دانلود فایل کتاب صوتی بادام + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی بادام اثر وون پیونگ سون

دانلود و خرید کتاب صوتی بادام

دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۸از ۷۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی بادام

کتاب صوتی بادام اثر تحسین‌شده از وون پیونگ سون است که زندگی عجیب کودکی را روایت می‌کند؛ کودکی که توانایی تشخیص و بروز احساساتش را ندارد. قهرمان داستان البته دوست دارد اینطور روایت کند: کتاب، داستان ملاقات دو هیولا است.

نسخه صوتی این کتاب را می‌توانید با ترجمه‌ مریم بردبار و صدای گرم میلاد فتوحی بشنوید و دنیا را از دریچه‌ای نو و بدیع بنگرید.

موضوع کتاب صوتی بادام درباره‌ چیست؟

کتاب صوتی بادام مانند دیگر کتاب‌هایی که وون پیونگ سون به رشته تحریر درآورده است، از انسان بودن و تجربیات خاص و متفاوت انسانی صحبت می‌کند. اما در کنار این کتاب، یادآوری‌هایی هم برای مخاطبانش دارد: در زندگی‌شان چه چیزهایی عادی است و چه چیزهایی عادی نیست؟ چطور می‌توانند در شرایط مختلف و موقعیت‌های مختلف با افرادی ارتباط برقرار کنند که متفاوت از دیگران هستند؟ این کتاب همچنین با زبان ساده و در قالب داستان، اختلال الکسی‌تایمیا و نحوه‌ برخورد با افرادی را که درگیر این بیماری هستند، توضیح می‌دهد.

درباره کتاب صوتی بادام

کتاب صوتی بادام (Almond) داستان ملاقات دو هیولا است؛ همانطور که شخصیت اصلی داستان، یعنی «یون جه» دوست دارد تعریف کند. او خودش را یکی از هیولاها می‌داند که با هیولای دیگری آشنا شده است.

یون جه، به بیماری آلکسی تایمیا مبتلا شده است و همین موضوع، زندگی او را بسیار تحت تاثیر قرار داده است. او دنیا را طور دیگری می‌بیند و می‌شناسد. یون جه، دو نورون بادامی‌شکل در مغزش دارد که زندگی او را در دستانشان گرفته‌اند. یون جه نمی‌تواند احساسات را بشناسد و آن‌ها را تشخیص بدهد. او از بروز احساساتی مانند خشم، اندوه، خوشحالی و... نیز عاجز است و به همین دلیل دوستی هم ندارد.

او به همراه مادر و مادربزرگش زندگی می‌کند. مادر و مادربزرگ با فداکاری تمام تلاششان را می‌کنند تا زندگی پسرک خوب باشد. آن‌ها در اتاقی بالای مغازه‌ کتابفروشی مادر زندگی می‌کنند؛ جایی که با یادداشت‌های رنگ به رنگ تزئین شده است. یادداشت‌ها فقط جنبه‌ تزئینی ندارد و به یون جه یادآوری می‌کنند که چه زمانی باید لبخند بزند، کی موقع گفتن «متشکرم» شده است و چه موقعی باید بخندد. با وجود تمام تلاش‌ها، در همیشه بر روی یک پاشنه نمی‌چرخد و اتفاقی غیرمنتظره، زندگی یون جه را به شدت تغییر می‌دهد.

درست در شب کریسمس و همزمان با شانزدهمین سالگرد تولد یون جه، خشونتی وحشتناک و عجیب، زندگی یون جه را برای همیشه دگرگون می‌کند. یون جه که حالا تنها به حال خودش رها شده است، باید راهی برای کنار آمدن با زندگی پیدا کند. اما زندگی او قرار است در مدرسه هم تغییر کند. وقتی دانش‌آموز جدیدی به نام «گون» به مدرسه‌ آن‌ها می‌آید، زندگی یون جه برای بار دوم دستخوش تغییر می‌شود.

