دانلود و خرید کتاب کار عمیق کال نیوپورت ترجمه محمدجواد شیری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کار عمیق اثر کال نیوپورت

کتاب کار عمیق

معرفی کتاب کار عمیق

کتاب کار عمیق نوشته کال نیوپورت و ترجمه محمدجواد شیری، قواعدی برای کسب موفقیت متمرکز در بحبوحه‌ دنیای پر هرج و مرج را به مخاطبانش آموزش می‌دهد. 

کار عمیق از زمان انتشار در لیست پرفروش‌های نیویورک تایمز، وال استریت ژورنال و آمازون قرار گرفته است.

درباره کتاب کار عمیق

حتما شما هم آدم‌هایی را دیده‌اید که می‌توانند همزمان چند کار را باهم انجام دهند و در آن‌ها هم موفق باشند. همه ما چنین افرادی را تحسین می‌کنیم. اما چه اتفاقی رخ می‌دهد که می‌بینیم نمی‌توانیم مانند آن‌ها باشیم؟ چه چیزهایی تمرکز ما را برهم می‌زنند تا حتی از انجام یک کار ساده و روزمره نیز باز بمانیم؟

اگر بخواهیم نگاهی به عوامل برهم زننده تمرکز داشته باشیم، باید چیزهایی مانند پیامک، ایمیل و حتی خود اینترنت را در درجه اول قرار دهیم. اما دنیای امروز ما بر اساس همین موارد می‌چرخد و حذف آن‌ها از زندگی تقریبا غیر ممکن است. در چنین شرایطی چه کاری از دستمان برمی‌آید؟ چطور می‌توانیم تمرکز خود را حفظ کنیم؟ 

کال نیوپورت در کتاب کار عمیق راهکاری به ما پیشنهاد می‌کند. او از همه ما می‌خواهد تا زمانی را که در طول روز صرف فضای مجازی یا انجام کارهای بیهوده می‌کنیم، به کار عمیق اختصاص دهیم. او در این کتاب در سه فصل به تشریح این موضوع می‌پردازد: فصل اول مثال‌هایی از زندگی افراد موفق و نشان دادن چگونگی نحوه کار کردن آن‌ها دارد. فصل‌های دوم و سوم از قواعد کار عمیق می‌گویند و نحوه و قدرت تمرکز کردن بر یک کار مشخص را بیان می‌کند.

کتاب کار عمیق را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

کتاب کار عمیق می‌تواند به شما کمک کند تا تمرکز از دست رفته خود را بازیابید و از آن در جهت بهبود کارتان استفاده کنید. بنابراین اگر شما هم با مسائلی از قبیل از دست دادن تمرکز روبه‌رو هستید، این کتاب را بخوانید. خواندن این کتاب البته برای همه مفید است، چراکه تمام ما در زندگی خود به تمرکز نیاز داریم.

درباره کال نیوپورت 

کالوین نیوپورت استاد علوم کامپیوتر دانشگاه جورج تاون . نویسنده دو کتاب مشهور کار عمیق و مینیمالیسم دیجیتال، ۲۳ جون ۱۹۸۲ متولد شده است. او در زمینه نظریه سیستم‌های توزیع شده تحقیق می‌کند و علاوه بر کارهای دانشگاهی، در زمینه تعامل و کنش بین فرهنگ و تکنولوژی پژوهش می‌کند.

کال نیوپورت تاکنون ۶ کتاب نوشته است. کارهای او به بیش از ۲۵ زبان دنیا ترجمه شده و مورد توجه نشریاتی مثل نیویورک تایمز، وال استریت ژورنال، واشینگتون پست، نیویورکر و اکونومیست قرار گرفته است. 

بخشی از کتاب کار عمیق

من روشی جایگزین برای روز بدون اینترنت پیشنهاد می‌دهم. به جای اینکه زمانی را برای دوری از عوامل حواس‌پرتی در برنامه خود بگنجانید بیایید زمانی را برای دوری از حالت تمرکز در برنامه‌تان بگذارید. برای بهتر جا انداختن این مقوله بیایید استفاده از اینترنت را معادل با میل به عوامل حواس پرتی در نظر بگیریم (البته می‌توانید اینترنت را در جهت تمرکز عمیق استفاده کنید اما برای کسی که به عوامل حواس‌پرتی اعتیاد دارد اینطور نیست). و کار کردن در نبود اینترنت را معادل با کار متمرکز بدانیم (البته می‌توان بدون اینترنت نیز به طرق مختلفی به سراغ عوامل حواس‌پرتی رفت اما مقاومت در برابر آن‌ها آسانتر است). با این فرض‌ها روش عملکردمان به صورت زیر است: از قبل برنامه‌ریزی کنید که چه زمان‌هایی می‌خواهید از اینترنت استفاده کنید و در خارج از این زمان‌های از قبل مشخص شده به سراغ آن نروید. پیشنهادم این است که دفترچه یادداشتی نزدیک رایانه خود در محل کار داشته باشید و در آن زمان بعدی که مجاز هستید به سراغ اینترنت بروید را مشخص کنید. تا قبل از رسیدن آن زمان، هرچقدر هم که وسوسه شدید به هیچ وجه نباید به سراغ اینترنت بروید.

ایده پشت این روش این است که استفاده از سرویسی که عامل حواس‌پرتی است توانایی ذهن شما برای تمرکز کردن را به خودی خود کاهش ندهد. همین تغییر حالت مداوم از فعالیت‌های باارزش/ محرک پایین به فعالیت‌های کم ارزش/ محرک بالا است که ذهن را طوری بار می‌آورد که هرگز نبود عامل حواس‌پرتی جدید را تاب نیاورد. همین تغییر حالت مداوم به نوعی ضعیف کردن عضلات ذهن است که وظیفهٔ سروسامان دادن به عواملی هستند که می‌خواهند توجه شما را به خودشان جلب کنند. با تفکیک‌سازی استفاده از اینترنت (و در نتیجه تفکیک‌سازی عوامل حواس‌پرتی) تعداد دفعاتی که تسلیم عوامل حواس‌پرتی می‌شوید به حداقل می‌رسد و عضلات مغزتان که توجه را به امور مختلف اختصاص می‌دهند تقویت خواهند شد.

مثلاً اگر طبق برنامه‌ریزی‌تان، تا موعد استفاده از اینترنت شما سی دقیقه دیگر باقی مانده باشد. شما نیز احساس خستگی می‌کنید و وسوسه می‌شوید به سراغ این عامل حواس‌پرتی بروید و همین سی دقیقه مقاومت در برابر وسوسه، جلسه تمرینی است که عضلات مغز شما را برای تمرکز قوی می‌کند. اگر هم این میزان یک روز کامل باشد بنابراین یک روز کامل در حال تمرین ذهنی هستید. اگرچه این مفهوم، مقوله ساده‌ایست اما به کار بستن آن ممکن است کمی دشوار باشد. 

معرفی نویسنده
عکس کال نیوپورت
کال نیوپورت

کال نیوپورت یک استاد جوان در دانشگاه «جورج‌تاون» آمریکا است که درباره‌ی چیزهای جالبی مثل تکنولوژی‌های دیجیتال و فرهنگ‌ها تحقیقات زیادی کرده. حتی اگر نیوپورت را نشناسیم، حتما با کتاب‌های پرفروش، محبوب و جدیدش چشم در چشم شده‌ایم. هر چه باشد کال نویسنده‌ی کتاب‌های کار عمیق، مینیمالیسم دیجیتال و آنقدر عالی و فوق‌العاده باش تا نتوانند تو را نادیده بگیرند است!

