دانلود رایگان کتاب صوتی فصل دوم ـ اپیزود دوم ـ خطاب به عشق با صدای نگین کیانفر
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی فصل دوم ـ اپیزود دوم ـ خطاب به عشق اثر زهرا خانلو

دانلود و خرید کتاب صوتی فصل دوم ـ اپیزود دوم ـ خطاب به عشق

نویسنده:زهرا خانلو
انتشارات:نشر نو
امتیاز:
۴.۰از ۶۹ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی فصل دوم ـ اپیزود دوم ـ خطاب به عشق

کتاب صوتی «فصل دوم ـ اپیزود دوم؛ خطاب به عشق» با ترجمهٔ زهرا خانلو و گویندگی نگین کیانفر در نشر نو منتشر شده است. خطاب به عشق مجموعه‌ای از نامه‌های عاشقانهٔ آلبر کامو و معشوقش ماریا کاسارس است. کاترین کامو، دختر آلبر کامو، در سال ۱۹۷۹ این نامه‌ها را از ماریا کاسارس تحویل می‌گیرد تا بعد از نیم‌قرن در انتشارات گالیمار منتشر شود.

درباره رادیو نو

رادیو نو پادکستی اینترنتی‌ است که در رسانه‌های نشر نو و تعدادی از رسانه‌های آنلاین منتشر می‌شود. در رادیو نو به موضوعات گوناگونی در زمینه‌های مختلف پرداخته می‌شود؛ مانند تاریخ، ادبیات، هنر، انسان. در هر قسمت از این پادکست، دربارهٔ یکی از کتاب‌های خوب بازار نشر ایران و یا نویسنده‌اش صحبت می‌شود. هدف سازندگان رادیو نو از تولید این پادکست این است که باهم نگاهی دقیق‌تر به جهان بیندازیم، صدای جهان را بهتر بشنویم و پابه‌‌پای هم به جاهایی سفر کنیم که پیش‌تر نرفته‌ایم.

هر قسمت از این پادکست را یک یا چند نویسنده‌ٔ مطرح و سرشناس نوشته است.

در اپیزود دوم از فصل دوم که خطاب به عشق نام دارد، به سراغ زندگی آلبر کامو رفته‌اند. نویسندهٔ این قسمت کاترین کامو، دختر آلبر کامو است و نشر نو این پادکست را منتشر کرده است.

درباره فصل دوم ـ اپیزود دوم؛ خطاب به عشق

کامو اولین‌بار در ششم ژوئن سال ۱۹۴۴ در پاریس، هم‌زمان با پیاده شدن نیروهای متفقین در ساحل نرماندی، ماریا کاسارس را ملاقات کرد. ماریا بیست‌ویک‌ساله و آلبر سی‌ساله بود. درست در میانهٔ قرن بیستم است که عشق ماریا کاسارس و آلبر کامو به اوج می‌رسد.

نامه‌های گردآمده در کتاب «خطاب به عشق» هم شور عاشقانۀ کامو و کاسارس را به نمایش می‌گذارد، هم لحظات دشوار و اندوه‌بار و آشفتۀ آن‌ها را. از خلال این نامه‌های خصوصی، تصویری عمومی از یک دوره تصویر می‌شود. نامه‌های کامو و کاسارس در این کتاب روایتی از تاریخ هستند.

درباره‌ آلبر کامو

آلبر کامو (Albert Camus)، فیلسوف و روزنامه‌نگار مشهور، ۷ نوامبر ۱۹۱۳ در الجزایر فرانسه در خانواده‌ای فقیر به دنیا آمد. او با داستان‌های زیبایی که آفرید در سال ۱۹۵۷ موفق شد تا جایزه نوبل ادبیات را از آن خود کند. به دلیل «آثار مهم ادبی که به‌روشنی به مشکلات وجدان بشری در عصر حاضر می‌پردازد» او پس از رودیارد کیپلینگ جوان‌ترین برندهٔ جایزه نوبل است.