گون نیز از دانش‌آموزانی است که همیشه مشکل داشتند و دردسرآفرینند. با ورودش به مدرسه‌ جدید نیز دست از قلدری کردن برای بچه‌ها و به خصوص یون جه نمی‌کشد اما هرچند ماجرا با قلدری کردن آغاز شده است، اما اینطور ادامه پیدا نمی‌کند. یون جه و گون با یکدیگر رابطه دوستانه‌ای برقرار می‌کند. یون جه با آرامش بی‌نظیری که دارد، گون را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد و البته پیش خودش فکر می‌کند شاید بتواند به کمک گون، احساسات مختلف را هم بشناسد.

رابطه یون جه و گون کم‌کم شکل می‌گیرد و یون جه موفق می‌شود با دختردیگری در مدرسه نیز دوست شود. اما اتفاقی که برای گون رخ می‌دهد و خطری که جانش را تهدید می‌کند، موقعیتی تکرار نشدنی برای یون جه رقم می‌زند. فرصتی که به او این امکان را می‌دهد تا از منطقه امنش خارج شود و تبدیل به یک قهرمان شود!

شنیدن کتاب صوتی بادام را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

کتاب صوتی بادام کتابی برای تمام علاقه‌مندان به ادبیات کره جنوبی است. اگر دوست دارید رمانی کوتاه با درون مایه روانشناسی بخوانید و لحظات خوبی را پشت سر بگذارید، این کتاب صوتی انتخاب خوبی برای شما است.

چرا باید کتاب صوتی بادام را بشنویم؟

وون پیونگ سون در کتاب صوتی بادام، مخاطبان را به شنیدن یک داستان جذاب دعوت می‌کند. او علاوه بر اینکه مخاطبان را با ادبیات کره جنوبی آشنا می‌کند، از مسئله‌ای صحبت می‌کند که کمتر کسی از آن سخن گفته است. او در قالب داستان، از بیماری و اختلالی صحبت می‌کند که از سال ۱۹۷۰ شناخته شد و در محافل علمی و پزشکی از آن صحبت به میان آمد.

درباره وون پیونگ سون

وون پیونگ سون (Won-pyung Sohn) در سال ۱۹۷۹ در سئول، کره جنوبی به دنیا آمد. او رمان‌نویس و فیلم‌سازی است که در کتاب‌ها و نوشته‌هایش تلاش می‌کند معنای انسان، زندگی انسانی و... را به تصویر بکشد.

وون پیونگ سون دومین دختر سون هاک کیو، سیاستمدار کره‌ای است. او در دانشگاه در رشته‌های جامعه‌شناسی و فلسفه تحصیل کرد. در آکادمی هنرهای کره نیز در رشته کارگردانی تحصیل کرد. تحصیلاتش به او دیدگاهی تازه داد و این امکان را برای او فراهم کرد که بتواند از آموخته‌هایش هم در نوشتن رمان و هم در ساختن فیلم استفاده کند.

وون پیونگ سون تا به حال سه کتاب نوشته است: اولین کتاب او کتاب بادام بود که در سال ۲۰۱۶ منتشر شد و جوایزی را هم برای او به ارمغان آورد. کتاب ضد حمله‌ سی (Seoreunui bangyeok) در سال ۲۰۱۷ به چاپ رسید. این اثر هم برای نویسنده‌اش جایزه‌ ادبی صلح ججو را به ارمغان آورد. کتاب سوم او، راهبه‌ ساوروی (Saworui nun) نام دارد و در سال ۲۰۱ منتشر شده است. او علاوه بر رمان، چند فیلم کوتاه نیز ساخته است.

جوایز و افتخارات کتاب

کتاب بادام در سال ۲۰۱۶ برنده‌ جایزه چانگبی (Changbi Prize for Young Adult Fiction) برای ادبیات داستانی جوان‌سالان شد.

این کتاب یکی از کتاب‌های محبوب گروه موسیقی پاپ کره‌ای بی‌تی‌اس (BTS) است. علاقه‌ آن‌ها به این کتاب نیز سبب شد تا این اثر در میان مردم جهان و به ویژه نوجوانان و جوانان، مخاطبان بسیاری پیدا کند.