نظرات کاربران

دلارام
۱۳۹۹/۱۲/۲۰

من همین کتاب چاپ نشر نوین رو خوندم. تا این کتابه رو تو قسمت پیشنهادات دیدم گفتم یک نکته ای در مورد جلد کتاب بگم فروید میگه که انسان بخش خودآگاه و ناخودآگاه داره و بخش ناخودآگاهش مثل یک کوه یخیه

- بیشتر
mojtaba Hbb
۱۴۰۰/۰۷/۱۶

کتابی عالی با ترجمه ای فاجعه متاسفانه مطالب ارزشمند کتاب با ترجمه گوگل ترنسلیتی و عبارات متکلف و دشوار حیف شده اند بعد از اینکه خوندن این کتاب رو رها کردم سه ترجمه مختلف از این کتاب رو بررسی کردم

- بیشتر
mohammad reza akbarian
۱۴۰۰/۰۴/۱۱

اگر زندگی کارمندی ندارید قصد دهرید شغل خودتونو داشته باشید یا سبک زندگی و تولیدات خودتون اهداف بلند پروازانتون خلاصه زندگی ای بدون روتین کارمندی موفقیتتون از خوندن این.کتاب شروع میشه و شروع کار عمیق کردن!

Arvin Najafi
۱۴۰۰/۰۲/۱۶

من این کتاب رو ترجمه دیگه خواندم که انتشارات اتیسا بود. اصل حرف این کتاب تا این جا که من فهمیدم این بود که کتاب به کار عمیق خیلی تأکید می‌کنه و در فصل اول از اهمیت کار عمیق می‌گوید و

- بیشتر
کاربر ۳۰۳۳۸۳۷
۱۴۰۲/۰۴/۲۴

کتاب خوبی بود و میتونه بسیار کمک کننده باشه تا یاد بگیریم چطور بازدهی بگیریم و چه کارهایی تو زندگی رو باید حذف بکنیم

لیلا
۱۴۰۲/۰۴/۱۸

کتاب سطحی بود، اطلاعات ارزشمندی نداشت

Mehr
۱۴۰۱/۱۱/۱۸

من از این کتاب لذت بردم. دقیقا زمانی به این کتاب برخورد کردم که نیاز به ساماندهی ذهنم داشتم. ترجمه فاجعه ای که یکی از دوستان گفتند نبود اما میتونست بهتر باشه. شدیدا به همه توصیه میکنم

Hamed
۱۴۰۰/۰۵/۲۱

تمرکز مسئله مهمی است و شدیدا دنبال راهکار برای آن می گردم. بیشتر کتاب هایی رو دوست دارم که تمرین های شفاف می دهند که شدیدا تاثیرگذار تر هم هستند. که متاسفانه این کتاب زیاد این شکلی نبود.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۴)
برای خیلی‌ها این جلسات سرپایی تبدیل به نوعی ساده از نظم و ترتیب شخصی شده است. افراد به جای مدیریت کردن زمان و وظایف‌شان، اجازه می‌دهند که این جلسات هر هفته آن‌ها را مجبور به انجام اقداماتی در مورد یک پروژه بکند که در ظاهر پیشرفت بیشتری برایشان به بار می‌آورد.
Sabereh Ahmadzadeh
قاعدهٔ کمترین مقاومت: در یک محیط اقتصادی که بازخورد شفافی در آن از تاثیر انجام بسیاری از رفتارها بر برآیند کار وجود ندارد، گرایش افراد به انجام رفتارهایی است که در لحظه آسانترین کارها هستند.
Sabereh Ahmadzadeh
کار سطحی: کارهایی هستند که از نظر شناختی چالش برانگیز نیستند و در زمان عدم تمرکز انجام می‌شوند. معمولاً این گونه کارها، ارزش‌های جدیدی در جهان ایجاد نمی‌کنند و به راحتی تکرار و جایگزین می‌شوند.
کاربر ۴۳۲۹۲۹۵
در این اقتصاد جدید، سه گروه از سود و منفعت ویژه‌ای برخوردار خواهند بود: کسانی که بتوانند خوب و خلاقانه با ماشین‌های هوشمند کار کنند؛ کسانی که در کارشان بهترین هستند؛ و کسانی که سرمایه دارند
Saeed Astereki

حجم

۲۱۹٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۹۰ صفحه

حجم

۲۱۹٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۹۰ صفحه

قیمت:
۳۵,۰۰۰
تومان