دانلود کتاب صوتی پدر سرگی با صدای علی تاج‌میر + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی پدر سرگی اثر لئو تولستوی

دانلود و خرید کتاب صوتی پدر سرگی

نویسنده:لئو تولستوی
انتشارات:واوخوان
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۲از ۲۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی پدر سرگی

کتاب صوتی پدر سرگی نوشته لئو تولستوی با ترجمه سروش حبیبی و صدای علی‌تاج‌میر منتشر شده است. این کتاب داستان کوتاهی از این نویسنده مشهور روسیه است. 

درباره کتاب پدر سرگی

این کتاب زندگی شاهزاده استپان کاساتسکی روایت می‌کند. او عاشق یک دختر است اما دقیقا زمانی که آماده ازدواج با او می‌شود زندگی برای او برنامه‌ای دیگر در نظر دارد.  این مرد عاشق شهرت است اما به‌جای نزدیک شدن به زنان و مشهور شدن راه دین پیش می‌گیرد، انگشتانش را از دست می‌دهد و مسیحی‌ای تندرو می‌شود.  درواقع این کتاب بازتاب شکلی از تفکرات مسیحی و گروه‌های مذهبی است که خود را از جهان و زندگی محروم می‌کنند اما حقیقت چیز دیگری است. این مرد جز شهرت چیزی نمی‌خواهد و کسی که اط خون خودش است به این موضوع پی می‌برد. 

شنیدن کتاب پدر سرگی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به ادبیات روسیه پیشنهاد می‌کنیم

درباره‌ لئو تولستوی

لئو نیکلایِ ویچ تولستوی ۹ سپتامبر ۱۸۲۸ در یاسنایا پالیانا متولد شد.او فعال سیاسی-اجتماعی و نویسنده روسی بود. لئو تولستوی از نویسندگان نامی تاریخ معاصر روسیه به‌شمار می‌آید. رمان‌های جنگ و صلح و آنا کارنینا تولستوی از بهترین‌های ادبیات داستانی جهان هستند که بارها مورد اقتباس‌های سینمایی قرار گرفته‌اند. تولستوی در روسیه بسیار محبوب است و سکه طلای یادبود به احترام وی ضرب شده‌است. او در زمان زنده بودنش شهرت و محبوبیتی جهانی داشت اما به سادگی زندگی می‌کرد. یکی از فعالیت‌های مهم تولستوی اهمیت بسیار زیاد او به تعلیم و تربیت کودکان و ساختن مدارس در روستاها است.

لئو تولستوی در روز ۲۰ نوامبر ۱۹۱۰ درگذشت و در زادگاه خویش به خاک سپرده شد.

بخشی از کتاب پدر سرگی

ستیان کاساتسکی که در هجده‌سالگی به درجهٔ افسری رسید به هنگ گارد، که خاص نجبا بود، وارد شد. امپراتور نیکلای پاولویچ، که او را از همان زمانِ دانشکدهٔ افسری می‌شناخت در هنگ نیز مورد توجه خاصش قرار داد، به‌طوری که پیش‌بینی می‌شد که به مقام آجودانی مخصوص برسد و کاساتسکی به این امتیاز سخت دل بسته بود و این نه‌فقط از سر نامجویی و سودای سرآمد بودن بلکه بیشتر به سبب عشق شدید، بله، به راستی عشق شدیدی بود که از همان زمان دانشکدهٔ افسری به نیکلای پاولویچ داشت. هربار که نیکلای پاولویچ به دانشکدهٔ افسری می‌آمد _و اغلب سواره _و با آن قامت بلند و سینهٔ فراخ پیش‌داده، در اونیفورم نظامی، با آن بینی خمیده روی آن سبیل‌ها و گونه‌ریش‌های به‌زیبایی آراسته‌اش، با قدم‌های بلند و استوار پیش می‌آمد و با صدای رسایش به درود دانشجویان پاسخ می‌گفت سینهٔ کاساتسکی از شور عشق می‌جوشید، و این شور شبیه به همان احساسی بود که چون با نامزدش آشنا شد بی‌قرارش می‌داشت. با این تفاوت که سودای عشق نیکلای پاولویج نیرومندتر بود: کاساتسکی می‌خواست اخلاص بی‌حد خود و آمادگی‌اش را به نثار جان در پای او نشان دهد و نیکلای پاولویچ می‌دانست که این غلیان وجد را در سینهٔ او بیدار می‌کند و آن را به‌عمد تیز می‌کرد. او با دانشجویان بازی می‌کرد و آن‌ها را گرد خویش فراهم می‌آورد و با آن‌ها حرف می‌زد، گاه با سادگی کودکانه، گاه دوستانه و گاه با شکوهی شاهانه. زمانی که کاساتسکی هنوز در دانشکدهٔ افسری بود، بعد از ماجرایش با افسر سررشته‌دار، که نیکلای پاولویچ آن را به روی خود نیاورده بود، یک روز که امپراتور از دانشجویان بازدید می‌کرد، کاساتسکی به او نزدیک شده بود. نیکلای پاولویڇ، بازیگرانه‌نمایان، او را کنار زده و روی به او ترش کرده. انگشتی به جانبش تکان داده، و از او دورشوان گفته بود: «می‌دانید که من از همه‌چیز خبر دارم، منتها بعضی چیزها هست که نمی‌خواهم بدانم.» و به قلبش آشاره‌کنان افزوده بود: «ولی همه‌چیز این جا ثبت می‌شود.» 

