دانلود کتاب صوتی ترس و لرز با صدای م‍ح‍س‍ن‌ ب‍ه‍رام‍ی‌ + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی ترس و لرز اثر سورن کیرکگور

دانلود و خرید کتاب صوتی ترس و لرز

معرفی کتاب صوتی ترس و لرز

کتاب صوتی ترس و لرز نوشتهٔ سورن کیرکگور و ترجمهٔ عبدالکریم رشیدیان (در سال ۱۳۷۸) است. م‍ح‍س‍ن‌ ب‍ه‍رام‍ی‌ گویندگی این کتاب صوتی را انجام داده و آوانامه آن را منتشر کرده است. این اثر صوتی، کتابی فلسفی است که می‌کوشد با نگاه به قصهٔ قربانی‌شدن اسحاق به‌دست ابراهیم (ع)، در بستر روان‌شناسی دین و فلسفه، به چیستی مفهوم ایمان بپردازد.

درباره کتاب صوتی ترس و لرز

کتاب صوتی ترس و لرز یکی از آثار برجستهٔ سورن کیرکگور است. نام کتاب برگرفته از انجیل، نامهٔ پولُس به فیلیپیان و آیه ۲:۱۲ است. نویسنده در این اثر کوشیده است تا وحشت و اضطراب حضرت ابراهیم (ع) را دریابد؛ آنگاه که خداوند به او فرمان می‌دهد که پسرش اسحاق را برای قربانی‌کردن به سرزمین موریا ببرد. این نویسندهٔ مشهور، ترس و لرز را بهترین کتاب خود می‌دانست و می‌گفت این کتاب برای جاودانه‌کردن نامش کافی است. او در این کتاب که نقطه‌ٔ تلاقی فلسفهٔ دین و فلسفه‌ٔ اخلاق به‌شمار می‌رود و در فهرست بهترین آثار فلسفی سایت گودریدز نیز قرار دارد، داستان یادشده را در بستری فلسفی و اخلاقی بررسی می‌کند.

کتاب صوتی ترس و لرز را نقطه‌ٔ عطف درخشانی در تاریخ فلسفه، از ابتدای پیدایش آن در یونان باستان تا امروز و نحله‌های مدرن و پست‌مدرن فلسفی به‌شمار آورده‌اند. مسئله‌ٔ اصلی نویسنده مفهوم «ایمان» است. او این ترس و لرز را به ابراهیم نسبت می‌دهد. کیرکگور از خلال نگارش این رساله گویی در جست‌وجوی آن است که خود نیز این ترس و لرز را ادراک کند. «پدر ایمان» نامی است که نویسنده در این اثر بر روی ابراهیم می‌گذارد و در همان حال از خود می‌پرسد که چگونه می‌توان یک قاتل بالقوه را به‌عنوان پدر ایمان گرامی داشت؟

نویسنده از نظام اخلاقی - فلسفی هگل و افسانه‌ها و تراژدی‌های یونانی نیز بهره می‌گیرد تا به شنونده کمک کند تفاوت بین دنیای درونی روح و دنیای بیرونی اخلاق و زیبایی‌شناسی را درک کند. نویسنده با اندیشه‌ها و آرای نظری خود که بخش مهمی از آن‌ها را در این کتاب می‌شنوید، تأثیری شگرف و غیرقابل‌چشم‌پوشی بر فلسفه‌ٔ پس از خود باقی گذاشت و شالوده‌ٔ اگزیستانسیالیسم قرن بیستم را پایه‌ریزی کرده، افق دید گسترده‌ای در الهیات مسیحی پدید آورد.

شنیدن کتاب صوتی ترس و لرز را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

شنیدن این کتاب صوتی را به دوستداران کتاب‌های فلسفی پیشنهاد می‌کنیم.

درباره سورن کیرکگور

سورن کیرکگور در سال ۱۸۱۳ به دنیا آمد و در سال ۱۸۵۵ درگذشت. او فیلسوفی مسیحی و دانمارکی بود که با مفاهیی همچون ایمان، وجود، انتخاب و تعهد یا سرسپردگی انسان سروکار داشت و اساساً بر الهیات جدید و فلسفه، به‌ویژه فلسفهٔ وجودی (اگزیستانسیالیسم) تأثیر گذاشت. از او به‌عنوان «پدر اگزیستانسیالیسم» یاد می‌شود.

گفته می‌شود که آثار کیرکگور تعمداً بی‌نظام است و مشتمل بر مقالات، سخنان کوتاه، گفتارهای حکیمانه، نامه‌های ساختگی، روزنامه‌ها، و دیگر شکل‌های ادبی است. او اصطلاح وجودی (اگزیستانس) را برای فلسفه‌اش برگزید؛ زیرا این فلسفه را به‌عنوان بیانی از یک زندگی فردی شدیداً آزمون‌شده ملاحظه کرده بود و نه به‌عنوان ساختاری از یک نظام یکپارچه در روش فیلسوف آلمانی قرن نوزدهمی یعنی گئورگ ویلهلم فریدریش هگل که کیرکگور در جایی به او تاخته است.

عنوان برخی از آثار سورن کیرکگور عبارت است از:

مفهوم آیرونی؛ با ارجاع مدام به سقراط، یا این/ یا آن (۱۸۴۳)، ترس و لرز (۱۸۴۳)، تکرار، مفهوم دلهره (۱۸۴۴)، پاره‌های فلسفی (۱۸۴۴)، مراحلی در مسیر زندگی (۱۸۴۵)، پی‌نوشت‌های ناعلمی پایانی بر پاره‌های فلسفی (۱۸۴۶)، تجربه در مسیحیت (۱۸۵۰)، بیماری تا سر حد مرگ (۱۸۴۹).

نظرات کاربران

M
۱۴۰۱/۰۷/۳۰

خواندن این کتاب را به علاقه مندان جدی فلسفه توصیه میکنم . سپاس که ترس و لرز سورن کی یر که گور را با ( ترجمه ی مرحوم دکتر رشیدیان ) در طاقچه قرار دادین .

مهرشاد
۱۴۰۲/۰۲/۳۰

خسته‌نباشید و قدردانی می‌کنم از تیمی که این کتاب ارزشمند رو صوتی کردند.

رضا خ
۱۴۰۳/۰۱/۱۳

پیچیده و چنده لایه اما روشنگر است ،شما در موقعیتی قرار میگیرد که تقریبا غیر ممکن است و حتی در حد افسانه نیز بدنبال آن نمیروم

Farzad Mousavi
۱۴۰۲/۰۹/۱۹

یقینا اصل کتاب برای مخاطبان فلسفه بسیار مفید است. اما متاسفانه در نسخه صوتی مقدمه مترجم و پیشگفتار اول از کتاب حذف شده یا خوانده نشده‌است. رویکرد خوانش کتاب هم با عناصر اجرای نمایشی اجرا شده که برای یک کتاب

- بیشتر
کاربر ۵۱۹۶۶۲۶
۱۴۰۱/۰۹/۰۴

ایشون در قید حیات هستند

زمان

۶ ساعت و ۱۶ دقیقه

حجم

۵۲۳٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۶ ساعت و ۱۶ دقیقه

حجم

۵۲۳٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۷۷,۰۰۰
تومان