دانلود و خرید کتاب با خرد به زندگیتان معنا ببخشید لاری اندرسون ترجمه سمیرا شعاعی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب با خرد به زندگیتان معنا ببخشید اثر لاری اندرسون

کتاب با خرد به زندگیتان معنا ببخشید

معرفی کتاب با خرد به زندگیتان معنا ببخشید

کتاب با خرد به زندگیتان معنا ببخشید نوشته لاری اندرسون است که با ترجمه سمیرا شعاعی منتشر شده است. این کتاب به ۵۰ درس زندگی از بزرگترین معلمان دنیا می‌پردازد. 

درباره کتاب با خرد به زندگیتان معنا ببخشید

در کتاب با خرد به زندگیتان معنا ببخشید، شما با ۵۰ نفر از شگفت‌انگیزترین معلمان در تاریخ بشر ملاقات خواهید کرد. نویسنده از هرکدام از این معلمان درسی قدرتمند در مورد زندگی آموخته‌ است که آن را با خواننده به اشتراک خواهد گذاشت.

بخشی از این کتاب در مورد درس‌های مربوط به زندگی معنادار است. با این حال، بیشتر آن در مورد این نکته است که چگونه درس زندگی را هرکجا که کشف کردید پذیرا شوید، و آن را با توجه به شرایط زندگی خودتان درک نمایید، آن را با رؤیاها و اهدافتان ارتباط دهید و از آن در جهت بهبود زندگیتان استفاده کنید.

نویسنده توضیح می‌دهد تجربه او این است که از نظر زمانی، درک و فهم درس زندگی و معنای آن برای شما، می‌تواند سال‌ها به‌طول بیانجامد. پس بهتر است که از کتابی استفاده کنید که تجربه‌های دقیقی در اختیارتان قرار داده است. در هر بخش این کتاب یک معلم به شما درس‌های مهمی را یاد می‌دهد. برای هرکدام از این معلم‌های شگفت‌انگیز، یک بیوگرافی کوتاه و مبحثی در مورد درس زندگی که از آنان آموخته‌است در این کتاب گنجانده‌ شده است. به دنبال آن نقل قول‌هایی از هر معلم آورده شده است. شاید بتوانید در این نقل قول‌ها، حکمت‌هایی برای زندگی خودتان پیدا کنید.

خواندن کتاب با خرد به زندگیتان معنا ببخشید را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به یک زندگی موفق پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب با خرد به زندگیتان معنا ببخشید

آلبرت انیشتین

بزرگ‌ترین موهبت من

«من هیچ استعداد خاصی ندارم، من فقط شدیداً کنجکاوم.»

من نام آلبرت انیشتین را حتی هنگامی که کودکی بیش نبودم می‌دانستم، همانگونه که همه می‌دانند. اما زمانیکه شروع به خواندن زندگینامه‌اش و آنچه که نوشته بود کردم، دانستم که او چه مرد شگفت انگیزی بوده است. او تنها یک دانشمند برجسته نبود: او طبیعت بشر را نیز درک می‌کرد. یکی از نقل قول‌های او تأثیر ویژه‌ای بر من داشت. او گفته بود: «من هیچ استعداد خاصی ندارم. من فقط شدیداً کنجکاوم.» تا اینکه سال‌ها بعد متوجه اهمیت این جمله شدم.

قدرت آن نقل قول باعث شد تا من بسیاری دیگر از نوشته‌های انیشتین را بخوانم. یکی دیگر از نقل قول‌های معروف او که من دوست دارم این یکی است: «همه نابغه هستند. ولی اگر یک ماهی را به واسطه توانایی‌اش در بالا رفتن از درخت بسنجیم، آن ماهی تمام عمرش را با این باور که یک احمق است زندگی خواهد کرد.»

در حدود ۱۴ سال پیش، در مورد یک نقل قول از مادر ترزا به اندیشه فرورفتم: «زندگی یک وعده است: آن را تحقق بخشید.» و از خودم پرسیدم: «وعده زندگی من چیست؟ آیا آن را محقق ساخته‌ام؟»

آن زمان بود که فهمیدم موهبت‌هایی داشته‌ام که در سن بیست سالگی، حتی چیزی در مورد آن‌ها نمی‌دانستم. می‌دانستم که همه افراد از موهبت‌هایی برخوردارند، اما هیچگاه در مورد انواع مختلف موهبت‌هایی که همه ما داریم، و نقشی که هرکدام از آن‌ها در تحقق وعده‌هایمان ایفاء می‌کنند، نمی‌اندیشیدم.

استعداد یا همان ذوق‌هایمان، شامل توانایی‌ها و تعالی عملکرد ذاتی و مهارت‌های حسی یا درک ذاتی، عبارت‌اند از آنچه که ما ذاتاً به خوبی انجام می‌دهیم. من این موضوع را فهمیدم که این موهبت‌ها تبدیل به هیچ خواهند شد مگر اینکه که با دو موهبت مهم دیگر یعنی محرک‌های انرژی‌مان ارتباط برقرار کنیم، این محرک‌ها عبارت‌اند از: ۱) اشتیاق، محرکی برای تعالی عملکرد؛ و ۲) کنجکاوی، محرکی برای درک و فهم. این زمانی است که درخشش نقل قول انیشتین برای من آشکار شد. انیشتین شدیداً کنجکاو بود.

بعدها، درک کردم که موهبت رؤیا آن چیزی است که به استعداد، ذوق و توانایی‌هایمان جهت می‌دهد، توسط محرک‌های اشتیاق و کنجکاوی ما تقویت می‌شود، تا واقعیت تازه‌ای را که در تصوراتمان می‌بینیم بوجود آورد. به منظور رها کردن واقعی قدرت رؤیاهایم، آموختم که آن‌ها را تبدیل به اهدافی کنم که توسط برنامه‌های عملیاتی و ضرب العجل‌ها، تقویت شده‌اند. تخیلات شما موهبت‌هایتان را به کنجکاوی، اشتیاق و رؤیاهایتان ارتباط می‌دهد.

امروز هنگامی که به آن نقل قول خاص آلبرت انیشتین می‌اندیشم، متوجه می‌شوم که تعداد کمی ازکلمات را اقتباس کرده‌ام تا با سایر مسائلی که در زندگی‌ام آموخته‌ام متناسب گردانم. از این رو، هم‌اکنون در مورد آن اینگونه می‌اندیشم: «من هیچ موهبت خاصی ندارم. من فقط مشتاق و کنجکاو هستم.» اطمینان دارم برای انیشتین تغییر جزئی که در کلمات اصلی‌اش بوجود آورده‌ام تا درخشش او را در زندگی‌ام به کار بندم، مهم نیست.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۷۸٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۶۳ صفحه

حجم

۱۷۸٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۶۳ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان