دانلود و خرید کتاب اخبار را پیگیری نکنید رولف دوبلی ترجمه آمنه محمدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اخبار را پیگیری نکنید اثر رولف دوبلی

کتاب اخبار را پیگیری نکنید

معرفی کتاب اخبار را پیگیری نکنید

کتاب اخبار را پیگیری نکنید اثری از رولف دوبلی، نویسنده کتاب هنر شفاف اندیشیدن است که با ترجمه آمنه محمدی منتشر شده است. این کتاب بیانیه‌ای است برای داشتن و ساختن یک زندگی شادتر، آرام‌تر و عاقلانه‌تر.

درباره کتاب اخبار را پیگیری نکنید

عصر دیجیتال، باعث شده تا اخبار با سرعت و تنها با یک کلیک در دسترس ما قرار بگیرد. اگر شنیدن اخبار، قبلا یک نوع سرگرمی بی‌ضرر بود، الان سلاح کشتار جمعی ماست و طرز کارش هم آسیب زدن به سلامت روان ما است. بنابراین این ما هستیم که باید خود را از سر راه این سلاح نابودگر کنار بکشیم؛ اخبار به راحتی توانایی تخریب زندگی و آرامش ما را دارد و می‌تواند کاری کند که غمگین، سرخورده و ناامید شویم. 

اعتیاد به اخبار زندگی را بسیار سخت کرده است و از طرفی هم نمی‌توان آن را به طور کامل کنار گذاشت. اما می‌توان از این عادت مخرب رها شد. رولف دوبلی که نامش پیش از این با نوشتن کتاب هنر شفاف اندیشیدن بر سر زبان‌ها افتاده بود، حالا با کتاب اخبار را پیگیری نکنید به کمکمان می‌شتابد. او راهکارهایی را در اختیار ما قرار می‌دهد که با عمل کردن به آن‌ها، آرامش خودمان بیشتر می‌شود و زندگیمان سالم‌تر.

کتاب اخبار را پیگیری نکنید را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

کتاب اخبار را پیگیری نکنید برای تمام افرادی است که حفظ سلامت روان و آرامششان برایشان اهمیت دارد.

درباره رولف دوبلی

رولف دوبلی نویسنده، رمان‌نویس و کارآفرین اهل سوئیس است. او در رشته‌های مدیریت و فلسفه اقتصاد درس خوانده است و مؤسس و متولی کمیته جهان اذهان است. کمیته‌ای که فقط برجسته‌ترین متفکرین، دانشمندان و هنرپیشگان بین‌المللی به آن دعوت می‌شوند.

او با نوشتن کتابهای هنر خوب زندگی کردن و هنر شفاف اندیشیدن معروف شد. این کتاب به سرعت جایگاهش را در میان کتابهای پرفروش پیدا کرد و به بیش از چهل زبان در دنیا ترجمه شد.

بخشی از کتاب اخبار را پیگیری نکنید

اولین هفته از خویشتن‌داری اساسی بدترین هفته آن است. چک نکردن اخبار مستلزم انضباط خاصی است. در ابتدا شما با دلشوره و اضطراب مواجه خواهید شد، انتظار دارید که در هر لحظه اتفاق وحشتناکی در دنیا اتفاق بیفتد. احساس بی‌قراری، نگرانی و عدم‌آمادگی برای فاجعه بعدی خواهید داشت. احساس می‌کنید که کنار گذاشته شده‌اید. طرد شده‌اید و حتی از لحاظ اجتماعی به انزوا کشیده شده‌اید. دائماً تحریک می‌شوید که نگاهی دزدکی به یکی از سایت‌های خبری مورد علاقه خود بیاندازید. مقاومت کنید. به هدف خود بچسبید. سی روز به زندگی بدون اخبار خود ادامه دهید. به خودتان بگویید: «بعد از سی روز آزاد خواهم بود تا به زندگی قبلی‌ام برگردم.» اما این سی روز را تا ته خط خواهم رفت و تاب خواهم آورد. چرا سی روز؟ چرا که در این مدت شما شروع به تجربه اولین امواج آرامش و صلح درونی خواهید کرد. شما خواهید فهمید که زمان و تمرکز بیشتری برای درک بهتر دنیا دارید.

