند ایتالیا و آلمان که استقلال ملی‌شان را دیرتر به دست آورده‌اند قوی است. به‌جای آنکه بکوشند احساس ملی را با بین‌الملل‌گرایی (انترناسیونالیسم) جایگزین کنند، سوسیالیست‌ها باید آن را از هرگونه پیوند با کنترل دولتی، ملی‌گرایی، امپریالیسم و همۀ اسطوره‌های ناظر به اولویت ملی پالوده سازند و آن را به نیروی سیاسی سازنده‌ای تبدیل کنند که برای وحدت اروپا جواب می‌دهد.

روسّلّی خط مرزی روشنی بین وطن‌پرستی و ملی‌گرایی می‌کشد. او وطن‌پرستی را با دعاوی نسبتبه آزادی‌ای که بر شالودۀ احترام به حقوق مردمان دیگر بنا شده یکی می‌انگارد و ملی‌گرایی را نیز با سیاست قدرت‌افزایی‌ای که رژیم‌های واپس‌گرا آن را تعقیب می‌کنند برابر می‌داند. هردوی این ایدئولوژی‌ها احساس ملی را مخاطب قرار دادند و هردو هیجانات قدرتمندی را در کنترل و زیر فرمان خود داشتند. درست به همین دلیل، به باور روسّلّی، از آنها باید علیه یکدیگر استفاده کرد. به‌جای طرد و نفی آن به‌عنوان تعصب کور، ضدفاشیست‌ها باید وطن‌پرستی را در کانون برنامۀ خود قرار دهند: به گفتۀ او، انقلاب ضدفاشیستی «یک وظیفۀ وطن‌پرستانه» است.»

نظرات کاربران

تندبادنیمه شب
۱۴۰۲/۰۵/۱۸

با این کتاب می توانید اندکی در واژه های وطن پرست و ملی یا " ملیت گرا " بیاندیشید. کاری که ما معمولا تنجام نمی دهیم. از دستش ندهید.

روزبه آقاجری
۱۴۰۲/۱۱/۲۰

اثری مهم و تأمل‌برانگیز درباره‌ی بازخوانی مفهوم میهن. برای امروز ما بسی ضرورت دارد شنیدنش

زمان

۱۰ ساعت و ۳ دقیقه

حجم

۸۲۹٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱۰ ساعت و ۳ دقیقه

حجم

۸۲۹٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۱۰۹,۰۰۰
تومان