چه کسانی کتاب بادام را به فارسی ترجمه کرده‌اند؟

کتاب بادام تابه‌حال چندبار به فارسی ترجمه شده است. یکی از ترجمه‌های کتاب از آن مریم بردبار است که توسط انتشارات کتیبه پارسی منتشر شد. این نسخه همان نسخه‌ای است که به کتاب صوتی نیز تبدیل شده است.

زینب سادات موسوی معلم برای انتشارات آستان مهر، فریناز بیابانی برای انتشارات دانش‌آفرین و ملیحه فخاری برای انتشارات کتاب مجازی نیز این اثر را به فارسی ترجمه کرده‌اند.

نظرات کاربران

Sara
۱۴۰۱/۰۹/۱۴

داستانی بسیار زیبا و جذاب هر صفحه ای رو که ورق میزدم و میخوندم میخواستم به سرعت بعدی رو هم بخونم خیلی داستان جالب و متفاوتی داره و آدم رو جذب خودش میکنه پیشنهاد میکنم

armoanjin
۱۴۰۱/۰۸/۱۶

واقعا به نظر من هر کسی باید این کتاب و کتابخانه نیمه شب رو بخونه.

عاطفه
۱۴۰۱/۱۰/۲۴

کتاب بادام داستان پسری هست که نمی تونه احساسات رو مثل بقیه انسان ها درک کنه و همین باعث شده زندگی متفاوتی داشته باشه، کتاب یک شاهکار نبود ولی ارزش یک بار خوندن رو داشت.ترجمه و گویندگی بسیار عالی بود. عشق

- بیشتر
ARMY
۱۴۰۱/۰۸/۰۹

کتاب زیباییه اما یه کم درکش سخته وسط داستان پیچیدگی زیاد میشه و یکم ممکنه ادم گیج بشه خط زمانی داستان خیلی تنده و زیاد روی یه چیزی متمرکز نمیشه (اینکه این ویژگی خوبه یا بد کاملا سلیقه ایه) در کل کتاب جالبیه

- بیشتر
عادل تنها
۱۴۰۱/۱۲/۲۶

از خواندن این کتاب بسیار لذت بردم. این کتاب داستان دو پسر است که کاملا متفاوت هستند. نقش اصلی کاملا بی احساس و نفر دوم پر از احساس است. این کتاب به ما می آموزد که فرزندان خود را بی قید

- بیشتر
roshan
۱۴۰۱/۱۰/۱۲

یکی از بهترین کتاب هایی بود که خوشحالم تونستم بهش گوش بدم زاویه ای رو بهم نشون داد که عجیب و نو بود توصیه میکنم بخونیدش

369elahe
۱۴۰۱/۰۹/۰۸

کتاب جذابیه و بنظرم باید بیشتر دیده بشه واسه اونایی ک آرمی هستن و ب کره جنوبی علاقه دارن هم خیلی خوبه کتاب صوتیشم خیلی لذت‌بخش بود😍

𝕭𝖆𝖍𝖆𝖗
۱۴۰۱/۰۹/۰۵

خوندن این کتاب رو حتما پیشنهاد میکنم البته من نسخه صوتی رو گوش کردم و واقعا لذت بردم هم داستان عالی بود هم گوینده

کاربر ۵۸۲۱۹۵۲
۱۴۰۱/۱۱/۰۴

این کتاب خیلی گران است در همه جا این کتاب را به قیمت۷۰۰۰۰تومان میفروشند حالا شما فکر کنید یکی تازه گویندگی اش را کند بدبخت خسته میشه خب من خودم دو خط از کتاب داستان را برای بچه فامیل میخونم

- بیشتر
عشق کتاب📒📙📚📕📗
۱۴۰۱/۱۰/۰۹

خیلی خوبه من عاشق این کتابم

زمان

۷ ساعت و ۱ دقیقه

حجم

۳۸۶٫۶ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۷ ساعت و ۱ دقیقه

حجم

۳۸۶٫۶ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۹۸,۰۰۰
۶۸,۶۰۰
۳۰%
تومان