معرفی نویسنده
عکس لئو تولستوی
لئو تولستوی
روس | تولد ۱۸۲۸ - درگذشت ۱۹۱۰

لئو تولستوی نویسنده و فعال اجتماعی-سیاسی روسی است که از طلایه‌داران ادبیات جهان نیز به شمار می‌رود. بسیاری از مورخان ادبی معتقدند تولستوی را می‌توان در کنار «هومر»، «دانته»، «شکسپیر» و «گوته»، ستون‌های ادبیات غرب دانست و به جرأت می‌توان گفت که آثار هیچ نویسنده‌ای در جهان به اندازه‌ی او، در فهرست «کتاب‌هایی که باید پیش از مرگ خواند» قرار نگرفته است.

نظرات کاربران

mahsjan
۱۴۰۱/۰۳/۳۱

خیلی کتاب زیبایی است پیشنهاد می دم حتما بخونید 🥰😍

کاربر ۶۴۷۷۶۷۸
۱۴۰۲/۱۰/۲۲

واقعا استعاد علی تاجمیر در گویندگی بینظیر و معجزس یعنی بیخودترین کتابها باصدای و گویندگی تاجمیر بسیار جذاب میشه مثلا کتاب اندوه مونالیزا رو اگه هرکس دیگ۶ گویندگی میکرد اصلا ارزش وقت گذاشتن نداشت ولی با صدای علی تاجمیر ۳بلر

- بیشتر
کاربر 2237516
۱۴۰۱/۰۷/۰۲

برای من که خیلی جذاب بود، چون رگه‌های سلوکی داشت و خیلی با زبان اشارت مقصود رو رسونده بود، اجرای گوینده هم بنظرم حرف نداشت خلاصه اینکه دو ساعت و ربعِ دل انگیزی برام رقم زد.

سحر مصلی نژاد
۱۴۰۲/۰۴/۱۷

کتاب تصویری است از جدال دائمی انسان با خود برای پیمون مسیر درست

کاربر ۱۳۴۹۱۵۹
۱۴۰۱/۱۰/۲۳

گویندگی بسیار عالی و جذاب بود . در مورد اینکه داستان هدف و پیام عمیقی داره یا نه مطمئن نیستم ولی اونقدر جذاب بود گه تا آخر گوش بدم .

کاربر ۵۰۷۱۴۹۵
۱۴۰۱/۱۲/۲۱

باسلام میخوام یه رمان خوب ایرانی معرفی کنم. رمان " همه چیز تمام" نوشته علیرضافنایی از نشر سیب سرخ. مطالعه این رمان رو از دست ندیدن. عالیه.

کاربر ۴۸۵۵۱۱۸
۱۴۰۱/۰۷/۱۱

بسیار چرت و مزخرف حیفه پول که واسه چنین مزخرفی

maryrad
۱۴۰۱/۰۴/۲۲

داستان جذابیتی نداشت امتیاز بالا رو برای اجرا خوب راوی دادم .

زمان

۲ ساعت و ۲۱ دقیقه

حجم

۲۱۹٫۰ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۲ ساعت و ۲۱ دقیقه

حجم

۲۱۹٫۰ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۵۲,۵۰۰
تومان