دانلود و خرید کتاب ۱۹۸۴ جورج اورول ترجمه وحید کیان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ۱۹۸۴ اثر جورج اورول

کتاب ۱۹۸۴

نویسنده:جورج اورول
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۶از ۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب ۱۹۸۴

کتاب ۱۹۸۴ شاهکار دیگری از جورج اورول، نویسنده‌ی مشهور کتاب قلعه‌ی حیوانات است. جورج اورول در فضای کتاب ۱۹۸۴ جامعه‌ای را که تحت فرمان یک حکومت استبدادی است نشان می‌دهد.

جورج اورول کتاب ۱۹۸۴ را در واقع برای اخطار به غرب در مورد گسترش کمونیسم نوشت. ۱۹۸۴ به بیش از ۶۵ زبان مختلف ترجمه شده است. این کتاب را با ترجمه‌ی وحید کیان می‌خوانید.

درباره‌ی کتاب ۱۹۸۴

داستان کتاب ۱۹۸۴ درباره‌ی زندگی وینستون اسمیت است. وینستون اسمیت کارمند سازمانی حکومتی تک حزبی و توتالیتر در شهر لندن است. حکومتی که همه‌جا دم از برابری و برادری می‌زند اما ذاتش به شدت طبقاتی است و به شدت همه زندگی مردم را زیر نظر دارد. هیچ‌کس هیچ‌جا تنها نیست، تمام حرکات و رفتار آدم‌ها ثبت و ضبط می‌شود، حق عاشق شدن ندارند، حق ازدواج ندارند، مگر برای تولید مثل، حق تفکر و مطالعه ندارند مگر آنچه حزب می‌گوید و حق تشکیل محافل دوستانه ندارند، مگر این که در آن سخن از حکومت باشد. فضایی پر از خفقان، وحشت و همراه با حس انزجار از وضعیت سرد و خوفناک جامعه در رمان ۱۹۸۴ در جریان است. در یک جمله، انسان بودن در جامعه‌ای که اورول توصیف می‌کند، جرم است و داشتن عواطف انسانی گناه به شمار می‌رود. در رأس این حکومت، فردی قرار دارد که مردم جز نامی از او نشنیده‌اند و حتی در وجود او شک است اما همانطور که خدا را می‌پرستند، او را هم می‌پرستند. وزارت‌خانه‌ها و نهادهای این کشور هم عجیب‌اند و همه‌شان کاری را انجام می‌دهند که بر خلاف نام و وظیفه‌شان است.

در میان این جامعه عجیب، وینستون اسمیت ۳۶ ساله مخفیانه برای خودش یک دفترچه یادداشت دارد و افکار آزادی‌خواهانه‌اش را در آن می‌نویسد. او دست به کارهای ممنوعه می‌زند، عشق، تفکر، قرارهای پنهانی و مبارزه.

داستان کتاب ۱۹۸۴، در سال ۱۹۸۴ و در شهر لندن رخ می‌دهد، اما جورج اورول ۳۵ سال قبل از آن و در سال ۱۹۴۹ آن را نگاشته است، درست زمانی که جنگ جهانی دوم به تازگی پایان یافته بود و جهان خطر تسلیم‌شدن در مقابل حکومتی ظالم و دیکتاتوری را به خوبی احساس می‌کرد.

کتاب ۱۹۸۴ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن کتاب ۱۹۸۴ را به تمام علاقه‌مندان رمان‌های خارجی پیشنهاد می‌دهیم.

درباره‌ی جورج اورول

اریک آرتور بلر با نام مستعار جورج اورول در ۲۵ ژوئن ۱۹۰۳ در شهر موتیهاری، بیهار در هند متولد شد. او داستان‌نویس، روزنامه‌نگار، منتقدِ ادبی و شاعر انگلیسی بود که بیشتر برای دو رمان سرشناس و پرفروشش مزرعه حیوانات و رمان ۱۹۸۴ می‌شناسند. هر دوی این کتاب‌ها به وضعیت حکومت‌های دیکتاتوری می‌پردازند. جرج اورول مدتی به عنوان پلیس سلطنتی هند در برمه فعالیت می‌کرد اما زندگی در هند و انگلیس سبب شد تا با فقر آشنا شود و این آشنایی دیدگاهی جدید به او و کارهایش بخشید. کتاب‌های آس و پاس در لندن و پاریس و دختر کشیش حاصل همین تجربیات او هستند. اورول در در دهه ۱۹۳۰ به اسپانیا رفت تا علیه ارتش فاشیست ژنرال فرانکو بجنگد. کمی بعدتر به دلیل بیماری مزمن ریوی که به آن مبتلا بود در بیمارستان بستری شد و هفت ماه پس از چاپِ کتابِ ۱۹۸۴، در ۲۱ ژانویه ۱۹۵۰ از دنیا رفت. 

معرفی نویسنده
عکس جورج اورول
جورج اورول
انگلیسی | تولد ۱۹۰۳ - درگذشت ۱۹۵۰

جورج اورول داستان‌نویس، روزنامه‌نگار، منتقد ادبی و شاعر انگلیسی است که غالباً با دو رمان معروف و پرفروش «مزرعه‌ی حیوانات» و «1984» شناخته می‌شود. اورول را می‌توان موفق‌ترین نویسنده‌ی انگلیسی‌زبان قرن بیستم دانست که آثار او علاوه‌بر ارزشمندی در نگاه مخاطبان قرن جدید، به ابزار آموزش «چگونه نوشتن» برای نویسندگان امروز نیز بدل شده است.

تاریخ ایران باستان - باب یازدهم: درافتادن سرداران اسکندر با یکدیگر
حسن پیرنیا
ایران باستان ـ باب دهم: مراجعت اسکندر به ایران
حسن پیرنیا
کمپینگ
کالین تاول
کمپینگ
کالین پل
کتابخانه نیمه شب
مت هیگ
مغازه خودکشی
ژان تولی
تاریخ ایران باستان ـ باب هشتم: زبان و خط
حسن پیرنیا
ایران باستان - باب نهم: دوره مقدونی و یونانی
حسن پیرنیا
بارون درخت نشین
ایتالو كالوينو
ایران باستان - باب دوم: پارسی‌ ها و سلسله هخامنشی (کورش، کبوجیه داریوش اول)
حسن پیرنیا
ایران باستان - باب اول: کلیات (تقسیم تاریخ ایران)
حسن پیرنیا
ایران باستان - باب هفتم: کتیبه های مقبره تخت جمشید
حسن پیرنیا
بارون درخت نشین
ایتالو كالوينو
سفر به سرزمین افسانه‌ ها (جلد اول)
هانس کریستین اندرسن
سفر به سرزمین افسانه‌ ها (جلد دوم)
هانس کریستین اندرسن
سفر به سرزمین افسانه‌ ها (جلد چهارم)
هانس کریستین اندرسن
سفر به سرزمین افسانه‌ ها (جلد سوم)
هانس کریستین اندرسن
مغازه خودکشی
ژان تولی
تاریخ ایران باستان ـ باب چهارم: جنگ های ایران و یونان
حسن پیرنیا
تاریخ ایران باستان ـ باب ششم: اسکندر کبیر
حسن پیرنیا

نظرات کاربران

shah_m
۱۴۰۰/۰۹/۲۷

مشکل نرم افزاری داره

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۳۷۶ صفحه

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۳۷۶ صفحه

قیمت:
۴۷,۰۰۰
تومان