دانلود و خرید کتاب شرکت های موفق چگونه تاریخ ساز شدند ورن هارنیش ترجمه سمیرا اشتری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب شرکت های موفق چگونه تاریخ ساز شدند اثر ورن هارنیش

کتاب شرکت های موفق چگونه تاریخ ساز شدند

معرفی کتاب شرکت های موفق چگونه تاریخ ساز شدند

کتاب شرکت های موفق چگونه تاریخ ساز شدند نوشته ورن هارنیش است که با ترجمه سمیرا اشتری منتشر شده است. کتاب شرکت های موفق چگونه تاریخ ساز شدند برترین تصمیم‌های تاریخ کسب و کار را نشان می‌دهد تا بتوانید در شغل‌تان موفق‌تر باشید.

درباره کتاب شرکت های موفق چگونه تاریخ ساز شدند

جهان امری ناپایدار است و باوجود این، تصمیم‌گیری دربارهٔ آینده و جایگاه شما به آن وابسته است. بنابراین مهم‌ترین کاری که می‌توانید انجام دهید تا خود را برای این ناپایداری آماده کنید داشتن افرادی شایسته در سازمان خود است.

 زندگی از هزاران تصمیم تشکیل شده است که می‌توانند ما را به‌سمت عالی‌شدن ببرند. باوجود این، به نظر می‌رسد یکسری از تصمیم‌گیری‌ها متفاوت از دیگر تصمیم‌ها هستند. لحظاتی پیش می‌آید که تصمیم‌گیریِ درست برای شرکتی سرنوشت‌ساز می‌شود. در اینجا انتخاب با مدیرعامل است که به کدام جهت برود یا اینکه اصلاً تغییر جهت ندهد. تصمیم‌هایی که این رهبران موفق می‌گیرند اغلب با منطق عادی منطبق نیستند؛ ولی همان تصمیم‌ها آیندهٔ شرکت‌ها، صنعت‌ها و حتی ملت‌ها را به‌کلی تغییر می‌دهند. این کتاب به شما چند نمونه از این تصمیم‌ها و تاثیراتش را نشان می‌دهد. 

خواندن کتاب شرکت های موفق چگونه تاریخ ساز شدند را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام صاحبان کسب و کار که در زندگی به دنبال موفقیت هستند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب شرکت های موفق چگونه تاریخ ساز شدند

تاریخچهٔ شرکت اپل تصمیم‌گیری‌های موفقی را در بر می‌گیرد؛ نمونهٔ آن اقدام لازم هیئت‌مدیرهٔ این شرکت در سال ۱۹۹۶ برای بازگرداندن استیو جابز است. او بیست سال پیش از این تاریخ شرکت اپل را تأسیس کرده بود. در فاصلهٔ زمانی یک دهه و نیم، بین برگشت جابز و مرگش در سال ۲۰۱۱، شرکت اپل تبدیل به ارزشمندترین شرکت دنیا شد. بنابراین این تصمیم یکی از بهترین تصمیم‌گیری‌های تاریخ کسب‌وکار شد. واقعیت‌ها و شرایط برگشت جابز، نشان داد تصمیم‌گیری‌های عالی ترکیبی از زمان‌بندی عالی و خوش‌شانسی است.

توضیح دربارهٔ چگونگی تنزل امورات شرکت اپل غیرممکن است. به‌ویژه آنکه این شرکت از همان ابتدای فعالیتش در قرن بیستم بسیار باشکوه و خوب بود. اپل از دههٔ هشتاد میلادی به‌واسطهٔ قدرت کامپیوترهای مکینتاش خود، شرکتی پیشگام در کامپیوترهای شخصی بود و تاریخچهٔ موفقی هم در این صنعت داشت. مَک نخستین کامپیوتر شخصی بود که در آن از نهادهای تصویری ساده و موس کامپیوتر استفاده شد. این قابلیت‌ها به استانداردهای این صنعت تبدیل شدند. استیو جابز رئیس تولیدات بخش مک بود. استفاده از این کامپیوتر شخصی آسان بود و به‌صورت مؤثر هم به بازار عرضه شد. سال ۱۹۸۴ در فینال لیگ برتر امریکا این محصول در آگهی تلویزیونیِ معروفی پخش و یکی از افتخارآفرین‌ترین نمونه‌های صنعت تبلیغات شد. در این آگهی مدیریتِ نامی تجاری به بهترین وجه نشان داده شد. سپس، اپل توانست رقیب بزرگ شرکت آی‌بی‌ام شود. 

استیو جابز را جان اسکالی در سال ۱۹۸۵ از کار برکنار کرد؛ درصورتی‌که این مدیرعامل را خود اسکالی استخدام کرده بود. بااین‌حال، اپل بسیار سودآور بود و بخش عمدهٔ سهام بازار را در دست داشت. ازاین‌رو، نمادی از سرمایه‌گذاری امریکایی شد. اگرچه شرکت اپل در سال‌های بعد اشتباهات بسیاری کرد، توانست محصولات خود را به چندین حوزه گسترش دهد؛ از چاپگرها گرفته تا کامپیوتر دستی نیوتن. همچنین، این شرکت زنجیره‌ای از لوازم متنوع را از طریق کارخانه‌ها و انبارهای پرت و دورافتاده اداره می‌کرد.

در دوره‌ای رده‌های مدیریتی در این شرکت بسیار شدند و عملکرد اپل نیز بسیار بد و غیرمفید شد. روزنامه‌نگاری به نام آلن دویچمن در کتابش با عنوان «برگشت استیو جابز» می‌نویسد: «مدیران اپل سعی داشتند اعتبار و شهرتی داشته باشند که چندان با واقعیت هماهنگ نبود. آن‌ها متکبرانه قیمت بالایی برای محصولات خود در نظر داشتند؛ درحالی‌که محصولاتشان چندان ازآنچه صدها سازندهٔ کامپیوتر دیگر عرضه می‌کردند معتبر و یا متفاوت نبود.» 

برنامه‌ریزی بازاریابی استراتژیک برای کسب و کارهای کوچک تا متوسط: نوشتن گام‌ به‌ گام یک برنامه بازاریابی
مهیار ستاری
مدیریت مالی برای مدیران غیرمالی
سعید نمازیان
کره‌ی جنوبی؛ ژنرال توسعه
جواد قربانی آتانی
بررسی جرم‌شناختی جرائم ناشی از تخلفات رانندگی
میثم رضوانیان
اعتماد هوشمندانه (ایجاد رفاه، انرژی وشادی در دنیایی که در آن اعتماد کم است)
مهین خالصی
هنر کارآفرینی: تجربه‌ها و آموخته‌های موفق‌ترین کارآفرینان جهان
راجر کارترایت
خداحافظ بانک‌ها؟
جیمز هیکاک
نوآوری کسب‌وکار از طریق بلاک‌چین
وینچنزو مورابیتو
چهار اصل اجرای استراتژی
کریس مک‌چزنی
در سوم
الکس بنایان
سرمایه گذاری خصوصی
کلودیو زایسبرگر
درآمدزایی از نوآوری
مادهاوان رامونجام
به دنیای مدیریت خوش آمدید
سودابه خادمی
رقص با عفریت (قسمت چهارم)
مسعود داوود
اقتصاد رفتاری چیست
موریس آلتمن
اقتصاد در میدان عمل
نیکا گیلائوری
کارسپاری
نرگس شفیعی
استاندارد بیت کوین
سیف‌الدین آموس
هوش مصنوعی
گروه نویسندگان
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۶۱٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۶۱ صفحه

حجم

۱۶۱٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۶۱ صفحه

قیمت:
۳۶,۰۰۰
تومان