دانلود کتاب صوتی ۱۹۸۴ با صدای فرهاد اتقیایی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی ۱۹۸۴ اثر جورج اورول

دانلود و خرید کتاب صوتی ۱۹۸۴

نویسنده:جورج اورول
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۳از ۱۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی ۱۹۸۴

کتاب صوتی ۱۹۸۴ شاهکار دیگری از جورج اورول، نویسنده‌ٔ مشهور کتاب قلعه‌ٔ حیوانات است. جورج اورول در فضای کتاب ۱۹۸۴ جامعه‌ای را که تحت فرمان یک حکومت استبدادی است نشان می‌دهد. این کتاب صوتی با ترجمه‌ٔ وحید کیان و گویندگی فرهاد اتقیایی منتشر شده است. ۱۹۸۴ به بیش از ۶۵ زبان مختلف ترجمه شده است.

درباره‌ کتاب صوتی ۱۹۸۴

داستان این اثر، در سال ۱۹۸۴ و در شهر لندن رخ می‌دهد، اما جورج اورول ۳۵ سال قبل از آن و در سال ۱۹۴۹ آن را نوشته است، درست زمانی که جنگ جهانی دوم به‌تازگی تمام شده بود و جهان خطر تسلیم‌شدن در مقابل حکومتی ظالم و دیکتاتوری را به خوبی احساس می‌کرد. فردی که در راس حکومت این داستان است، همه جا حضور دارد. عکس‌هایش همه جا هست و مردم طوری او را می‌پرستند که گویی خداست. اما هیچ کسی تا‌به‌حال او را ندیده است. وزارت‌خانه‌ها هرکدام کاری را انجام می‌دهند که ربطی به نامشان ندارد و مردم حتی به خاطر داشتن عواطف و احساسات انسانی، مجرم شناخته می‌شوند...

 داستان کتاب ۱۹۸۴ درباره‌ٔ زندگی وینستون اسمیت است. وینستون اسمیت کارمند سازمانی حکومتی تک‌حزبی و توتالیتر در شهر لندن است.  حکومتی که همه‌جا دم از برابری و برادری می‌زند اما ذاتش به‌شدت طبقاتی است و جزئیات زندگی مردم را زیر نظر دارد. فضایی پر از خفقان، وحشت و همراه با حس انزجار از وضعیت سرد و ترسناک جامعه در رمان «۱۹۸۴» در جریان است. در یک جمله، انسان‌بودن در جامعه‌ای که اورول توصیف می‌کند، جرم است. در میان این جامعه عجیب، وینستون اسمیت ۳۶ ساله مخفیانه برای خودش یک دفترچه یادداشت دارد و افکار آزادی‌خواهانه‌اش را در آن می‌نویسد. او دست به کارهای ممنوعه‌ای مانند عشق، تفکر، قرارهای پنهانی و مبارزه می‌زند.

کتاب صوتی ۱۹۸۴ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

کتاب ۱۹۸۴ را به علاقه‌مندان به آثار جورج اورول پیشنهاد می‌کنیم.

درباره‌ٔ جورج اورول

اریک آرتور بلر با نام مستعار جورج اورول در ۲۵ ژوئن ۱۹۰۳ در شهر موتیهاری، بیهار در هند متولد شد. وی داستان‌نویس، روزنامه‌نگار، منتقدِ ادبی و شاعر انگلیسی بود که بیشتر برای دو رمان سرشناس و پرفروشش رمان «مزرعه حیوانات» و رمان «۱۹۸۴» شناخته شد. هر دوی این کتاب‌ها به وضعیت حکومت‌های دیکتاتوری می‌پردازند.

جرج اورول مدتی به‌عنوان پلیس سلطنتی هند در برمه فعالیت می‌کرد. زندگی در هند و انگلیس سبب شد تا با فقر آشنا شود و این آشنایی، دیدگاهی جدید به او و کارهایش بخشید. اورول در دوران جوانی همیشه به‌دنبال کسب تجربه‌های تازه بود به همین دلیل مدتی کنار فقرا، افراد بی‌خانمان و کارگرانِ فصلی لندن و پاریس زندگی کرد. او حتی مدتی در آشپزخانه یک هتل در بخش ظرفشویی کار می‌کرد. در همین زمان بود که تصمیم گرفت شروع به نوشتن تجربیات خودش از زندگی در فقر کند. کتاب‌های «آس و پاس در لندن» و «پاریس و دختر کشیش» حاصل همین تجربیات او هستند.

