دانلود و خرید کتاب داستان زندگی کارآفرینان بزرگ دنیا سمیرا مقدم
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب داستان زندگی کارآفرینان بزرگ دنیا اثر سمیرا مقدم

کتاب داستان زندگی کارآفرینان بزرگ دنیا

معرفی کتاب داستان زندگی کارآفرینان بزرگ دنیا

کتاب داستان زندگی کارآفرینان بزرگ دنیا نوشتهٔ سمیرا مقدم و ستاره خضری پورقرائی است. انتشارات فانوس دریا این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. چگونه می‌توان یک کارآفرین موفق شد؟

درباره کتاب داستان زندگی کارآفرینان بزرگ دنیا

«اپرا وینفری»، «والت دیزنی»، «هانس کریستین اندرسن»، «آمانسیو ارتگا گاونا»، «مادام سی جی واکر» و «ایلان ماسک» بعضی از افرادی هستند که در کتاب داستان زندگی کارآفرینان بزرگ دنیا با آن‌ها به‌عنوان کارآفرین آشنا می‌شوید. برای یادگیری فنون کارآفرینی باید به‌دنبال آموختن از افراد موفق در این زمینه باشیم؛ بنابراین در کتاب حاضر به زندگی‌نامهٔ چند تن از بزرگ‌ترین کارآفرینانان دنیا اشاره شده تا با مرور زندگی آن‌ها درس‌های بسیاری از افکار و اعمال گرفته شود.

کارآفرینی (Entrepreneurship) به فرایند خلق ارزش جدید (مادی یا معنوی) از طریق یک تلاش متعهدانه با درنظرگرفتن ریسک‌های ناشی از آن اطلاق شده است. گفته شده است که کارآفرینی اولین‌بار موردتوجه اقتصاددان‌ها قرار گرفت و تمام مکتب‌های اقتصادی از قرن ۱۶ میلادی تاکنون به‌نحوی کارآفرینی را در نظریه‌های اقتصادی خویش تشریح کرده‌اند. ماهیت کارآفرینی در طی سال‌های گوناگون دست‌خوش تغییرات بسیاری قرار گرفته و اندیشمندان متعددی به آن پرداخته‌اند.

خواندن کتاب داستان زندگی کارآفرینان بزرگ دنیا را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران حوزهٔ کسب‌وکار پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب داستان زندگی کارآفرینان بزرگ دنیا

«در سال ۱۹۷۵ درحالی‌که هنوز در دانشگاه بود، گیتس برای یک نسخه از زبان بیسیک (Basic) که نوعی زبان اولیه در برنامه‌نویسی کامپیوتر است، بار دیگر گروه خود را با پل آلن تشکیل داد. گیتس در سال ۱۹۷۷ با توجه به آمادگی دنیای جدید تصمیم گرفت که هاروارد را رها کند و به طور تمام وقت در شرکت کوچک نرم‌افزار کامپیوتر که با دوستش تأسیس کرده بود، کار کند.

این شرکت مایکروسافت نامیده شد.

در آن زمان مایکروسافت فقط ۴۰ کارمند داشت که شبانه روز به شدت کار می‌کردند و کل فروش آن فقط ۲.۴ میلیون دلار در سال بود. در سال ۱۹۸۰ شرکت IBM برای اینکه از بازار کامپیوترهای شخصی عقب نماند، تصمیم گرفت تا کامپیوتر خود را که PC نام گرفت و کامپیوترهای امروزی نیز مبتنی بر آن هستند، بسازد و وارد بازار کند. IBM تصمیم گرفت تا کار نرم‌افزار آن را به عهده شرکت دیگری بگذارد. این بود که شاهین خوشبختی بر دوش مایکروسافت نشست و IBM قراردادی با شرکت کوچک مایکروسافت بست تا نرم‌افزارهای سازگار با کامپیوترهای شخصی IBM تولید کند. کامپیوترهای جدید IBM از پردازنده‌های ۱۶ بیتی ۸۰۸۸ شرکت اینتل استفاده می‌کرد. بنابراین مایکروسافت برای فروش زبان‌های برنامه‌سازی خود به یک سیستم عامل ۱۶ بیتی نیاز داشت.

در آن زمان شخصی بنام تیم پاترسون در کارگاه خانه خود یک کامپیوتر ۱۶ بیتی کوچک ساخته بود و برای آن یک سیستم عامل ساده ۱۶ بیتی نوشت که نام DOS ۸۶ را برای آن انتخاب کرده بود. بیل گیتس کلیه حقوق سیستم عامل DOS ۸۶ را با قیمت ۷۵ هزار دلار به دست آورد. بیل گیتس و پل آلن سیستم DOS ۸۶ را متناسب با کامپیوترهای شخصی IBM تغییر دادند و امکانات بیشتری را به آن افزودند و از آن یک سیستم عامل قوی ۱۶ بیتی ساختند. مایکروسافت این سیستم عامل را MS-DOS نامید. MS-DOS بر روی کامپیوترهای شخصی IBM جای گرفتند و IBM درصدی از فروش کامپیوترهای PC خود را برای استفاده از MS-DOS به مایکروسافت می‌پرداخت. رفته‌رفته امپراتوری آقای بیل گیتسبر روی MS-DOS بنیان نهاده شد.

بعدها مایکروسافت با تولید سیستم عامل گرافیکی Windows و محصولات موفق دیگر گام‌های بزرگ‌تری به سوی موفقیت برداشت. طبق آخرین آمار بیش از ۹۵ درصد از دارندگان کامپیوترهای شخصی در سراسر جهان از محصولات مختلف مایکروسافت استفاده می‌کنند. درحال‌حاضر بیل گیتس با بیش از ۵۰ میلیارد دلار، ثروتمندترین مرد دنیا شناخته شده است.

او این مقام را چندین سال است که حفظ کرده. یکی از دلایل موفقیت مایکروسافت به گفته خود گیتس استخدام افراد باهوش در این شرکت است. گیتس زمانی که فقط ۱۹ سال داشت مایکروسافت را مدیریت می‌کرد. او به قدری کار می‌کرد که حتی گاهی چند روز محل کار خود را ترک نمی‌کرد و به همراه کارمندان خود به سختی بر روی پروژه‌های مختلف و سفارش مشتریان کار می‌کرد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۴۵٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۱۸ صفحه

حجم

۱۴۵٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۱۸ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان