دانلود و خرید کتاب نقاش زندگی مدرن و مقالات دیگر شارل بودلر ترجمه روبرت صافاریان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نقاش زندگی مدرن و مقالات دیگر اثر شارل بودلر

کتاب نقاش زندگی مدرن و مقالات دیگر

معرفی کتاب نقاش زندگی مدرن و مقالات دیگر

کتاب نقاش زندگی مدرن و مقالات دیگر نوشتهٔ شارل بودلر با ترجمهٔ روبرت صافاریان در انتشارات حرفه نویسنده چاپ شده است.

درباره کتاب نقاش زندگی مدرن و مقالات دیگر

بودلر، شاعر بزرگی که ملقب به «پدر نقد هنری مدرن» است، مانند بسیاری از شاعران و نویسندگان فرانسوی پیشرو در قرن نوزدهم بخشی از عمر خود را وقف نقادی کرد. مقالات دیگر بودلر در این کتاب، مطالعات گسترده و مهم او از دلاکروآ و آلن پو و جُستارهایی کلی تر درباب «اسباب‌بازی» و «هنر فلسفی» و مجموعه‌ای از نوشته‌های نقادانۀ او که از «نقاش زندگی مدرن» تا «دربارۀ کیفیت قهرمانی زندگی مدرن» و... را در‌بر می‌گیرد. کتاب حاضر نه‌تنها به بهترین وجهی ما را با بخش مهمی از دنیای هنر، ادبیات و نقادی فرهنگ آشنا می‌سازد، بلکه به دل‌مشغولی‌های فکری و خلاقانۀ بودلر و دوران او نیز پرتو می‌افکند.

مقاله‌هایی که در کتاب نقاش زندگی مدرن و مقالات دیگر می‌خوانید حاوی مهم‌ترین نوشته‌های بودلر در زمینۀ نقد ادبی و هنری است که جاناتان مِین به زبان انگلیسی منتشر کرده است.

یک ایدۀ بنیادین بسیار مهم در کارهای بودلر هست که چون نخی راهنما از میان همۀ نقدهای او، از نخستین «سالون» تا مقاله‌اش دربارۀ موسیو گی، بیست سال بعد از آن، می‌گذرد و می‌توان گفت که نتیجۀ طبیعی نظریۀ تخیل و زیبایی اوست: ایدۀ «قهرمانی زندگی مدرن».

وقتی ما از بودلر به‌عنوان «پدر نقد مدرن» یا «نخستین زیبایی‌شناس دوران خود» نام می‌بریم، ارجاعمان به پیش‌گوییِ داوری‌های خاص و کیش‌های رایج خاص ما نیست؛ بلکه به نوع رویکرد عمومی‌مان به هنر و نقد هنری می‌اندیشیم. حتی انتقادات او به هنرمندانی که باب طبعش نبودند چنان طرح می‌شد که بر نقاط قوت او هم به‌اندازۀ نقاط ضعفش پرتو افکنده شود. با وجود پروندۀ قطوری که آقای ربرول برای بودلر تشکیل داده، او هرگز در دیدن بزرگی و حتی «اهمیت» در جایی که وجود داشت، ناتوان نبود و حتی در ادامه توضیح می‌داد که چرا هنرمند یا اثر موردبحث بزرگ‌تر یا مهم‌تر نیست.

امّا مهم‌تر از همه این است که به عقاید پرشور بودلر دربارۀ هنر ناب بازگردیم. میراث نقادی بودلر حتی اگر چیزی بیش از پافشاری بر این نقطه‌نظر در خود نداشت، باز نقطهٔ عطفی در تحول فهم ما از هنر باقی می‌ماند. حال به این بیافزایید همۀ آن کیفیت‌های دیگر را ــ بینش شاعرانه، تیزبینی، توصیف‌های درخشان و کیفیت انسانیِ پشت همۀ این‌ها و نتیجه، منتقدی است که هرچند ممکن است با او در مورد ارزیابی‌های به‌خصوصی موافق نباشیم، امّا کافی است یک‌بار چیزی از او بخوانیم تا دیگر هرگز فراموشش نکنیم.

کتاب نقاش زندگی مدرن و مقالات دیگر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این اثر به علاقه‌مندان به مطالعهٔ تاریخ ادبیات جهان پیشنهاد می‌شود.

نظرات کاربران

وحید
۱۴۰۱/۱۰/۰۴

نود و هفت هزار تومن برای دویست صفحه؟ اون هم پی‌دی‌اف؟ چه خبرتوووونه؟

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۳٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۸۸ صفحه

حجم

۱۳٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۸۸ صفحه

قیمت:
۹۷,۰۰۰
تومان