آلبر کامو در سال ۱۹۴۹ یک اتحادیه بین‌المللی را تأسیس کرد. اساس کار این اتحادیه، «محکوم‌کردن هر دو ایدئولوژی شکل‌گرفته در آمریکا و اتحاد جماهیر شوروی» بود. آندره بروتون نیز یکی از اعضای آن بود.

آلبر کامو در طول دوران فعالیتش رمان‌ها و نمایشنامه‌های بسیاری را نوشت طاعون، سقوط، بیگانه، نمایشنامه کالیگولا، نمایشنامه صالحان، افسانه‌ سیزیف و خطاب به عشق که مجموعه نامه‌های عاشقانهٔ او و ماریا کاسارس است از آن جمله‌اند. کامو در ۴ ژانویه ۱۹۶۰ در ۴۶ سالگی در ویل‌بلویل فرانسه به علت یک سانحهٔ رانندگی چشم از دنیا فروبست.

شنیدن رادیو نو را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این پادکست را به دوستداران حوزه‌های ادبیات، تاریخ، فلسفه و هنر پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب فصل دوم ـ اپیزود دوم؛ خطاب به عشق

«هر کار که بکنی می‌دانم که درست است، چون از وقتی می‌شناسمت با احساسی عمیق فهمیده‌ام که تو هرگز چیزی نمی‌گویی که با هستی‌ات در تضاد باشد. درواقع من اگر مرد به دنیا آمده بودم دلم می‌خواست یکی مثل تو باشم.

...

منتظرت هستم، منتظر نامه‌ات. هرگز موقع راه‌رفتن جای خالی‌ات را مثل امشب احساس نکرده بودم. هیچ‌چیز، هیچ‌چیز دیگر برایم معنی ندارد. در این کشور هر جا بروم که تا حدی بتوانم رها باشم، خودم را نظاره‌گر و مطرود و گیج احساس می‌کنم و قادر نیستم هیچ‌چیزی از خودم بروز بدهم (فرض کن تا بیست‌سالگی در اسپانیا زندگی کرده باشی و دوباره برگردی آنجا.) دیگر زندگی‌کردن بلد نیستم.»

نظرات کاربران

کاربر 4981974
۱۴۰۱/۰۶/۰۴

روح و شور جاری در سطور نامه ها ، در صدای گویندگان یخ زده است

کاربر
۱۴۰۲/۰۵/۰۵

کتاب واقعا محشریه مخصوصا با صدایی گرم و پر احساس ، واقعا دست مریزاد

aria
۱۴۰۲/۰۶/۲۱

عالیییی بود سرشار از عشق

کاربر 1427870
۱۴۰۲/۰۶/۱۴

عالی ترین ⚘⚘⚘⚘⚘⚘

کاربر 6847149
۱۴۰۲/۰۴/۱۴

به نظر من عالی خوندن

سیماهستم
۱۴۰۱/۱۲/۰۱

این کتاب واقعا معرکس برای علاقمندان ب کتابهای عاشقانه منتهی گوینده ی خوبی نداره متاسفانه و گوینده بدرستی نتونسته اون حسی ک توی کتاب هست رو به شنونده القا کنه.

علی حیدری
۱۴۰۱/۰۹/۱۹

مشابه این کتاب از استاد احمد شاملو هم داریم .کتاب نامه ای به ایدا.. ولی راجع به این کتاب اینکه ترجمه خیلی خوبی از نظر ادبی و احساسی در بر گرداندن ان به فارسی داشت.گوینده هم صدای بسیار تاثیر گذاری

- بیشتر
کاربر 8494586
۱۴۰۲/۱۲/۲۷

آلبرت کامو عالی

کاربر ۳۳۳۶۵۴۷
۱۴۰۲/۱۰/۲۹

چه عشق نابی

کاربر 7601563
۱۴۰۲/۰۹/۲۰

توصیه میکنم

زمان

۱ ساعت و ۴ دقیقه

حجم

۵۷٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۱ ساعت و ۴ دقیقه

حجم

۵۷٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
رایگان