دانلود و خرید کتاب داستان های تولد هاروکی موراکامی ترجمه فرناز حائری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب داستان های تولد اثر هاروکی موراکامی

کتاب داستان های تولد

معرفی کتاب داستان های تولد

کتاب داستان های تولد مجموعه داستان‌های کوتاه و بلندی از نویسندگان مختلف درباره روز تولد است که به انتخاب هاروکی موراکامی و با مقدمه او در یک مجموعه گردآوری شده‌اند. این کتاب را با ترجمه فرناز حائری و احسان کیانی خواه می‌خوانید.  

درباره کتاب داستان های تولد

داستان ‌های تولد، گلچین هاروکی موراکامی است از حکایت روزهای تولد، او از بین آثار نویسندگان مختلف، با سبک‌هایی متفاوت مانند آندرآ لی، اتان کنین، ریموند کارور، دنیس جانسون، ویلیام ترور، دنیل لاینز، لیندا سکسون، دیوید فوستر والیس، کلر کیگن، لوییس رابینسون و همچنین از بین نوشته‌های خودش، آن‌هایی را که درباب این روز مهم نوشته شده‌اند، انتخاب کرده است و مقدمه‌ای هم بر آن نوشته است.

شاید بتوان این داستان‌ها را، هدایایی دانست که به ما کمک می‌کنند تا از آینده آگاه شویم یا گذشته را مرور کنیم. این داستان‌ها حس زندگی را به منتقل می‌کنند و از لذت، لبخند، کسالت و حتی مالیخولیا می‌گویند. تمام احساساتی که ممکن است در روز تولد تجربه کنیم. برای فهم چنین روزی و چنین واقعه‌ای، اتفاقا این احساسات که در این داستان‌ها تجلی یافته‌اند، ضروری هستند. 

کتاب داستان های تولد را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

داستان های تولد، یک اثر عالی برای تمام دوست‌داران ادبیات داستانی و داستان کوتاه است. 

درباره هاروکی موراکامی

هاروکی موراکامی نویسنده مشهور ژاپنی ۱۲ ژانویه ۱۹۴۹ به دنیا آمد و در سال ۱۹۷۸ ازدواج کرد. او در رشته هنرهای نمایشی تحصیل کرد و با نوشته‌ها و داستان‌هایش، در دنیا معروف شد. او بیشتر در سبک سورئالیسم (فراواقع‌گرایانه) و رئالیسم جادویی می‌نویسد اما با هنرمندی در کارش، توانسته است کاری کند که کتاب‌هایش باورپذیر باشند. او مدتی را در پرینستون و کالیفرنیا زندگی کرد و به تدریس در دانشگاه مشغول بود و در سال ۲۰۰۱ به ژاپن بازگشت.

موراکامی در دوران کودکی، مثل کوبوآبه، تحت تاثیر فرهنگ غربی و ادبیات روسیه بود و با خواندن آثار نویسندگان مشهوری مانند فرانتس کافکا، گوستاو فلوبر، چارلز دیکنز، کورت وونه‌گات، فیودور داستایوفسکی، ریچارد براتیگان و جک کرواک روزهایش را می‌گذراند. او برای رمان‌ها و داستان‌هایش که به زبان‌های بسیاری هم ترجمه شده و در سراسر دنیا خوانده می‌شوند، جوایز بسیاری مانند جایزه جهانی فانتزی، جایزه بین‌المللی داستان کوتاه فرانک اوکانر، جایزه فرانتس کافکا و جایزه اورشلیم را از آن خود کرده است. بسیاری از منتقدان و دوست‌داران او معتقدند که او روزی جایزه نوبل ادبی را هم از آن خود می‌کند.

از میان کتاب‌های هاروکی موراکامی که به فارسی ترجمه شده‌اند می‌توان به پینبال، تعقیب گوسفند وحشی، به آواز باد گوش بسپار، جنگل نروژی، رقص رقص رقص، سرگذشت پرنده کوکی، مجموعه داستان اسرارآمیز توکیو، سامسای عاشق و معروف‌ترین کتابش کافکا در کرانه اشاره کرد.

بخشی از کتاب داستان های تولد

 وقتی قهوه حاضر شد، آن را در یک ماگ ریختم (یک ماگ با لوگوی موزهی استرالیا: که از سیدنی خریده بودم)، آن را به اتاق مطالعه‌ام بردم، پشت میزم نشستم، اپل مکنتاشم را روشن کردم، کنسرتوی تلمان قسمت مربوط به سازهای بادی را در دستگاه ضبط صوت گذاشتم، با صدای کم، و کار روزانه را شروع کردم. هنوز بیرون تاریک بود. روز تازه داشت شروع می‌شد. روز خاصی در سال بود، ولی در عین حال یک روز کاملا معمولی. من داشتم پشت میز کامپیوترم کار می‌کردم. شاید یکی از این سال‌ها، آن ِنوع تولد دراماتیک را داشته باشم و بخواهم قایقی وسط خلیج توکیو برانم و یک آتشبازی بزرگ راه بیندازم. و آیا اصلا لزومی دارد که چنین تولدی فرا برسد، اینکه بی معطلی قایقی کرایه کنم، و بدون توجه به اینکه دیگران ممکن است چه بگویند، در اعماق زمستان با یک بغل وسائل آتشبازی به سوی خلیج توکیو پیش برانم. دستکم، امروز چنین روزی نیست. تولد امسال چنین تولدی نیست. من مثل همیشه پشت میزم می‌نشینم، و به آرامی کار روزانه‌ام را انجام می‌دهم 

معرفی نویسنده
عکس هاروکی موراکامی
هاروکی موراکامی

هاروکی موراکامی در ۱۲ ژانویه سال ۱۹۴۹ میلادی در توکیوی ژاپن چشم به جهان گشود. پدر و مادر او، هر دو معلم بودند و در مدارس مختلف، ادبیات ژاپنی تدریس می‌کردند. پدرِ هاروکی از سربازان جنگ دوم امپراتوری ژاپن و چین بود و در طی این درگیری‌ها به‌شدت دچار جراحت شده بود. موراکامی بعدها در مقاله‌ای به نام از «پدرم که حرف می‌زنم از چه حرف می‌زنم» بیان کرد که آسیب‌های وارده بر پدرش در زندگی او تأثیر به‌سزایی داشته است.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

قیمت:
۵۳,۰۰۰
تومان