پس از سی روز شما به یک نقطه عطف خواهید رسید: شما خواهید فهمید که علی‌رغم خویشتن‌داری از اخبار هیچ اطلاعات مرتبطی را از دست نداده‌اید و همچنین هیچ چیز را در آینده نیز از دست نخواهید داد. اگر رویداد واقعاً مهمی اتفاق بیفتد، شما خیلی زود متوجه آن خواهید شد- از مطبوعات تخصصی، از دوستانتان، خانواده‌تان، یا کسی که با او چت می‌کنید. وقتی با دوستان خود ملاقات می‌کنید، از آن‌ها بپرسید که آیا اتفاق مهمی در دنیا رخ داده است؟ این سؤال یک شروع خوب برای یک مکالمه ایده‌آل است و پاسخی که به طور معمول دریافت می‌کنید این خواهید بود: «نه، رویداد مهمی اتفاق نیفتاده.» بعد از سی روز شما تصمیم خواهید گرفت که آیا دلتان می‌خواهد که به زندگی آلوده به اخبار سابق خود بازگردید یا نه. اگر اینطور باشد و بعداً نخواهید تصمیم خود را عوض کنید، شما باید به نقطه شروع برگردید و آن سی روز سخت اول را یکبار دیگر امتحان کنید. اما بیشتر افرادی که به توصیه‌های من عمل کرده‌اند تا به امروز،‌ در دنیای بدون اخبار زندگی می‌کنند چرا که مزایای این روش بدیع بسیار بیشتر از معایب و جنبه‌های منفی آن است. اگر شما این سی روز را پشت سر گذاشته‌اید، یعنی مثلاً اگر شما قبل از اینکه شروع به خواندن این کتاب کنید، این کار را شروع کرده‌اید – پس به شما تبریک می‌گویم! شما نود دقیقه از روز خودتان را احیا کرده‌اید. که مجموع این دقایق با هم، یک روز کاری در هفته را تشکیل می‌دهد. حتی با یک برآورد حساب دست پایین هم این میزان به بیش از یک ماه در سال می‌رسد. حالا سال شما دوازده ماه دارد، نه یازده ماه، مثل قبل.

می‌خواهید با این اوقات تازه کشف‌شده چه کار کنید؟ خواندن کتاب چطور است؟ نظرتان راجع به خواندن مقاله‌های بلند روزنامه‌ها و مجلات، خصوصاً آن‌هایی که توسط متخصصین و کارشناسان واقعی نوشته شده‌اند، چیست؟ با یک دوره آموزشی بسیار خوب آنلاین چطورید؟ این امر به شما کمک می‌کند که مکانیسم‌های زیربنایی دنیا را بفهمید. عمیق‌تر شوید نه گسترده‌تر. با مفاهیمی که واقعاً با دایره توانایی و قابلیت شما مربوط است و یا با آن هم‌پوشانی دارد، مشغول شوید. اگر نمی‌دانید که دایره توانایی چیست، نگران نباشید: در بخش ۹ نگاه دقیق‌تری به آن خواهیم انداخت. اما برای الآن، همین کافی است که بدانید دایره توانایی شما همان موقعیت مطلوب و جای پای محکم شماست، محدوده‌ای که میزان توانایی شما بالاتر از میانگین است (و یا شما به زحمت آن را به بالای حد میانگین قرار می‌دهید.) در حقیقت، تخصص و مهارت شما همان دایره توانایی شماست. نظرتان راجع به تفکر چیست؟ 

معرفی نویسنده
عکس رولف دوبلی
رولف دوبلی

رولف دوبلی و کتاب‌های پرطرفدارش -از جمله هنر خوب زندگی کردن- برای مخاطب ایرانی‌ با ترجمه‌ی عادل فردوسی‌پور شناخته شد و جا افتاد و محبوبیت مترجم به خوبی توانست کتاب‌های این نویسنده را برای مخاطبان ایرانی تبدیل به یک متفکر آشنا و کاردرست تبدیل کند. این موضوع به این معنی نیست که دوبلی با کتاب‌هایش دست روی موضوعات مهمی نمی‌گذارد! کتاب‌های دوبلی در سراسر دنیا پرفروش، محبوب و تاثیرگذار هستند و مخاطب‌های او برای کتاب‌های جدیدش سر از پا نمی‌شناسند!

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱)
اگر شما از اخبار دوری کنید و به جای آن مقاله‌ها و کتابهای مربوط به یک موضوع یا عنوان خاص را بخوانید یا با متخصصین و اهل فن آنها مقایسه کنید، تصویر بسیار واقعی‌تری از دنیا خواهید داشت و هرگز تحت‌تأثیر این توهم که درک و فهم ما از آینده آسان است، نخواهید شد.
کاربر ۲۸۳۶۳۹۰

حجم

۱۳۴٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

حجم

۱۳۴٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان