دانلود کتاب صوتی آخرین انسان با صدای متین بختی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی آخرین انسان اثر مارگارت اتوود

دانلود و خرید کتاب صوتی آخرین انسان

مترجم:سهیل سمی
گوینده:متین بختی
امتیاز:
۲.۵از ۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی آخرین انسان

کتاب صوتی «آخرین انسان» نوشتهٔ مارگارت اتوود با ترجمهٔ سهیل سمی و گویندگی متین بختی در انتشارات ماه آوا چاپ شده است. هنگامی که نام مارگارت اتوود به میان می‌آید یکی از آثاری که همواره به دنبال این نام مطرح می‌شود، «سرگذشت ندیمه» است. این کتاب روایت‌گر مفهوم جدیدی از زنانگی در جامعه‌ای پادآرمانی و پرتنش به اسم جیلد (گیلاد) است. کتاب سرگذشت ندیمه برنده‌ٔ جایزه‌ٔ علمی-تخیلی آرتور سی کلارک گشته، این در حالی است که نویسنده تخیلی بودن اثر را نفی می‌کند. همچنین اتوود سال ۲۰۰۰ پس از سه بار راه یافتن به مرحله نهایی نامزدی «من بوکر»، با رمان «آدمکش کور» موفق به کسب این جایزه مهم شد. کتاب آخرین انسان، رمانی علمی تخیلی است که نخستین بار در سال ۲۰۰۳ وارد بازار نشر شد. این رمان جذاب از اتوود، هم عاشقانه‌ای فراموش نشدنی است و هم تصویری هیجان انگیز از آینده.

درباره کتاب آخرین انسان

مارگارت اتوود می‌گوید: «هنگامی‌که‌ حوادث‌ اولیه‌ داستان‌ در ذهنم‌ شکل‌ گرفت‌ و مشغول‌ نگارش‌ اوریکس‌ و کریک‌ بودم‌، در واقعیت‌ این‌ حوادث‌ داشت‌ به‌ وقوع‌ می‌پیوست‌، حادثه‌ یازدهم‌ سپتامبر و پس‌ از آن‌ انتشار میکروب‌ سیاه‌زخم.»

اسنومن (یا آدم برفی) که قبل از در‌هم‌شکسته‌شدن نوع بشر به وسیلهٔ طاعون، با نام جیمی شناخته می‌شد، برای زنده ماندن در دنیایی تلاش می‌کند که شاید خودش تنها انسان بازمانده در آن باشد. او علاوه بر این، رنج از دست دادن بهترین دوستش، کرِیک و زنی زیبا و زیرک به نام اوریکس را نیز به دوش می‌کشد. اسنومن در جست‌و‌جو برای یافتن پاسخ، سفری را با کمک فرزندان چشم سبزِ کرِیک در محیط وحشی و انبوهی آغاز می‌کند که تا چندی پیش، شهری بزرگ بود؛ تا این که شرکت‌هایی قدرتمند، انسانیت را بازیچهٔ ماجراجویی خود در انجام روش‌های کنترل نشدهٔ مهندسی ژنتیک کردند. مارگارت اتوود در کتاب آخرین انسان، ما را به آینده‌ای نزدیک می‌برد که هم بسیار آشناست و هم، ورای تصورات ماست.

آدم‌های این رمان در عین عجیب و شگفت انگیز بودن، در دنیای امروز مصداق فراوانی دارند. جهان شگفت‌آوری که در این رمان شرح آن می‌رود، به سادگی قابل تعمیم به عصر امروز است. آخرین انسان در این رمان در واقع نماد تک‌تک انسان‌هایی است که از دیگر انسان‌ها فاصله گرفته‌اند و به حاشیه رانده شده‌اند.

درباره مارگارت اتوود

مارگارت اتوود در ۱۸ نوامبر ۱۹۳۹ در اتاوا زاده شد. او کودکی خود را در جنگل های شمال کبک در کنار پدرش که یک گیاه شناس بود، گذارند. تجربه ی این نوع زندگی در دوران کودکی، بعدها در آثار آتوود در به کارگیری تعبیرهایی از دنیای جانوران و طبیعت نمود یافت. او شاعر، داستان‌نویس، منتقد ادبی، فعال سیاسی و فمینیست سرشناس کانادایی است. اتوود جوایز ادبیات پرنسس آستوریاس و آرتور سی. کلارک را دریافت کرده‌است؛ پنج بار برای جایزه بوکر نامزد شده که از این میان یک بار برنده آن بوده‌است؛ همچنین، بارهای متعدد در مرحله پایانی جایزه فرماندار کل کانادا، حضور داشته و دو بار آن را به‌دست آورده‌است. نام او در سال ۲۰۰۱ در میان ستاره‌داران پیاده‌راه مشاهیر کانادا قرار گرفت. او همچنین یکی از بنیان‌گذاران بنیاد نویسندگان کانادا است؛ سازمانی غیرانتفاعی که برای تقویت جامعه نویسندگان کانادا می‌کوشد. در کنار خدمات بی‌شمارش به ادبیات کانادا، او از متولیان بنیان‌گذاری جایزه شعر گریفین است. کتاب‌های سرگذشت ندیمه، آدمکش کور برندهٔ جایزهٔ بوکر سال ۲۰۰۰ و اوریکس و کریک از آثار او هستند.

کتاب آخرین انسان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به رمان‌های علمی - تخیلی و آثار مارگارت اتوود پیشنهاد می‌شود.

معرفی نویسنده
عکس مارگارت اتوود
مارگارت اتوود

مارگارت اتوود یکی از تحسین‌شده‌ترین نویسندگان عصر حاضر، از آن دست هنرمندانی است که می توان نام «همه‌فن‌حریف» را بر آن‌ها نهاد. نویسنده، منتقد ادبی و شاعر پرکاری که نه‌تنها به‌واسطه‌ی درخشش در عرصه‌ی ادبیات، بلکه به دلیل ویژگی‌های شخصیتی و فعالیت‌های انسان‌دوستانه‌‌اش مقبولیت و محبوبیت بالایی نزد هواداران خود کسب کرده است. با این‌که آثار ادبی اتوود اغلب با مضامین فمنیستی و اسطوره‌ای‌اش شناخته شده و در حوزه‌ی ادبیات علمی-تخیلی قرار می‌گیرد، اما سبک نوشتاری او از فرمول‌های عادی این ژانر گذر کرده و به شیوه‌ای نمادین، مرزهای رئالیسم سنتی را گسترش می‌دهد؛ از این رو مرور زندگینامه او و مسیری که جهت خلق آثار ارزشمندی چون رمان «سرگذشت ندیمه» پیموده است، برای علاقه‌مندان به ادبیات از جذابیت، و برای متخصصان این امر از اهمیت بالایی برخوردار است.

نظرات کاربران

Varamyr
۱۴۰۲/۰۶/۰۷

ترجمه و گویندگی کتاب خیلی خوب بود و از گروه ماه آوا تشکر میکنم بابت این کار حرفه ای. با توجه به موضوع داستان من توقع یک فضای فلسفی‌تر و مسائل عمیق رو داشتم که این توقعم برطرف نشد. سیر کلی داستان

- بیشتر

زمان

۱۴ ساعت و ۴ دقیقه

حجم

۷۸۸٫۸ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱۴ ساعت و ۴ دقیقه

حجم

۷۸۸٫۸ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۱۰۱,۴۰۰
۷۰,۹۸۰
۳۰%
تومان