اورول در در دههٔ ۱۹۳۰ به اسپانیا رفت تا علیه ارتش فاشیست ژنرال فرانکو بجنگد. او در همین زمان درگیر بیماری مزمن ریوی شد. بیماری‌ای که برای او نتیجه جنگ بود. اورول پس از جنگ کتاب درود بر کاتالونیا را بر اساس دیده‌های خود در اسپانیا نوشت.

زندگی او همواره درگیر اتفاقات جدید بود کمی بعد از بستری‌شدن جورج اورول در بیمارستان به‌دلیل بیماری مزمن سل که از زمان جنگ با آن درگیر بود درهمان بیمارستانی که بستری شده بود با سونیا برونل ازدواج کرد. بسیاری از منتقدان معتقدند شخصیت سونیا الگوی اورول برای ساخت شخصیت جولیا در کتاب ۱۹۸۴ بوده است.

اورول عاشق کشیدن سیگار بود و حتی بعد از بیماری شدید ریه‌اش که نتیجه جنگ بود حاضر نشد سیگار را ترک کند و به همین‌دلیل در بیمارستان بستری شد و هفت ماه پس از چاپ کتاب «۱۹۸۴»، در ۲۱ ژانویه ۱۹۵۰ از دنیا رفت.

برخی از آثار جورج اورول عبارت‌اند از:

(۱۹۳۴) روزهای برمه/ (۱۹۳۵) دختر کشیش/ (۱۹۳۶) به آسپیدیستراها رسیدگی کن (پول و دیگر هیچ)/ (۱۹۳۹) هوای تازه (گریز)/ (۱۹۴۵) قلعه حیوانات/ (۱۹۴۹) ۱۹۸۴/ (۱۹۳۳)/ آس و پاس‌ها در پاریس و لندن/ (۱۹۳۷) جاده به‌سوی اسکله ویگان/ (۱۹۳۸) درود بر کاتالونیا.

معرفی نویسنده
عکس جورج اورول
جورج اورول
انگلیسی | تولد ۱۹۰۳ - درگذشت ۱۹۵۰

جورج اورول داستان‌نویس، روزنامه‌نگار، منتقد ادبی و شاعر انگلیسی است که غالباً با دو رمان معروف و پرفروش «مزرعه‌ی حیوانات» و «1984» شناخته می‌شود. اورول را می‌توان موفق‌ترین نویسنده‌ی انگلیسی‌زبان قرن بیستم دانست که آثار او علاوه‌بر ارزشمندی در نگاه مخاطبان قرن جدید، به ابزار آموزش «چگونه نوشتن» برای نویسندگان امروز نیز بدل شده است.

نظرات کاربران

sarra♡bookish
۱۴۰۱/۱۰/۰۱

جذب کننده بود برام ....واقعا از کتابایی که در این مورد بحث ها دارن خوشم میاد

S.H
۱۴۰۲/۰۶/۱۵

شاهکاری از جورج اورول. به تمام کسانی که میخوان مفهموم پروپوگاندا رو عمیقا درک کنن توصیه میشه.

مهرسا.س
۱۴۰۲/۰۵/۳۱

شاید کمی اسپویل انتظارم از پایان کتاب 1984 این نبود ٫ انتظارم پیروزی حق علیه باطل بود ٫ انتظارم از بین رفتن حذب بود ٫ مثل چیزی که از بچگی به خوردِ ذهنم دادند . همیشه حق پیروز است . تا

- بیشتر
مجتبی
۱۴۰۲/۰۵/۰۵

عالی بود توصیه میکنم حتما بخونید یا گوش بدید

زمان

۱۲ ساعت و ۲۴ دقیقه

حجم

۳۵۰٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۱۲ ساعت و ۲۴ دقیقه

حجم

۳۵۰٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۸۸,۰۰۰
تومان