دانلود و خرید کتاب موش ها و آدم ها جان اشتاین‌بک
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب موش ها و آدم ها اثر جان اشتاین‌بک

کتاب موش ها و آدم ها

انتشارات:نشر پنگوئن
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۶از ۱۸ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب موش ها و آدم ها

کتاب موش ها و آدم ها نوشته جان اشتاین بک است که با ترجمه فاطمه حقیقی منتشر شده است. این کتاب روایتی جذاب از مرد مهربان اما کم‌هوشی است که با یک اشتباه زندگی خودش را نابود می‌کند و در خطر می‌افتد.

درباره کتاب موش ها و آدم ها

موش‌ها و آدم ها داستان دو مرد به نام‌های جرج میلتون و لنی اسمال است که با هم دوست هستند. آنها با خدمت در آخوری روزگار می‌گذرانند. آرزوی همیشگی آنها این است که روزی بتوانند خودشان جایی را بخرند و در آن خرگوش پرورش دهند. لنی باهوش نیست اما مهربان است و از بچگی عاشق چیزهای نرم و نوازش آنها بوده است؛ او بسیار قوی است و به همین دلیل مدام دچار دردسر می‌شود؛ تا این که یک روز ناخواسته هنگام نوازش موهای زن پسر ارباب، او را می‌کشد و از ترس فرار می‌کند.

کرلی، پسر ارباب با افرادش به دنبال پیدا کردن لنی راه می‌افتند. جرج هم مجبور می‌شود برخلاف سوگندی که برای حمایت از دوستش خورده با آنان همراه شود. این داستان اشتاین ‌بک، آموخته‌های او درباره زندگی مردان بی‌خانمان و بی‌چارگی آنها در پی کارگری در اصطبل‌ها است. در موش‌ ها و آدم ‌ها همه به نوعی تنها هستند و دنیای آرزوهایشان را تبدیل به پناه‌گاهی برای فرار از این تنهایی کرده‌اند. این داستان به خوبی استثمار بیچارگان و تهیدستان به دست ثروتمندان را نشان می‌دهد.

خواندن کتاب موش ها و آدم ها را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به ادبیات داستانی جهان پیشنهاد می‌کنیم.

درباره جان اشتایک بک

جان اشتاین بک یا استاین بک در سال ۱۹۰۲ در کالیفرنیا متولد شد. پدرش خزانه‌دار و مادرش معلمبود. او بعد از تحصیل ادبیات انگلیسی در دانشگاه استانفورد، در سال ۱۹۲۵ قبل از پایان تحصیل دانشگاه را رها کرد و به نیویورک رفت. در این شهر به سراغ شغل خبرنگاری رفت و بعد از دو سال به کالیفرنیا برگشت.

جان اشتاین بک مدتی به عنوان کارگر ساده، متصدی داروخانه، میوه‌چین کار کرد و به همین دلیل با مشکلات کارگران از نزدیک آشنا شد و زندگی آنها را لمس کرد. پس از آن نگهبانی خانه‌ای را پذیرفت و در این زمان فرصت کافی برای خواندن و نوشتن پیدا کرد. اولین اثرش «جام زرین» را در سال ۱۹۲۹ نوشت. نگاه انسانی و دقیق او به جهان اطرافش و چهرهٔ رنج‌کشیدهٔ خودش باعث شهرت و درخشش او در نوشتن آثاری چون موش‌ها و آدم‌ها و «خوشه‌های خشم» شد. اشتاین ‌بک در سال ۱۹۶۲ برنده جایزه نوبل ادبیات شد. مشهورترین آثار او موش‌ها و آدم‌ها (۱۹۳۷) و «خوشه‌های خشم» (۱۹۳۹) است که دومی برنده‌ جایزه پولیتزر هم شد. هردو کتاب نمونه‌هایی از زندگی طبقه کارگر آمریکا و کارگران مهاجر در دوره رکود بزرگ هستند.

احتمال می‌دهند تماس‌های اشتاین بک با نویسندگان چپ، روزنامه‌نگاران و شخصیت‌های اتحادیه کارگری بر نوشتن او تأثیر داشته باشد. او در سال ۱۹۳۵ به اتحادیه نویسندگان آمریکا، که یک سازمان کمونیستی است پیوست. اشتاین بک توسط نویسندگان تندرو لینکلن استفنس و همسرش الا وینتر راهنمایی می‌شد. از طریق فرانسیس ویتاکر، عضوی از اعضای حزب کمونیست ایالات متحده در باشگاه جان رید برای نویسندگان، اشتاین بک با سازمان دهندگان اعتصاب اتحادیه صنعتی کارگران کنسرو و کشاورزی دیدار کرد.

او در ۲۰ فوریه ۱۹۰۲ درگذشت.

معرفی نویسنده
عکس جان اشتاین‌بک
جان اشتاین‌بک

جان ارنست استاین‌بک که در ایران با نام جان اشتاین بک نیز شناخته می‌شود، نویسنده‌ای آمریکایی است که در ۲۷ فوریه سال ۱۹۰۲ در کالیفرنیا متولد شده و در ۲۰ دسامبر ۱۹۶۸ به علت بیماری قلبی چشم از جهان فروبست.

نظرات کاربران

saleh sadri
۱۴۰۰/۰۲/۰۸

اول از همه باید اینو بگم که من این کتاب رو از انتشارات دیگه ای و با ترجمه دیگه ای خوندم اما درکل داستان داستان عمیقی ست و خواننده رو تا انتهای مسیر میکشونه دیدگاه اصلی داستان درباره آمال و آرزوهای دو

- بیشتر
آنیلا
۱۳۹۹/۱۱/۰۶

چقدر ساده و روون رابطه و رفاقت بین دو نفر با هزار تا اتفاق و بالا پایین هاش رو نشون داد، ترجمه خوبی داشت و تک تک جملات کتاب مثل یک فیلم از جلوی چشمم رد میشد از خوندنش لذت

- بیشتر
m.norouzzadeh
۱۴۰۱/۱۱/۰۹

آخرش خیلییی غمگینه، خیلیییی😥💔 ولی متن و ترجمه بسیار خوب بود و در کل کتاب عالی‌ای محسوب می‌شد👌🏻

Zaq
۱۴۰۱/۰۴/۱۷

چقدر عالی بود واقعا بدن آدم به لرزه می افته چقدر حس دراین داستان بود هرکسی باید حداقل یک این کتابی بخونه بینظیر

ZinBook
۱۴۰۰/۱۱/۱۵

من ترجمه آقای مهدی افسار از انتشارات مجید رو خوندم و شاکی بودم که ایشون اول کتاب، کتاب رو لو میدن... تا اینکه دیدم خانم حقیقی هم همین کارو کردن.

مسعود حامدیان کیش
۱۴۰۰/۱۱/۱۲

کتاب روایتی جذاب و داستانی پر کشش از طبقه فرودست (به لحاظ اقتصادی) سالهای نه چندان دور آمریکا.اگر شروع به خواندن کنید نمی توانید کنار بگذارید مگر با پایان آن

ali
۱۴۰۰/۱۰/۲۰

واقعا نمیشه از این رمان لذت نبرد

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۳۹٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۵۲ صفحه

حجم

۴۳۹٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۵۲ صفحه

قیمت:
۳۵,۰۰۰
تومان